Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Da blir det kansje det. Har du en lettvint måte og ta backup av alle filene? Nå har jeg flyttet alt av bilder, filmer og musikk over på en 1tb ekstern harddisk, pluss at jeg har en backup på en mindre ekstern av bildene da disse er viktigst. Jeg tenker på programmer jeg har på pcen som photoshop, lightroom, sony vegas ect... Blir disse liggende eller må jeg installere de på nytt også?

De må installeres på nytt. Det er fordi du har en råtten XP installasjon i dag, og da må du slette disken før du installerer Windows 7. Selv omXP installasjonen hadde vært OK, så lønner det seg å installere fra bunn av.

 

Tom

Jeg flytter spm til denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1171893

Håper du forsatt kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk, men er straks ferdig med min egen uansett, og den er mye mer forståelig. Laget nøyaktig for slikt bruk, så tar meg 2 sek å finne rett innstilling etter testbildet.

 

Du har ikke lyst til å dele tabellen med oss andre som er for late til å fikse selv..? :)

 

Hehe, tabellen gjelder kun for enkelte innstillinger og kan ikke brukes generelt. Skal se om jeg får til å gjøre om til et bilde og legge ut.

 

VG suger promp og golfballer gjennom hageslanger, men de gutta som har mekka skattelistesøket eier. :thumbup:

 

Bortsett fra at de ikke stemmer, men ok...

Lenke til kommentar
Jeg laget ikke tabellen for at andre umiddelbart skal forstå den, så dere får tenke litt over den.

 

De to siste er for ND-filterbruk.

 

NB: Si fra om dere oppdager feil.

Litt av en jobb du har lagt ned her ja. Men har du noe gradert gråfilter å anbefale til Nikon AF-S 24-70mm Gjerne av god kvalitet, jeg var innom fotovideo i oslo, men de hadde ikke noe inne; det samme gjalt på fotoknutsenpro..

edit:leifer

Endret av Napoleon XIV
Lenke til kommentar
Jeg laget ikke tabellen for at andre umiddelbart skal forstå den, så dere får tenke litt over den.

Avrund mer, og bruk intervaller du har på kameraet:

4s, 8s, 15s, 30s, 1m, 2m, 4m (..)

1.6s, 3.2s, 6s, 12s, 25s, 50s, 1m 40s (..)

 

Som jeg sa, den kan ikke brukes generelt. Jeg kommer ikke til å bruke innstillingene på under 20 sek, da blir hele poenget med prosjektet og formålet til tabellen borte.

 

Ser at tidlig overslag gir store utslag så må nok gå tilbake på noen, men den er ennå ikke ferdig, så jeg har god tid.

 

Takk! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...