Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig godt objektiv som du kommer til å nyte :D men hadde jeg vært deg så hadde jeg kanskje ventet til 24. november. Ryktene sier at Canon kommer til anonsere H-IS versjonen da. http://www.canonrumors.com/2009/11/ef-70-2...nouncement-cr2/

Jo kanskje, men vil den gamle synke noe særlig i pris da? Den nye kommer sikkert til å koste rundt 20k som Nikon sin nye versjon..

Mulig canon stopper og produsere non H-IS versjonen når den nye kommer.. jeg vet ikke. Men jeg gleder meg til å se hva som blir annonsert! :D Sjangsen er nok stor for at mitt neste objektiv blir 24-70 f/2.8 H-IS, om det kommer.

Lenke til kommentar
Og som vanlig er ikke jeg med. :/

Ulempen ved å ikke være aktiv i OT? :p

Du får vente til det blir avstemming om årets moderator da vet du. ;)

Ja.. butno. Der kommer nok TWFA til å vinne.

Sandnessjøen, ikke Sandesjøen. :p

Oi. Bestandig sagt/skrevet Sandesjøen.

Ubrukelige ranværinger..

Oh yeah. :p

Det er bare en årlig tradisjon av en popularitetskonkurranse. Brukerne stemmer på hvilken de vil ha som årets bruker 2009.

Høres trivelig ut det; men det er et problem med Akam - allle er trivelige der. Ihvetfall synes jeg det.

Tom

Ja, det er et distinkt problem.

Lenke til kommentar
Eneste minuset var enheten som ble oppgitt i tommer. En med cm eller mm er best. Men denne duger selvsagt , takker :)

Hva med å bruke Google Calc? der kan du selv spesifisere lengdeenheten du vil ha?

Den likte ikke ordet "pixels", så det fjernet jeg fra ligningen. Men:

Bare å søke etter 5762 / (300 / inch) in cm - endre selv "5672" til ønsket antall pixler og "300" til ønsket dpi.

Er ikke vanskelig å regne direkte til cm selv heller: 5763 / 300 * 2.54..

Er som kjent bare å dele pixler på dpi for å få antall tommer, og så er det trivielt å gange med 2.54 for å få cm. :)

Lenke til kommentar
Eneste minuset var enheten som ble oppgitt i tommer. En med cm eller mm er best. Men denne duger selvsagt , takker :)

Hva med å bruke Google Calc? der kan du selv spesifisere lengdeenheten du vil ha?

Den likte ikke ordet "pixels", så det fjernet jeg fra ligningen. Men:

Bare å søke etter 5762 / (300 / inch) in cm - endre selv "5672" til ønsket antall pixler og "300" til ønsket dpi.

Er ikke vanskelig å regne direkte til cm selv heller: 5763 / 300 * 2.54..

Er som kjent bare å dele pixler på dpi for å få antall tommer, og så er det trivielt å gange med 2.54 for å få cm. :)

Jo, men jeg liker ikke at google lagrer alle "målene" min som kan ved en senere anledning brukes mot meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...