Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ellers: Fotosystemet "APS", var ikke det noe verre mig?

Det var et system som var dyrere enn vanlig film og dårligere i kvalitet. Kanskje bittelitt lettere å bruke, men mindre, dyrere og dårligere.

 

Man hadde mulighet for tre forskjellige formater, men dette var vel bare at man croppet bildet over og under, at man ikke croppet eller at man croppet sidene? ..og at man hvis man croppet bare forstørret midten så det hele ble større, men dårligere? Yay! Zoom på - eh - negativet! Like nyttig som digital zoom. Eksakt det samme som at du automatisk bestiller noen av bildene som litt større kopier og klipper av dem på den ene eller andre kanten.

Lenke til kommentar
Ellers: Fotosystemet "APS", var ikke det noe verre mig?

Det var et system som var dyrere enn vanlig film og dårligere i kvalitet. Kanskje bittelitt lettere å bruke, men mindre, dyrere og dårligere.

 

Man hadde mulighet for tre forskjellige formater, men dette var vel bare at man croppet bildet over og under, at man ikke croppet eller at man croppet sidene? ..og at man hvis man croppet bare forstørret midten så det hele ble større, men dårligere? Yay! Zoom på - eh - negativet! Like nyttig som digital zoom. Eksakt det samme som at du automatisk bestiller noen av bildene som litt større kopier og klipper av dem på den ene eller andre kanten.

Et format croppet sidene, et var hele negativet, og et var crop av topp og bunn.

 

Selv om det var noe tøys, så ble det laget en del snasne kompakte kameraer med formatet. Hadde en Konica som var relativt sett brukbar.

 

Tom

Lenke til kommentar
Finnes det papiraviser fortsatt? Verden har jo blitt digitalisert!

Hjemme hos meg ser det slik ut når vi skal spise frokost en lørdags morgen.

Det må være noe drit å få Sjokade i tastaturet :p

 

Tom

 

Ja,eller tørke opp etter valpen som ikke er heeelt stue-ren ennå,eller som underlag i undulatburet :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Har 9.724 bilder = 82GB bilder som ikke er back-up på :S

De er de siste bildene jeg har tatt. Må gjøre noe, tomme HDD'er ligger ved siden av meg :p

 

Sitter btw å skriver tabeller over hvilken lukkertid jeg skal ha ved forskjellige innstillinger. 6400 ISO + f/2.8 + 2sek = 100 ISO, f/8 + 2min 8 sek, for eksempel. Har også mellomregningene. Dette skal gjøres på 30- 40 innstillinger :S

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...