Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

hehe, nå følte jeg meg litt n00b her :p

Kamerablitz, på kamera.. Til 350d..

Blitz er et samfunn for venstreorienterte anarkister i Oslo. Det er også det tyske ordet for 'blits', som er et redskap for belysning av stillfoto vha. sterke lysglimt. :p

Men ja, 430EX II er en ypperlig blits for så godt som alle gjøremål. :)

Vell, litt tysk her og der, er bare for ä hjelpe deg litt. Du vet, du skulle dra ned til syd tyskland med baseball tre, og leite etter whisky ;~)

Es tut mir leit Herr Hauptman, du bist eine grosse Kartoffel. Ich bin ein Puppe. Das Papir. Ein Pilz. Ein Bier.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tom - fikk aldri noe svar på om du hadde sett på Ideapad U350 fra Lenovo? Tror i grunn de har veldig mye av det du ønsker deg i en bærbar, selv om man alltid ønsker seg kraftigere prosessor...

Jeg kikket litt på de; men fant da kun modeller med Celeron 743 CPU; I dag fant jeg en med SU 2700. Men jeg vil helst ha noe med to CPU'er. Tenker at to slappe er bedre enn en halvslapp.

edit: I tillegg så koster den 5.495,- på komplett kontra 5995,- for en ASUS med SU 7300 CPU (som er ca 2x2700).

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg liker å skrive "blitz" jeg, på samme måte som jeg liker å skrive "service" i stedet for "sørvis" og "pub" i stedet for "pøbb"; jeg velger å tro at du skjønte hva jeg mente, på tross av mine radikale holdninger til norske ortografiske regler :)

Jeg er forøvrig også beryktet for til tider hylende hasardiøs kommatering.

Consider yourself warned^^

Lenke til kommentar
Jeg liker å skrive "blitz" jeg,
Poenget er at det er ikke noe på norsk som heter "blitz" (bortsett fra ungdomsgruppen/huset i Oslo da).

Bokmålsordboksøk på "blitz"

Bokmålsordboksøk på "blits".

Mens "sørvis" og "service" er begge "godkjente" skrivemåter, så er ikke "blitz" det. På norsk er det intet annet enn feil, det er veldig langt fra konservativt, det er ganske enkelt tysk...

Lenke til kommentar

Vurderer ny stasjonær PC på nyåret, og lurer på om følgende er en god ide:

1. WD Raptor operativsystem

2. WD Raptor cache og bildefiler

3. 705GB evt 1TB lagring av dill dall

Min erfaring med Capture NX er at den lager iallefall ikke små filer etterhvert og HDen jobber overtid her til tider.

Mot alle odds så har jeg visstnok 5 bliter ! (med z)

Lenke til kommentar
Jeg kikket litt på de; men fant da kun modeller med Celeron 743 CPU; I dag fant jeg en med SU 2700. Men jeg vil helst ha noe med to CPU'er. Tenker at to slappe er bedre enn en halvslapp.
Du får dem med SU2700 og SU3500. Kan kanskje være litt i tregeste laget, skal være enig i det. Egentlig er det nok SL300 (eller X301) du vil ha (med masse ram), men det er antakelig litt over budsjett.
Lenke til kommentar
Service og pub er greit nok. Men Blitz er feil. Skriver du chaufeur også? :p

Det argumentet der mener jeg å ha lest tidligere, i en annen tråd her på forumet :p

Haha, jeg skjønner jeg ikke kan bortforklare denne med at jeg er riksmålsbruker^^

Vel, jeg har alltid skrevet "blitz" og kommer nok til å fortsette med det. Siden dette er et foto-forum, regner jeg med du ikke trodde jeg belyser mine motiver med venstreradikale husokkupanter :p

Endret av _nomad
Lenke til kommentar
Dropp Raptor og kjør SSD :)

+1

En av de raskere SSD med siste generasjon firmware skal være meget raskt.

Du får dem med SU2700 og SU3500. Kan kanskje være litt i tregeste laget, skal være enig i det. Egentlig er det nok SL300 (eller X301) du vil ha (med masse ram), men det er antakelig litt over budsjett.

Ikke bare litt over budsjett heller ;) Er mest fristet til å gå for den billigste modellen (Asus UL20A) og ha den i et år eller to; og så kjøpe en kraftkar da.

Tom

Lenke til kommentar
Es tut mir leit Herr Hauptman, du bist eine grosse Kartoffel. Ich bin ein Puppe. Das Papir. Ein Pilz. Ein Bier.

:)

Ein Pilz? Hva skal du med sopp?

Du tok ikke spøken, gjorde du vel? :p

*host* chauffeur *host* :-)

Pertentlige Ryeng. Du er virkelig fra 30-tallet. :p

Såååååååååå mange tar feil !

http://www.google.com/search?q=nikon+sb-90...tf8&oe=utf8

Så mange vil ha seg en Cannon 500D. :p

http://www.google.no/search?hl=no&safe...mp;aq=f&oq=

Det argumentet der mener jeg å ha lest tidligere, i en annen tråd her på forumet :p

Haha, jeg skjønner jeg ikke kan bortforklare denne med at jeg er riksmålsbruker^^

Vel, jeg har alltid skrevet "blitz" og kommer nok til å fortsette med det. Siden dette er et foto-forum, regner jeg med du ikke trodde jeg belyser mine motiver med venstreradikale husokkupanter :p

Jeg pleide faktisk å henvise til "trådløse antifascister" når jeg brukte trådløs blits før. :p

Flash, nuff said.

No flash, just Gordon. <- Gordon Browns slagord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...