lavara Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Fotokonkurranse tema: "Metall". Bilder og poll er på plass. Løp og stem! Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Remi tipsa meg om Owl City når vi var på en liten tur i byen for å ta bilder på søndag. Utrolig fengende! http://open.spotify.com/artist/07QEuhtrNmmZ0zEcqE9SF6 Francis Takker, sinnsykt diggbar musikk! Edit: Bra nybegynner blitz? Endret 16. november 2009 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Edit: Bra nybegynner blitz? Studioblitz eller kamerablitz? Til bruk på eller av kamera? Til hvilket system? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 hehe, nå følte jeg meg litt n00b her Kamerablitz, på kamera.. Til 350d.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Edit: Bra nybegynner blitz? hehe, nå følte jeg meg litt n00b her Kamerablitz, på kamera.. Til 350d.. Den innebygde kamerablitsen er en typisk nybegynnerblits Hvis du kjøper orginal blitser 430/580EX II så er det stortsett bare og knipse ivei "ettl",men du blir nok fort og begynne å bruke manuell innstillinger både på kamera og blitsen i typiske situasjoner for og få en mer korrekt eksponering. Bruker selv orginale blitser og er faktisk glad for det,nå som oppgradering til 7D står for dør om ikke så altfor lenge "innebygget blitsstyring". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Kan trygt anbefale 430 EX II. Koster litt ekstra, men det er det verdt, synes jeg. And now for something completely different ... Holder fortsatt på å vurdere ny laptop; men begynner å bli sprø av CPU utvalget til Intel. Her er en liste over CPUer, som de aktuelle maskinene har. Det er ikke innlysende hvem som er bedre enn andre, eller hvordan ytelsen er i forhold til ande CPU'er. Har søkt litt på google, men kan ikke finne noen tester som sier noe fornuftig. Er det noen som har noe fornuftig å bidra med her ? Tom Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Bruker selv orginale blitser og er faktisk glad for det,nå som oppgradering til 7D står for dør om ikke så altfor lenge "innebygget blitsstyring". + 1. Dersom du har pengene, kjøp originalt. Dersom du ikke har pengene, spar litt lenger Har selv en Sigma EF500 som jeg kjøpte til min 350d i sin tid; denne viste seg senere å være ubrukelig på min 50d, og siden mpx.no tilsynelatende ikke er en autorisert importør av Sigma-produkter, koster det meg den nette sum av kr. 1000 å få oppgradert firmwaren i den. En utgift som antageligvis må repeteres ved neste eventuelle kamera-oppgradering. Jeg har ikke orket å gjøre noe med det, siden jeg stort sett aldri bruker blitz på kamera lenger, men irriterende likevel.. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Holder fortsatt på å vurdere ny laptop; men begynner å bli sprø av CPU utvalget til Intel. Her er en liste over CPUer, som de aktuelle maskinene har. Det er ikke innlysende hvem som er bedre enn andre, eller hvordan ytelsen er i forhold til ande CPU'er. Har søkt litt på google, men kan ikke finne noen tester som sier noe fornuftig. Er det noen som har noe fornuftig å bidra med her ? Jeg har såvidt fulgt jakten din, jeg er på utkikk etter en kraftigere, men ikke vesentlig større, arvtager etter min 6 år(?) gamle Dell X200. I oversikten du lenker til så har du jo antall kjerner, og to er bedre enn en, mer cache er bedre enn mindre og 64 bit er en mer problematisk faktor - bra hvis du/os/programvare utnytter det godt, ikke så bra ellers. Jeg synes både SU2300 og SU4100 ser veldig bra ut på papiret, men jeg er spent på om andre har noe å fylle på med? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Zeiss lanserer ZF2 objektiver med CPU . http://www.zeiss.de/C1256A770030BCE0/WebVi...125766D003FD150 Francis EDIT: Skrivefeil. Endret 16. november 2009 av :Francis: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Zeiss med autoblender - det har vi da hatt til Canon hele tiden.. Uhm - vel - til de Zeiss-objektivene som finnes til Canon, da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg har såvidt fulgt jakten din, jeg er på utkikk etter en kraftigere, men ikke vesentlig større, arvtager etter min 6 år(?) gamle Dell X200. I oversikten du lenker til så har du jo antall kjerner, og to er bedre enn en, mer cache er bedre enn mindre og 64 bit er en mer problematisk faktor - bra hvis du/os/programvare utnytter det godt, ikke så bra ellers. Jeg synes både SU2300 og SU4100 ser veldig bra ut på papiret, men jeg er spent på om andre har noe å fylle på med? SU 2300 står i ASUS UL20A som er det billigste alternativet på listen min. SU 7300 tror jeg er den beste, men da må jeg opp i 6000,- (ASUS UL30A med flere). I tillegg til mer CPU og større skjerm, så er det også dobbelt så mye minne og disk (4GB/500GB istedet for 2GB/250GB). Hvor stor er forskjellen på SU 2300 og 7300 er det egentlige spørsmålet ? Hos Dell, så er det mulig å sette opp en Vostro 1220/1320 til rundt 6000,- ink. MVA med en kraftigere CPU (T6670), 3GB minne og 250GB disk, men ut i fra de få testene jeg har sett, så er byggekvaliteten så som så. Men hva sammenligner man da mot? Og er T6670 mye kraftigere. Tom Lenke til kommentar
kaian Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 SU 2300 står i ASUS UL20A som er det billigste alternativet på listen min. SU 7300 tror jeg er den beste, men da må jeg opp i 6000,- (ASUS UL30A med flere). I tillegg til mer CPU og større skjerm, så er det også dobbelt så mye minne og disk (4GB/500GB istedet for 2GB/250GB). Hvor stor er forskjellen på SU 2300 og 7300 er det egentlige spørsmålet ? Den har jo vesentlig mer cache, og den har støtte for SSE4, om det er andre forskjeller vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke hvor godt utnyttet SSE4 er i programvare enda. Tipper hovedforskjellen i pris på pakkene er på tilleggsutstyret, men igjen, jeg vet ikke. Det var greiere før, da DX var bedre enn SX ... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hos Dell, så er det mulig å sette opp en Vostro 1220/1320 til rundt 6000,- ink. MVA med en kraftigere CPU (T6670), 3GB minne og 250GB disk, men ut i fra de få testene jeg har sett, så er byggekvaliteten så som så. Men hva sammenligner man da mot? Og er T6670 mye kraftigere. T6670 er nok en bittelitt eldre og biligere måte å tilby omtrent samme regnekraft som SU7300 gir, men med 3.5x strømformbruket. Jeg er mer skeptisk til byggekvaliteten på Vostro enn jeg er til ASUS ULxxx, men det er ikke noe substans i den meningen... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Dpreview: D300s.. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 I dag ankom penisforlenger for E-P1 fra Tyskland - Albinar 500mm/8.0 - nesten for mye av det gode, med T-mount/MFT-adapter er den 48 cm lang... Ikke toogtredve tommer, men likevel... Prisen ble langtfra ublue NOK 292,- inkl frakt Da mangler jeg to ting: En måne å fotografere, og en lur måte å få renset det bakre linseelementet på - det ser grisete ut, og ligger 10-12 cm opp i røret... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Tom - fikk aldri noe svar på om du hadde sett på Ideapad U350 fra Lenovo? Tror i grunn de har veldig mye av det du ønsker deg i en bærbar, selv om man alltid ønsker seg kraftigere prosessor... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 hehe, nå følte jeg meg litt n00b her Kamerablitz, på kamera.. Til 350d.. Blitz er et samfunn for venstreorienterte anarkister i Oslo. Det er også det tyske ordet for 'blits', som er et redskap for belysning av stillfoto vha. sterke lysglimt. Men ja, 430EX II er en ypperlig blits for så godt som alle gjøremål. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 hehe, nå følte jeg meg litt n00b her Kamerablitz, på kamera.. Til 350d.. Blitz er et samfunn for venstreorienterte anarkister i Oslo. Det er også det tyske ordet for 'blits', som er et redskap for belysning av stillfoto vha. sterke lysglimt. Men ja, 430EX II er en ypperlig blits for så godt som alle gjøremål. Vell, litt tysk her og der, er bare for ä hjelpe deg litt. Du vet, du skulle dra ned til syd tyskland med baseball tre, og leite etter whisky ;~) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 @ Tom Her er en fin liten liste over laptop-prosessorer http://www.notebookcheck.net/Mobile-Proces...ist.2436.0.html Score i massevis av oppgaver listet opp og greier. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Da mangler jeg to ting: En måne å fotografere, og en lur måte å få renset det bakre linseelementet på - det ser grisete ut, og ligger 10-12 cm opp i røret... Trommestikke med en klut festet i den ene enden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå