Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg sett igjennom Sessions with Joey L. Veldig mye nyttig info!

Da gjenstår det bare å rippe den + put it on the interwebs.

Hehe. Skjer ikke. Jeg betalte heldigvis ikke full pott, men nok til å ikke dele den rundt meg.

Hva er det der for slags tankesett, da? :no:

Trodde ikke det var lov til å oppfordre til piratvirksomhet på forumet jeg?

Lenke til kommentar
Tysklandstur? Fotorunde pä Hockenheimring til veteranbillöp?

Oktoberfest og vinhøst i Moseldalen med innslag av hva vi finner på der og da.

Tom

Holder meg oppe i nord jeg. Blir tur igjen om en måneds tid :) Er jeg heldig blir det noen glass med hjem, både med og uten innhold :)

Noen som vet om de har samme tax-back-system på flyplassen i Frankfurt, som de har i Hamburg? Genialt å levere alt man har av kvitteringer fra turen og få tilbake 19% :) (..klarte nemlig ikke å finne den skranken i Berlin..)

Lenke til kommentar
Noen som vet om de har samme tax-back-system på flyplassen i Frankfurt, som de har i Hamburg? Genialt å levere alt man har av kvitteringer fra turen og få tilbake 19% :) (..klarte nemlig ikke å finne den skranken i Berlin..)

Stopper du innom tollen når du ankommer norge for å betale dine 25% da? :p

Lenke til kommentar
Det spørs om jeg har med varer for over 6000 eller ikke det. Satser på å holde meg veeeeldig tett opptil selvfølgelig.

Hvordan blir det omvendt? Hvis jeg som nordman bosatt i utlande kjöper noe i Norge. Hvis jeg köper noe i Norge, fär jeg noe tilbake när jeg flyr ut fra Torp?

Lenke til kommentar

Noggie: Hvordan vil du se på Saturn som butikk for kjøp av objektiver? Nå har jeg hatt litt problemer med å finne butikker i Tyskland som fører Pentax, men Saturn har stort sett hatt ting inne. Med 19% på prisen og sterk krone, så er ikke prisen så værst heller.

Finnes det noen andre butikker som finnes litt over alt?

Da jeg reiser til og fra Tyskland 3-4 ganger i året, er jeg ikke veldig bekymret om noe skulle skje med utstyret slik at de vil ta det inn på rep. Har en adresse i Tyskland jeg kan ta slikt ting igjennom.

Lenke til kommentar
Var ikke sikker pä om taxfree for turists gjalt ogsä for utflytta normenn.

Joda - men Taxfree for Tourists gjelder dessverre ikke innen skandinavia.

For slasker bosatt i Tyskland burde det gå fint, men mellom Norge og Sverige, Finland eller Danmark får man bare refundert momsen hvis du betaler eller dokumenterer at du allerede har betalt den nye momsen i destinasjonslandet - en teit særløsning.. ;)

Du får taxfree på båter og flyplasser, men ikke noen refundert moms i på varer kjøpt i vanlige butikker, om det er aldri så mye Taxfree for Tourists..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...