Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lot meg friste av all den whisky-chatten som har vært her i tråden. Sist jeg var på Alko så kjøpte jeg en flaske Laphroaig 10-års til 49 euro. Enda jeg i utgangspunktet mente jeg ikke likte whisky så kjøpte jeg den istedenfor en konjak. Det var en overraskelse, lukta herlig og smakte veldig godt. Nå vet jeg at jeg liker whisky allikevel. Eneste problemet blir vel å huske det navnet om man prater om whisky da.

Lenke til kommentar
Jeg lot meg friste av all den whisky-chatten som har vært her i tråden. Sist jeg var på Alko så kjøpte jeg en flaske Laphroaig 10-års til 49 euro. Enda jeg i utgangspunktet mente jeg ikke likte whisky så kjøpte jeg den istedenfor en konjak. Det var en overraskelse, lukta herlig og smakte veldig godt. Nå vet jeg at jeg liker whisky allikevel. Eneste problemet blir vel å huske det navnet om man prater om whisky da.

Uttales laff-råjg. :)

Om du liker Laphroaigh tror jeg du skal prøve en Caol Ila. Mer toner av smak, som i praksis gjør den mer spennende (i mine øyne). Som en eller annen sa her om året, "Laphroaigh smaker litt som nedbrente fiskebåter og selvdaua måker". :)

Ellers kan du også se om du finner en Arran Single Malt Single Cask, en helt ekstraordinær whisky med svært spennende toner, nesten en aroma av cognac, uten å være i nærheten av å være en cognac. Om du vil ha noe mildere er det også lurt å ta en titt på Glenmorangie. Dersom du har lest Wallander av Henning Mankell er Glenmorangie en av Wallanders favorittdrikker. :)

Lenke til kommentar

Jo, det ga mersmak å teste whisky. Men jeg husker ikke noen av de navnene så jeg må nok skrive det ned som et notat i telefonen..

Diskuterte det med å like eller ikke like whisky med en kamerat. Han er glad i whisky og mente at det nok bare er jeg som har endret smakssans istedenfor at jeg endelig har smakt en whisky jeg liker. Argumentet hans er at det tross alt er flerfoldige år siden jeg smakte noe som helst slags whisky.

Lenke til kommentar
Jeg hadde nok kjøpt av han, googlet nr. og han har også annonse ute på foto.no + par positive tilbakemeldinger

Vet ikke om jeg ville betalt på forskudd, men det er det svært sjelden jeg gjør uansett.

Ah, takk for info :)

Han sa "Hvis du betaller forskudd, kan sende fraktfri. Eller 200kr frak må du betaler forskudd og resten 2500 postoppgrav."

Så da blir det vel postoppkrav. Eller noe^^

Hadde heller kjøpt nytt da, er jo ikke mer enn 3200 for ett nytt

Lenke til kommentar
Og det man smaker av whisky i ungdomsårene er uansett nesten alltid triste saker.

:)

Det kan jeg skrive under på. Har kanskje fortalt dette før, men debuterte på ei halv Jim Beam.

Det første nærmest til fobi mot alt brunt brennevin. Triste greier.

Jobba meg langsomt gjennom det, ved først å lære å nyte akkevit, så cognac og nå, sakte men sikkert whisky.

Prøver kanskje Jim Beam på nytt, en gang i pensjonsalderen. Ikke fordi jeg tror det er godt, men fobier er til for og overvinnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...