Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Kulehodeallergi er en sjukdom jeg ikke helt forstår, men i likhet med fibromyalgi, så aksepterer jeg at det finnes. Når det er sagt, så vær klar over at kulehoder finnes i ulike legeringer. At du reager på et merke behøver ikke å bety at du reagerer på alle :p

Tull til side: Tenkte jeg ville nevne dette med montering. Men var og åpen for at du hadde gode grunner for ditt valg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner å bli dritt lei laptop-crappet jeg har hjemme. Vurderer denne lille snertne saken. Finnes det noe bedre som ikke er så mye dyrere? Mkas budsjett er 5 lapper.

Tom

Tenker du å bruke den som primærmaskin? Til fotoredigering og slikt tror jeg nok prosessoren i den maskina skal få kjørt seg skikkelig. Den yter som en mellomting av netbookene (hadde ikke du en slik?) og en ordinær passe kraftig maskin i større format (15"). Jeg ville ikke hatt den som hovedmaskin hvis fotoredigering/raw-konvertering er noe det ønskes å gjøre mye av på den.

Du får ingen liten knert med gode nok specs til 5 lapper.

*Edit:

Vel. HP Compaq 2230s til 5500,- har muligens kraft nok under panseret.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Tenker du å bruke den som primærmaskin? Til fotoredigering og slikt tror jeg nok prosessoren i den maskina skal få kjørt seg skikkelig. Den yter som en mellomting av netbookene og en ordinær passe kraftig maskin i litt større format. Jeg ville ikke hatt den som hovedmaskin hvis fotoredigering/raw-konvertering er noe det ønskes å gjøre mye av på den.

Du får ingen liten knert med gode nok specs til 5 lapper.

Jeg regner ikke med å holde på tung bilderedigering på den - ikke det, dagens maskin går aliikevel ikke rundt (selv om det eren Turion X2 1.8GHz). Har en Athlon 64 X2 6000 basert maskin for de store tunge tingene.

edit: jeg har en liten netbook som brukes som lagringsplass på tur ...

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

DxO har introduksjonstilbud på DxO v6 ut året - €199 for l33t-versjonen. (Grrmph - bare fordi jeg har 5D, så skal jeg liksom kjøpe den dyre? ;))

Er DxO verdt det? Det er først og fremst distorsjonskorreksjonen jeg er interessert i, spesielt for 24-70 og 16-35.

Er det andre features som er spesielt gode? Har allerede CS4 og LR2 - er det noe i DxO som er bedre enn det jeg har?

Hvor bra kan optikk-korreksjon fra DxO flettes inn i workflow med ACR og PS/LR?

Edit: Hmm - det står at input er JPG/RAW, at output er JPEG, TIFF eller DNG. Og - at det er LR2-plugin inkludert. Hmm - kunne kanskje funke som fanken? :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Hvor bra kan optikk-korreksjon fra DxO flettes inn i workflow med ACR og PS/LR?

Edit: Hmm - det står at input er JPG/RAW, at output er JPEG, TIFF eller DNG. Og - at det er LR2-plugin inkludert. Hmm - kunne kanskje funke som fanken? :)

Forrige versjonen fungerte så dårlig at jeg spurte om å få pengene tilbake. Dette gjaldt både programmet og workflow problemer. DNG filene ble 50-70MB.

Håper de de har integrert programmet i LR slik som det er gjort med Photomatix og gjort det mulig å rette opp adobe dng filer.

Edit-X: Noen som har erfaring med Benro B-0 kulehode? Det er vell en greie sak?

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar

1783kr. inkl. frakt + 25%mva = 2229kr. (Til Norge ;) )

Sjansen for at den slipper gjennom uten å betale mva er lik null når pakken kommer fra UK.

Sykt at Fotovideo tar 4K for dette stativet.

Jeg solgte det gamle stativet mitt igår, en Velbon Sherpa 600R.

Jeg blir veldig mobil med Lowepro Flipside 300 og dette stativet. Can't wait :dribble:

Lenke til kommentar

Oppfordring til alle;

Send Spotify link med kul musikk til meg. Jeg er ikke helt med, with it eller hva dere sier idag :p

Hører normalt på grupper/artister som dette:

Dream Theater

Rush

Kiss

Pearl Jam

Kansas

The Who

Bruce Springsteen

Foo Fighters

Madrugada

Big Bang

+ mye annet.

Kom gjerne med noe lignende eller noe annet kult.

Er dessverre ikke glad i norsk harry musikk :p

Lenke til kommentar

Ser ut som du liker progrock. Et par enormt gode anbefalinger fra meg:

Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here

Porcupine Tree - Anesthetize

Jethro Tull - Thick As A Brick pt. 1

Riverside - Second Life Syndrome

Frost* - Black Light Machine

Diskusjon.no har forøvrig sin egen Spotify-spilleliste for progressiv rock.

Endret av Awesome!
Lenke til kommentar
Vel. HP Compaq 2230s til 5500,- har muligens kraft nok under panseret.

Den står på listen over potensielle; men leste at displaylokket var meget "flimsy" ...

Dell Vostro 1320 er muligens også en mulighet. Billigste fornuftige utgave kommer på 4280,- + MVA, miljøgebyr og frakt.

Tom

Denne har jeg selv lukta litt på, syns 13,3 skjerm er minimum, Den har, ifølge reklamen, veldig brukbar batteritid

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...ellite-t130-12k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...