Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

...så hvordan går det med nattfotograferingen? Det er veldig stille i utfordringer-forumet...

Jeg forsøkte i går, men har ikke fått tid å se på resultatet enda. Nedbør satte en stopper for forsøket og det ser ut som det skal bli mer og mer ekstremt vær frem til helgen, så det er ikke sikkert jeg får prøvet noe mer.

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig værtetting.

Det gjelder deg også Kenneth. Man må lide litt for bildene sine. :)

Har to stk E-450, jeg skal fylle sprekker og åpninger med epoxy lim i den ene. DIY-weathersealing ;)

To pakker venter på posten. Lowepro Flipside 300 og Benro C-169M8 kit :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NAD pleier å være trygt.
Cambridge er også bra, vi kjøpte det etter at den spilte fletta av en litt rimeligere NAD-forsterker på prøvelytting for snart to år siden... Det var en variant til i overkant av 3 lapper.

Ja, Cambridge må også vurderes. Har ikke prøvd ut selv; men ser at de får mye skryt.

Tom

Lenke til kommentar
Har ufrivillig testet denne... Ødela en mur.. ganske tykk sådan. Ikke en skramme på 740'n.
Modern moste siden på en BMW (som vel og merke ikke bare kjørte mot påbudt kjøreretning i en enveiskjørt kjørebane, men også på venstre side av kjørebanen inne på et parkeringshus). Ikke en skramme på Volvoen, BMWen stod det verre til med :p
Lenke til kommentar

mva-krav kommer vel gjerne en uke eller to i etterkant? :)

Uansett, gratulerer! Har veldig lyst på et av Travel Angel-stativene selv. C-069 er nok uaktell grunnet ekstremt spinkle sisteledd. Må se litt nærmere på det hos FotoVideo. C-068 er nok bedre, men blir litt for kort. C-169 virker som stativet for meg også :)

link til sjappa?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Om den er sendt med bud - ikke om det er vanlig post.

Jeg lurer litt på disse Olympusfolka... De virker så besatt av å ha smått og kompakt utstyr at man må spørre seg om de forsøker å kompensere for noe? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på disse Olympusfolka... De virker så besatt av å ha smått og kompakt utstyr at man må spørre seg om de forsøker å kompensere for noe? :hmm:

Jeg tror det du tenker på er "stor penis".

Lenke til kommentar
Har to stk E-450, jeg skal fylle sprekker og åpninger med epoxy lim i den ene. DIY-weathersealing ;)

Som Bjørn Rørslett sier (riktignok om "forbannelsen" innebygde blitser): There's nothing that can't be fixed by judicious application of epoxy glue. :)

Simon: Umulig!

Lenke til kommentar

Uansett, gratulerer! Har veldig lyst på et av Travel Angel-stativene selv. C-069 er nok uaktell grunnet ekstremt spinkle sisteledd. Må se litt nærmere på det hos FotoVideo. C-068 er nok bedre, men blir litt for kort. C-169 virker som stativet for meg også :)

link til sjappa?

Den ble sendt med EMS. Posten kom på døra med pakken, men jeg hentet den på posten selv etter jobb. Null mva. Posten skal ha forskudd/betaling ved henting.

Jeg brukte denne sjappa, de var meget god i engelsk og ga tilbakemelding kjapt. Jeg fikk en link til ebay HK, han sparte penger ved å selge der og jeg fikk bedre tilbud på EMS frakt.

Hadde også kontakt med denne sjappa, de sender også pakken som EMS.

Stativet kom fra Hong Kong. ZERO TAX!! :woot:

Blir sikkert stas det der. Anbefaler å dytte ned senterkolonnen når formålet er fotografering (i motsetning til fremvisning som her). Se og pell deg ut!

Må spille litt CoD: Modern Warfare 2 først. Det er rått å springe rundt i det hvite hus :D

Jeg tror det du tenker på er "stor penis".

Jeg kjører samme stil på alt... smått og godt :!:

Lenke til kommentar
Modern moste siden på en BMW (som vel og merke ikke bare kjørte mot påbudt kjøreretning i en enveiskjørt kjørebane, men også på venstre side av kjørebanen inne på et parkeringshus). Ikke en skramme på Volvoen, BMWen stod det verre til med :p

Jeg vil tro Volvo-er er blandt de få bilmerkene som kan kondemnere en annen bil uten å selv få stor skade og samtidig være såpass trygge å sitte i*

Har vært vitne til:

- 740 mot mur = Ødelagt mur

- XC90 mot Galant = Kondemnering av Galanten og nytt lyktespyler-deksel på XC90 :) (Vil anta det var noe galt med Galanten fra før av.)

- 240 mot Hyundai = Måtte ha nytt nummerskilt på 240'n. Vet ikke hva som egentlig skjedde med Hyundaien, men den måtte ha hjelp for å komme noen vei.

* -Her er det snakk om de nyere modellene. De som var fra før 1980 har en sikkerhet på lik linje med amerikanere fra rundt år 2000.

Ellers, så blir det en tur ut med kamera ikveld. Satser på noen gode stjerneskudd og klar himmel :)

Lenke til kommentar

Apropos Volvo

Var vitne til en ulykke,den gangen 245 var den ultimate selgerbilen"grønne skilt".

Front mot front med en lada 2107,Volvoen blei deformert etter boka med motoren tykt ned og under torpedoveggen.

Lada'en var det bare lyktene,støtfanger og litt på panseret som bar synlig skade,men sjåføren overlevde ikke,tredde skallen igjennom frontruta.

Ingen av partene brukte sikkerhetsbelte.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Pappa kjører verste beistet av en Toyota Land Cruiser, og ble påkjørt bakfra av en eller annen Ford (Focus stasjonsvogn, kanskje?). Land Cruiseren fikk et bittelite hakk i hengerfestet, Forden var totalsmadret foran og ble vraket. Etter at jeg så bilder fra det bestemte jeg meg for at det ikke var spesielt aktuelt å kjøre usikker bil.

Men sjåføren i Forden var visstnok cirka like oppmerksom som hun her, og det påvirker nok litt:

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...