_nomad Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Fikk du mye mer ut av den enn eneren? Ooh, om man bare hadde hatt pengene. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Dagens whisky-nyhet. Tom Spleise på ein Hilux? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Jeg lot meg friste av all den whisky-chatten som har vært her i tråden. Sist jeg var på Alko så kjøpte jeg en flaske Laphroaig 10-års til 49 euro. Enda jeg i utgangspunktet mente jeg ikke likte whisky så kjøpte jeg den istedenfor en konjak. Det var en overraskelse, lukta herlig og smakte veldig godt. Nå vet jeg at jeg liker whisky allikevel. Eneste problemet blir vel å huske det navnet om man prater om whisky da. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Fant fram til han jeg spurte om, var ikke akkurat ukjente garasjeband han har tatt bilder av: http://www.stevebrownphoto.co.uk/ Dukker opp her i fjorden om noen dager på jobb her. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Jeg lot meg friste av all den whisky-chatten som har vært her i tråden. Sist jeg var på Alko så kjøpte jeg en flaske Laphroaig 10-års til 49 euro. Enda jeg i utgangspunktet mente jeg ikke likte whisky så kjøpte jeg den istedenfor en konjak. Det var en overraskelse, lukta herlig og smakte veldig godt. Nå vet jeg at jeg liker whisky allikevel. Eneste problemet blir vel å huske det navnet om man prater om whisky da. Uttales laff-råjg. Om du liker Laphroaigh tror jeg du skal prøve en Caol Ila. Mer toner av smak, som i praksis gjør den mer spennende (i mine øyne). Som en eller annen sa her om året, "Laphroaigh smaker litt som nedbrente fiskebåter og selvdaua måker". Ellers kan du også se om du finner en Arran Single Malt Single Cask, en helt ekstraordinær whisky med svært spennende toner, nesten en aroma av cognac, uten å være i nærheten av å være en cognac. Om du vil ha noe mildere er det også lurt å ta en titt på Glenmorangie. Dersom du har lest Wallander av Henning Mankell er Glenmorangie en av Wallanders favorittdrikker. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Jo, det ga mersmak å teste whisky. Men jeg husker ikke noen av de navnene så jeg må nok skrive det ned som et notat i telefonen.. Diskuterte det med å like eller ikke like whisky med en kamerat. Han er glad i whisky og mente at det nok bare er jeg som har endret smakssans istedenfor at jeg endelig har smakt en whisky jeg liker. Argumentet hans er at det tross alt er flerfoldige år siden jeg smakte noe som helst slags whisky. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Og det man smaker av whisky i ungdomsårene er uansett nesten alltid triste saker. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Da er en 70-200 f/2.8 IS på vei til meg i posten nå til uka Endret 15. november 2009 av W202 Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Da er en 70-200 f/2.8 IS på vei til meg i posten nå til uka Grattis. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Da har jeg sett igjennom Sessions with Joey L. Veldig mye nyttig info! Da gjenstår det bare å rippe den + put it on the interwebs. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Da er en 70-200 f/2.8 IS på vei til meg i posten nå til uka Grattis med 1,6 kg, nakke- og skuldervondt, men et herlig objektiv. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Grattis med 1,6 kg, nakke- og skuldervondt, men et herlig objektiv. Hehe takker, det er verdt det Lenke til kommentar
# offline Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Da har jeg sett igjennom Sessions with Joey L. Veldig mye nyttig info! Da gjenstår det bare å rippe den + put it on the interwebs. Den har vært ute en stund nå. Men jeg betaler ikke for nedlastninger. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 var det snakk om whisky igjen? ;~) 1: Signatory. Relativ lik standard Coal Ila. Litt rundere og friskere. 2: Standard Coal Ila. 3: Murray McDavid: Mildere. Men tälte ikke ä stä opna. 4: Dun Bheagan. Rund og mye smak, uten og bli skarp Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Hvor bor du? *lete frem balltre* Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Jeg hadde nok kjøpt av han, googlet nr. og han har også annonse ute på foto.no + par positive tilbakemeldinger Vet ikke om jeg ville betalt på forskudd, men det er det svært sjelden jeg gjør uansett. Ah, takk for info Han sa "Hvis du betaller forskudd, kan sende fraktfri. Eller 200kr frak må du betaler forskudd og resten 2500 postoppgrav." Så da blir det vel postoppkrav. Eller noe^^ Hadde heller kjøpt nytt da, er jo ikke mer enn 3200 for ett nytt Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Hvor bor du? *lete frem balltre* Balltre? Er det god moderator etikett? ;~) Sör-Tyskland. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Hvor bor du? *lete frem balltre* Du får nok bli med på neste Tysklandstur jeg arrangerer; mener å huske at h*n bor der. Men hvorfor tålte ikke Murray'en å stå åpna? Ble den borte ? Tom Endret 15. november 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Og det man smaker av whisky i ungdomsårene er uansett nesten alltid triste saker. Det kan jeg skrive under på. Har kanskje fortalt dette før, men debuterte på ei halv Jim Beam. Det første nærmest til fobi mot alt brunt brennevin. Triste greier. Jobba meg langsomt gjennom det, ved først å lære å nyte akkevit, så cognac og nå, sakte men sikkert whisky. Prøver kanskje Jim Beam på nytt, en gang i pensjonsalderen. Ikke fordi jeg tror det er godt, men fobier er til for og overvinnes. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Noen som har peiling på bildebehandling/fotografering når is er motivet? Sliter med å få til at den blanke isen ser ut som blank is, det blir liksom så kontrastløst og kjedelig. Det nærmeste jeg kommer er når jeg tar en oppskarping med helt ville verdier på USM. radius på 64 og deromkring. Men da blir jo det andre litt merkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå