Nautica Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 I dag ankom penisforlenger for E-P1 fra Tyskland - Albinar 500mm/8.0 - nesten for mye av det gode, med T-mount/MFT-adapter er den 48 cm lang... Ikke toogtredve tommer, men likevel... Prisen ble langtfra ublue NOK 292,- inkl frakt Da mangler jeg to ting: En måne å fotografere, og en lur måte å få renset det bakre linseelementet på - det ser grisete ut, og ligger 10-12 cm opp i røret... Lenspen ? Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg pleide faktisk å henvise til "trådløse antifascister" når jeg brukte trådløs blits før. Hehe, noe å huske til neste gang^^ Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 WOo. Fikk noen filmruller som gikk ut i Mai. Ilford Delta 400 & 3200 og Agfa APX 100 Skal teste ut imorgen. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Da mangler jeg to ting: En måne å fotografere, og en lur måte å få renset det bakre linseelementet på - det ser grisete ut, og ligger 10-12 cm opp i røret...Jeg har et rimelig tips, Q-tips Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Es tut mir leit Herr Hauptman, du bist eine grosse Kartoffel. Ich bin ein Puppe. Das Papir. Ein Pilz. Ein Bier. Ein Pilz? Hva skal du med sopp? Du tok ikke spøken, gjorde du vel? Selv om jeg bruker nikon, betyr det ikke, at jeg ikke har humor. Var litt opptag med ä lese d300 testen pä dpreview. Sä spräklig litt forvirra. Har bestillt bäde öl og pilz her nede, og seinere pä natta ogsä philz. Stort set har jeg fätt hva de kaller bier her nede. ;~) Edit mente ogsä Jeg pleide faktisk å henvise til "trådløse antifascister" når jeg brukte trådløs blits før. Hehe, noe å huske til neste gang^^ 1+ Endret 16. november 2009 av Noggie Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Edit: Bra nybegynner blitz? hehe, nå følte jeg meg litt n00b her Kamerablitz, på kamera.. Til 350d.. Den innebygde kamerablitsen er en typisk nybegynnerblits Hvis du kjøper orginal blitser 430/580EX II så er det stortsett bare og knipse ivei "ettl",men du blir nok fort og begynne å bruke manuell innstillinger både på kamera og blitsen i typiske situasjoner for og få en mer korrekt eksponering. Bruker selv orginale blitser og er faktisk glad for det,nå som oppgradering til 7D står for dør om ikke så altfor lenge "innebygget blitsstyring". Den innebygde kamerablitsen er noe jeg skjelden bruker, syns ikke den er no god. Prøvde en blits på 5D da jeg var med Ringblad på tur, den likte jeg godt men glemte selfølgelig å se hvilken det var..! Bruker selv orginale blitser og er faktisk glad for det,nå som oppgradering til 7D står for dør om ikke så altfor lenge "innebygget blitsstyring". + 1. Dersom du har pengene, kjøp originalt. Dersom du ikke har pengene, spar litt lenger Har selv en Sigma EF500 som jeg kjøpte til min 350d i sin tid; denne viste seg senere å være ubrukelig på min 50d, og siden mpx.no tilsynelatende ikke er en autorisert importør av Sigma-produkter, koster det meg den nette sum av kr. 1000 å få oppgradert firmwaren i den. En utgift som antageligvis må repeteres ved neste eventuelle kamera-oppgradering. Jeg har ikke orket å gjøre noe med det, siden jeg stort sett aldri bruker blitz på kamera lenger, men irriterende likevel.. Anbefales blits av kamera? Endret 16. november 2009 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Service og pub er greit nok. Men Blitz er feil. støttes ikke Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Må bare spørr, er det no tripod eller no under her jeg ikke ser, eller er karen bare veldig sterk i fingrene? Endret 16. november 2009 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Da mangler jeg to ting: En måne å fotografere, og en lur måte å få renset det bakre linseelementet på - det ser grisete ut, og ligger 10-12 cm opp i røret...Jeg har et rimelig tips, Q-tips Vel,man får tak på noen ekstra lange på apoteket. Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Anbefales blits av kamera? Det var et stort spørsmål Det kommer vel an på hva du liker å ta bilder av, og i hvilke situasjoner, men ja; en lyskilde som ikke ligger klin inntil aksen til objektivet, ser i de aller fleste tilfeller best ut etter min mening, så ja det anbefales^^ - Om lommeboken din er enig, det er en annen sak Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Lenspen ? Takker, den skal jeg sjekke ut! Har mistanke om at jeg må demontere objektivet for å få det helt rent - mener jeg har lest at disse objektivene (tror artikkelen jeg leste var om en Paragon - klin lik) relativt enkelt kan deles i 3 deler som gjør det lettere å rense. Får se om jeg finner den igjen - hvis ikke, er det vel bare å se tøff ut og undre seg over hvilke feiginger det er som trenger arbeidsbeskrivelser? Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Må bare spørr, er det no tripod eller no under her jeg ikke ser, eller er karen bare veldig sterk i fingrene? Hvis du ser nøye etter, ser du at stativfestet er godt plantet i håndflaten hans Edit: Voldsom aktivitet her i dag! Rekker knapt å følge med på hvilke innlegg man svarer på Endret 16. november 2009 av _nomad Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Må bare spørr, er det no tripod eller no under her jeg ikke ser, eller er karen bare veldig sterk i fingrene? Gammel skiskytter ? Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Må bare spørr, er det no tripod eller no under her jeg ikke ser, eller er karen bare veldig sterk i fingrene? Gammel skiskytter ? Får ikke håpe han holdt geværet på den måten. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Anbefales blits av kamera? Det var et stort spørsmål Det kommer vel an på hva du liker å ta bilder av, og i hvilke situasjoner, men ja; en lyskilde som ikke ligger klin inntil aksen til objektivet, ser i de aller fleste tilfeller best ut etter min mening, så ja det anbefales^^ - Om lommeboken din er enig, det er en annen sak Inne så pleier jeg og rette blitsen mot taket hvis det er mulig,eller så bruker ofte en kabel for å kunne holde blitsen i den ene handen,det for og kunne bestemme inngangsvinkelen på blitslyset. Er jeg i det kreative hjørnet så bruker jeg trådløs styring,softboks etc. Må bare spørr, er det no tripod eller no under her jeg ikke ser, eller er karen bare veldig sterk i fingrene? Gammel skiskytter ? Får ikke håpe han holdt geværet på den måten. Hva er feil,utenom at han burde være mer rett i ryggen ? Endret 16. november 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Må bare spørr, er det no tripod eller no under her jeg ikke ser, eller er karen bare veldig sterk i fingrene? Gammel skiskytter ? Får ikke håpe han holdt geværet på den måten. Hva er feil,utenom at han burde være mer rett i ryggen ? Han ville vel fått rekylen mitt i trynet, men det er kanskje ikke så mye rekyl på et skiskyttergevær. Det kommer litt an på hvordan man sammenlikner kamera og gevær også da. Jeg tenkte at han satt kolben rett foran ansiktet og ikke på skuldra.. Endret 16. november 2009 av Panerai Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) WOo.Fikk noen filmruller som gikk ut i Mai. Ilford Delta 400 & 3200 og Agfa APX 100 Skal teste ut imorgen. Delta 400 er en fin film 3200 er kul om du liker mye korn. Selv om jeg bruker nikon, betyr det ikke, at jeg ikke har humor. Nikon er som Porsche 911. No non sense. Seriøst. Tysk. Alvorlig. Ingen følelser. Har bestillt bäde öl og pilz her nede, og seinere pä natta ogsä philz. Stort set har jeg fätt hva de kaller bier her nede. ;~) Jeg bestiller ofte øl på byen, men hva får jeg? Pils. Språklige misforståelser finner vi også i Norge. Jeg pleide faktisk å henvise til "trådløse antifascister" når jeg brukte trådløs blits før. Hehe, noe å huske til neste gang^^ You do that. Service og pub er greit nok. Men Blitz er feil. støttes ikke Stephan, din angelsaksiske dævel, fiks hjemmesiden din! Edit: Pokker, dere har fikset det. :/ Endret 16. november 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Han ville vel fått rekylen mitt i trynet, men det er kanskje ikke så mye rekyl på et skiskyttergevær. Det kommer litt an på hvordan man sammenlikner kamera og gevær også da. Jeg tenkte at han satt kolben rett foran ansiktet og ikke på skuldra.. Hvis vi ser det på den måten så,tenkte mer på og se inn i et sikte jeg da Endret 17. november 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå