Inc Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Jokke er bare episk fordi han er død... RIP Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Ahem - svarer som regel ikke på flamebait, men denne passer godt her: Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Ahem - svarer som regel ikke på flamebait, men denne passer godt her: +1 Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 1983 var et bra år gitt. God årgang har jeg latt meg fortelle. Mye annet rart som også skjedde i 1983 gitt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Zeis Distagon T* 2.8/21 testet hos Photozone. Den er også annonsert i ZE-format (Canon EOS) - her testet i ZF (Nikon F) på en 5DmkII, med adapterring til EOS. Ser ut som en skarp sak! Husk at de nye skarphetsgrafene bare kan sammenlignes direkte med grafene på andre objektiver testet på samme hus. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 1983 var et bra år gitt. God årgang har jeg latt meg fortelle. I følge Berry brothers & Rudd var den bra, men ikke fantastisk i mesteparten av Frankrike, veldig bra for hvit Bordeaux og årgangsportvin.. Så du får hamstre portvin og Ch. Yquem til jubileer.. (Hvis du har vunnet i Lotto..) Ellers er det lyssettingskurs hos FotoVideo i Oslo i dag, noen som skal? Lenke til kommentar
archanios Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Hei. Trenger eit raskt svar.Var ute på fjellet og har kameraet tok ein ufrivillig badetur i ei elv. Objektivet datt av, men ser greit ut med unntak av litt vatn, problemet er kva eg må gjere med huset? Det har fått ein del vatn innabords og det er ein liten sprekk i skjermen bak. Takkar for svar Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Har ikke personlig erfaring med dette, men jeg har hørt at marinert kamera tilberedes best uten batteri i ovn på 50 grader Lenke til kommentar
archanios Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Har hørt at det går an å tørke kameraet i ovnen ja, men bør eg prøve det, eller er det bedre om eg lar nokon som har litt meir peiling enn meg sjå på det? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Post ur spotify playlist plz. Edit: Egentlig feil tråd, men kan vel la den stå Endret 12. november 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
archanios Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Hei. Trenger eit raskt svar.Var ute på fjellet og har kameraet tok ein ufrivillig badetur i ei elv. Objektivet datt av, men ser greit ut med unntak av litt vatn, problemet er kva eg må gjere med huset? Det har fått ein del vatn innabords og det er ein liten sprekk i skjermen bak. Takkar for svar Anyone? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Kamera i stekeovnen. Skulle kameraet ta inn vann og stoppe, setter Rørslett kameraet i komfyren – etter å ha tørket bort utvendig fukt og fjernet batteriene. – Sett stekeovnen på 50 grader, la kameraet stå en til to dager med åpen dør – slik at vanndampen slipper ut, sier han. Fotoreperatør Andreassen bekrefter at metoden fungerer. – Vi bruker en liknende teknikk på verkstedet. Er fotoutstyret vått, vent med å slå det på igjen til det er helt tørt. http://www.fofo.no/Ta+med+kamera+til+skogs.b7C_wZfW2n.ips lykke til /edit - jeg har ikke gjort dette med kamera, men det har funket fint på en mobil som gikk i dass (bokstavelig talt). 15 timer på 50 grader, og den var god som ny. Endret 12. november 2009 av Johnny™ Lenke til kommentar
fototim Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 I dag kjøpte jeg meg ny monopod. Manfrotto M680B med M234RC hode ... Tom Hode på monopod er veldig praktisk for å kunne vippe opp/ned uten å måtte holde stativet i lite stabilitetsvennlige vinkler. Også veldig praktisk på konserter da man ofte vil peke oppover (20-25 grader), greit å slippe å sette stativet på den stakkars fotografen som står foran Jeg så på måten du hadde hodet montert på treffet Tom, men fikk ikke tid til å kommentere det der. Nå sitter jeg og skummer chattetråden og fant denne posten. Tenkte jeg ville utdype det TGB er inne på her litt. Dette som TGB nevner med stabiliseringsvennlige vinkler er viktig for å få maks effekt av en monopod. Ideelt sett bør du stå litt bredbeint, med tuppen på poden litt framfor deg, sånn at summen av føttene dine og monopoden danner en likesida trekant. Sett gjerne tuppen på poden 50-70 cm framfor deg og legg litt kroppsvekt på poden. Bruker du poden på denne måten får du mye større effekt av den, enn om du bare lar den stå loddrett. Kroppen din, sammen med monopoden danner nemlig da en tripod. Problemet er at kamera da gjerne peker over motivet. Der er det hodet kommer inn. Du trenger det for å vippe synsfeltet ned igjen. Sånn som du hadde montert hodet, på langs med synsaksen, får du ikke brukt hodet til å motvirke dette. (for meg så det ut som om det var sånn du hadde det montert) Så mitt råd er, snu hodet, eller skaff deg et hulehode. Med kulehode får du mulighet til å bruke hodet slik, også når du ønsker portrettformat. (L-brakett, sammen med det hodet du har, er selvfølgelig og et alternativ). Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 *snip* jeg kjøpte Velbon RUP-43 da den var billig og med kulehode. Sikkert ikke god nok for de fleste her inne, men til meg duger den i lange baner. Fatter bare ikke hvorfor jeg ikke har kjøpt monopod tidligere... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 ... snip ... Så mitt råd er, snu hodet, eller skaff deg et hulehode. Med kulehode får du mulighet til å bruke hodet slik, også når du ønsker portrettformat. (L-brakett, sammen med det hodet du har, er selvfølgelig og et alternativ). Gode råd du kommer med, men jeg er generisk allergisk mot kulehoder. Jeg monterte kamera slik at jeg velger fort mellom portrett og landskap. Men jeg kan også montere det slik som du foreslår. Tom Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Tim: Er det noe konsertvirksomhet i Nordfjordeid for tiden? Hører noen rykter om en stor scene som settes opp. Edit: Fikset litt på klønete setningsoppbygging. Endret 12. november 2009 av Ciryaher Lenke til kommentar
fototim Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Ikke som jeg har fått med meg. Men nå har jeg vært vekkreist et par uker uten særlig tilgang på nyheter, så jeg kan ikke utelukke noe. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Ellers: Man kan godt ha en hel film ute av fokus uten at det gjør noe - dette er - hypnotiserende... Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Zeis Distagon T* 2.8/21 testet hos Photozone. Den er også annonsert i ZE-format (Canon EOS) - her testet i ZF (Nikon F) på en 5DmkII, med adapterring til EOS. Ser ut som en skarp sak! Husk at de nye skarphetsgrafene bare kan sammenlignes direkte med grafene på andre objektiver testet på samme hus. DET ER BARE MANUELL FOKUS OG DEN MANGLER IS!!!!! Møkkaobjektiv som koster mer enn Canon L. Case closed. Spøk til side så er dette et kremobjektiv. Holder på med en distorsjonsprofil for PTlens til dette objektivet nå Enda mer alvor. Trodde Windows 7 var ressursvennlig jeg? Ikke leser W7 mer enn 10gb av minnet mitt heller. . . Endret 12. november 2009 av Shocktrauma Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Shit! DET var sjongleringen sin! Shock: Minne er jo til å brukes da. Er ikke vits i å la Windows kun bruke en liten del av det. Den utnytter det minnet du har. Er ikke det en positiv ting? Endret 12. november 2009 av King-Nothing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå