Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uhm - Ricoh GXR - ikke-mFT systemkamera? Bytte sensor??!?

Spennende med helt andre konsepter - spennende med moduler. Huset som én bit, objektiv+sensor som en annen bit. Her burde det da også være mulig å lage en modul med sensor og mFT-fatning? Ikke det at jeg tror det kommer til å skje, men at det er mulig..

 

At noen/flere prøver seg på helt nye serier er spennende. Enda mer så å tenke på at hverken Canikon har kommet med noe tilsvarende.

Tenk om det kommer en ny fatning Micro EF-S eller Micro Nikon F - med tilsvarende adaptere?

..et system som er beregnet på Full-frame sensorer - som Leica M, bare med Liveview? Burde da for pokker være mulig å i tillegg lage en rangefindersøker på noe sånt noe også! :D

 

Edit II: ..Akkurat som Leica M, men med elektronisk kontakt inn til objektivet. ;)

 

Edit: Youtube-klippet om Ricoh GXR, forresten:

Se filmen hos Youtube

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Å betale sinnsyke summer for marginalt bedre lyd er muligens noe av det teiteste jeg har vært borti =D

 

Sånn bare så det er sagt, liksom.

 

Men for all del, Deres penger =D

 

Joda. Det samme sier en audiofil om ditt 5D. EOS 350D gir da utmerkede utskrifter i A3. Det samme sier den audiofile om 85mm f/1.2 og 85mm f/1.8.

 

Tror ikke de gjør det, med tanke på at jeg lever av det, og at 5Den bringer inn godt over sin verdi ca hver eneste dag =)

 

Ikke så mange hi-fi anlegg som gjør det, og det er såklart ikke teit om det står i ett musikk studio =)

 

Wow, det er neimen ikke dårlig, så sant du ikke kjøpte det veldig veldig billig da.. :p

Siden du lever av det, er proff, hvorfor bruker du ikke 5DII? Sitter med inntrykk av at de fleste som tidligere brukte 5D mkI profft har oppgradert til mkII. Hvorfor vet jeg ikke, ikke vet jeg om mkII produserer merkbart bedre bilder i kontrollerte forhold heller, slik jeg har inntrykk av at du jobber mest i. Bare nysgjerrig, enkelt og greit.

Endret av lurfelus
Lenke til kommentar
At noen/flere prøver seg på helt nye serier er spennende. Enda mer så å tenke på at hverken Canikon har kommet med noe tilsvarende.

Liker Ricoh - de går alltid sine egne veier - av og til går de seg vill, og av og til brøyter de veien så andre kommer etter. Akkurat her er jeg veldig usikker på hvordan dette vil ende...

 

Savner fortsatt min Caplio R4 - del av serien som vel startet trenden med kompakte travel-zooms. Det var faktisk kameraet som fikk meg igang med å fotografere litt igjen. Kjapt og gøy å bruke, kunne tas med over alt, ganske bra optikk, nydelig bilder i godt lys - og en liten støymaskin når du passerte ISO 200... Nå ligger det bare og venter på begravelsen, etter å skrantet med autofokusen på sine gamle dager, før en knust skjerm gjorde at det ble fulltids pensjonist. (Har fortsatt en fungerende Ricoh 500GX, en liten 70-talls rangefinder i Ricohs ånd - ikke bare har den mulighet for manuell eksponering, den har også mulighet for multieksponering).

 

Blir spennende å se - til syvende og sist er det vel bildekvalitet og brukervennlighet som avgjør om dette blir en suksess.

Lenke til kommentar
5d mk i er såpass bra at ingen av kundene merker noen forskjell, og det er ikke noe mål i seg selv for oss å jobbe med dobbelt så store filer.
Dette burde megapixelfantastene fått banket inn i hodet sitt også - men det virker ikke som de vil forstå...

 

Det er forøvrig hvorfor D3, D3s og D700 etter min mening er blant de mest fornuftige kameraene på markedet (og forså vidt 5D, men mangler jo litt på det teknologiske planet til en del fotografering).

Lenke til kommentar
Ny utvikling, jeg begynner å bli gal.

 

Vurderer å kjøpe 5d mark II, pga oppløsning, video og omtrent like iso-egenskaper som d700.

 

Skal brukes til, musikk, journalistikk (kultur), stock, portrett og generell foto. Ikke mye sport med andre ord, og med naturbilder så går det mest i landskap og litt fugl. Jeg bruker omtrent ikke seriebildefunksjon på d80.

 

D700:

raskere autofokus, værtettning.

 

5d mark II:

video, 21 mp og (bedre grep)

 

Cons:

Selge alt jeg har av nikon (inkludert f4) men beholder sb-24ene til offcam blits.

 

Opprinnelig "plan":

D3/d700, 70-200 VR II, 24-70, 50/85

 

"Canonplan":

5d mark II, 50mm, 70-200 2.8 is, macro (usikker), blits

 

Bytte ut Nikon D700 med Canon ?

 

https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbyg...visloginside.do

Lenke til kommentar

Nå som jeg har fått erkerivalen i sekken min har jeg begynt å utforske CPN (Canon Professional Network) sine websider på nettet. Jeg vet ikke om dette er kjent blant folk, men CPN har en infobank som jeg synes gir mye flott informasjon til Canonbrukere "der ute".

 

CPN Infobank

 

Det er mye informasjon om mange saker. Ikke glem å ta en titt nederst til venstre når du ser på sidene da det som regel står sidetall. Canon har fem sider om autofokus for eksempel.

 

Edit: Sikkert gammelt nytt, men det er mulig å legge til og fjerne hvilke objektiver som Periferibelysningskorreksjon (*hoster kraftig etter åndenød og lungebetennelse*) skal kunne korrigere. Dette kan ordnes i EOS Utility > Camera Settings/Remote shooting > Shooting Menu > Pheriperal Illumination Correction. :) Totalt hadde kameraet mitt 24 profiler og jeg la til 16. 40 er maks.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar

En fyr jeg kjenner labbet inn på Canon-standen på Visa Pour l'Image i Perpignan for noen år siden. Han sa han syns det var vanskelig å få det beste ut av AFen på 1Dmk2.

 

"Yeah, you must be the 10th guy today, here, have this", så fikk han et sammenstiftet hefte med fire A4-sider..

 

For ordens skyld, vi snakker ikke om en rik amatør med dyrt hus og null skills, vi snakker om en rutinert pressefotograf med 15 års erfaring. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...