C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg erklærer herved at jeg fra dette tidspunkt og utover på ubestemt tid skal kalle de teite små avisene folk leser nå til dags for cropformat-aviser. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg erklærer herved at jeg fra dette tidspunkt og utover på ubestemt tid skal kalle de teite små avisene folk leser nå til dags for cropformat-aviser. ..Et Avis Publiserings-System: Crop, eller AP-S C, om du vil. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ellers: Fotosystemet "APS", var ikke det noe verre mig? Det var et system som var dyrere enn vanlig film og dårligere i kvalitet. Kanskje bittelitt lettere å bruke, men mindre, dyrere og dårligere. Man hadde mulighet for tre forskjellige formater, men dette var vel bare at man croppet bildet over og under, at man ikke croppet eller at man croppet sidene? ..og at man hvis man croppet bare forstørret midten så det hele ble større, men dårligere? Yay! Zoom på - eh - negativet! Like nyttig som digital zoom. Eksakt det samme som at du automatisk bestiller noen av bildene som litt større kopier og klipper av dem på den ene eller andre kanten. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ellers: Fotosystemet "APS", var ikke det noe verre mig?Det var et system som var dyrere enn vanlig film og dårligere i kvalitet. Kanskje bittelitt lettere å bruke, men mindre, dyrere og dårligere. Man hadde mulighet for tre forskjellige formater, men dette var vel bare at man croppet bildet over og under, at man ikke croppet eller at man croppet sidene? ..og at man hvis man croppet bare forstørret midten så det hele ble større, men dårligere? Yay! Zoom på - eh - negativet! Like nyttig som digital zoom. Eksakt det samme som at du automatisk bestiller noen av bildene som litt større kopier og klipper av dem på den ene eller andre kanten. Et format croppet sidene, et var hele negativet, og et var crop av topp og bunn. Selv om det var noe tøys, så ble det laget en del snasne kompakte kameraer med formatet. Hadde en Konica som var relativt sett brukbar. Tom Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Apropos APS-kamera: Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg erklærer herved at jeg fra dette tidspunkt og utover på ubestemt tid skal kalle de teite små avisene folk leser nå til dags for cropformat-aviser. Finnes det papiraviser fortsatt? Verden har jo blitt digitalisert! Hjemme hos meg ser det slik ut når vi skal spise frokost en lørdags morgen. Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg ser at vi nermer oss side 2000 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg ser at vi nermer oss side 2000 Husk at det femte innlegget på side 2000 er reservert meg. Siden sønnen min er født i mai 2000. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Tiden går fort - tror jeg skal feire min første analoge speilrefleks i '96 eller noe.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Tiden går fort - tror jeg skal feire min første analoge speilrefleks i '96 eller noe.. Jeg har bare to år sider til at jeg kan feire. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Finnes det papiraviser fortsatt? Verden har jo blitt digitalisert!Hjemme hos meg ser det slik ut når vi skal spise frokost en lørdags morgen. Det må være noe drit å få Sjokade i tastaturet Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Satan. Det ser ut til at hovedbackupdisken min - en 500GB MyBook - er i ferd med å dø. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Finnes det papiraviser fortsatt? Verden har jo blitt digitalisert!Hjemme hos meg ser det slik ut når vi skal spise frokost en lørdags morgen. Det må være noe drit å få Sjokade i tastaturet Tom Ja,eller tørke opp etter valpen som ikke er heeelt stue-ren ennå,eller som underlag i undulatburet Endret 11. november 2009 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Satan. Det ser ut til at hovedbackupdisken min - en 500GB MyBook - er i ferd med å dø. De dør innimelllom - på tide å få deg ny. Jeg drepte en slik en ved å dytte den av stuebordert slik at den traff stuegulvet. I fart. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Satan. Det ser ut til at hovedbackupdisken min - en 500GB MyBook - er i ferd med å dø. Kompis av meg på Universitetet rapporterer at det er en seriøst høy feilprosent blant de WD MyBook'ene de har brukt på ifi - men at WD My Passport er teh shit, og ikke feiler. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Har 9.724 bilder = 82GB bilder som ikke er back-up på :S De er de siste bildene jeg har tatt. Må gjøre noe, tomme HDD'er ligger ved siden av meg Sitter btw å skriver tabeller over hvilken lukkertid jeg skal ha ved forskjellige innstillinger. 6400 ISO + f/2.8 + 2sek = 100 ISO, f/8 + 2min 8 sek, for eksempel. Har også mellomregningene. Dette skal gjøres på 30- 40 innstillinger :S Endret 11. november 2009 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Er det samme "regnestykke" på alle utregningene? Hvis ja kanskje excel er en god ide. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Sitter btw å skriver tabeller over hvilken lukkertid jeg skal ha ved forskjellige innstillinger. Markant kjappere å gjøre det i Excel - det blir en forholdsvis enkel greie. Hva skal du med en sånn tabell? Er det ikke bare å telle stops og ta kjapp hoderegning når du trenger det - hva er formålet? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ventetida er over.. http://open.spotify.com/album/56Fg4bYuTEmTRlKUDKkpS5 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ventetida er over.. http://open.spotify.com/album/56Fg4bYuTEmTRlKUDKkpS5 I approve of this post! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå