Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Ny utvikling, jeg begynner å bli gal.

 

Vurderer å kjøpe 5d mark II, pga oppløsning, video og omtrent like iso-egenskaper som d700.

 

Skal brukes til, musikk, journalistikk (kultur), stock, portrett og generell foto. Ikke mye sport med andre ord, og med naturbilder så går det mest i landskap og litt fugl. Jeg bruker omtrent ikke seriebildefunksjon på d80.

 

D700:

raskere autofokus, værtettning.

 

5d mark II:

video, 21 mp og (bedre grep)

 

Cons:

Selge alt jeg har av nikon (inkludert f4) men beholder sb-24ene til offcam blits.

 

Opprinnelig "plan":

D3/d700, 70-200 VR II, 24-70, 50/85

 

"Canonplan":

5d mark II, 50mm, 70-200 2.8 is, macro (usikker), blits

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ny utvikling, jeg begynner å bli gal.

 

Vurderer å kjøpe 5d mark II, pga oppløsning, video og omtrent like iso-egenskaper som d700.

 

Skal brukes til, musikk, journalistikk (kultur), stock, portrett og generell foto. Ikke mye sport med andre ord, og med naturbilder så går det mest i landskap og litt fugl. Jeg bruker omtrent ikke seriebildefunksjon på d80.

 

D700:

raskere autofokus, værtettning.

 

5d mark II:

video, 21 mp og (bedre grep)

 

Cons:

Selge alt jeg har av nikon (inkludert f4) men beholder sb-24ene til offcam blits.

 

Opprinnelig "plan":

D3/d700, 70-200 VR II, 24-70, 50/85

 

"Canonplan":

5d mark II, 50mm, 70-200 2.8 is, macro (usikker), blits

 

Du kan by på denne 5DII-pakken her: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnno...L&id=118367 dog ikke helt objektivene du var på utkikk etter.

Lenke til kommentar
Spørsmål: Hvor treig er 5d mark II sin autofokus i forhold til d700?

Tror ikke det er farten som er hovedproblemet. Jeg prøvde Gorgats 5D2+24-70, og det gikk rimelig kjapt. Det er vel heller det at den er temmelig primitiv ifht. D700 når man ser på brukergrensesnitt og mangel på 3D-tracking mv. Om du stort sett bruker senterpunktet, og ikke bruker følgefokus, så tror jeg ikke du kommer til å savne mye.

 

Edit: ser du bruker den til "litt fugl" - tror ikke 5D2 er førstevalget der gitt (selv om noen utvilsomt klarer å trekke opp noen fantastiske fuglebilder av sekken).

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Man får visst ikke i pose og sekk.

D700 blir nok ikke oppgradert før ut i neste år eller senere. 12mp funker sikkert uansett. Det kameraet har vel uansett bedre oppløsnings evne enn d80 sine detaljløse filer.

 

Video frister dog, men det kan jeg klare meg uten. (Tipper Nikon gir opp 720 til fordel for 1080 neste gang). Kan ikke bare holde på å skifte system hver gang det kommer noe nytt.

Lenke til kommentar
Å betale sinnsyke summer for marginalt bedre lyd er muligens noe av det teiteste jeg har vært borti =D

 

Sånn bare så det er sagt, liksom.

 

Men for all del, Deres penger =D

 

Joda. Det samme sier en audiofil om ditt 5D. EOS 350D gir da utmerkede utskrifter i A3. Det samme sier den audiofile om 85mm f/1.2 og 85mm f/1.8.

 

Tror ikke de gjør det, med tanke på at jeg lever av det, og at 5Den bringer inn godt over sin verdi ca hver eneste dag =)

 

Ikke så mange hi-fi anlegg som gjør det, og det er såklart ikke teit om det står i ett musikk studio =)

Lenke til kommentar
Å betale sinnsyke summer for marginalt bedre lyd er muligens noe av det teiteste jeg har vært borti =D

 

Sånn bare så det er sagt, liksom.

 

Men for all del, Deres penger =D

 

Joda. Det samme sier en audiofil om ditt 5D. EOS 350D gir da utmerkede utskrifter i A3. Det samme sier den audiofile om 85mm f/1.2 og 85mm f/1.8.

 

Tror ikke de gjør det, med tanke på at jeg lever av det, og at 5Den bringer inn godt over sin verdi ca hver eneste dag =)

 

Ikke så mange hi-fi anlegg som gjør det, og det er såklart ikke teit om det står i ett musikk studio =)

 

Eller de som bruker opptil en halv mill. for og få motoren til å lyde grommere,eller de som kjøper kevlarseil for et par hundre tusen så båten gjør en halv knop mer.

 

Det er dette som vi kaller hobby,og hobby skal koste :)

Lenke til kommentar

Men det trenger jo slett ikke alltid å være dyrt for å være moro, folkens!

 

... enda en besynderlig dings å sette på E-P1 - en Albinar 500mm/8.0. I'm ready for the moon! :new_woot:

Fikk den for €17,59 ...

Lette etter litt info etter Albinaren, og fant denne:

 

 

Fin film for dem som liker bokeh-ringer - og for meg, som får se Albinarens måneferdigheter helt til slutt i filmen. Etter musikken å dømme, må jeg visst melde overgang til et eller annet New Age-kollektiv etter at jeg mottar klenodiet :p

Lenke til kommentar
Minst 90% av alle gode kameraer og dyr optikk som blir solgt selges til hobbybrukere uten realistiske muligheter til å tjene stort på det. Den statistikken kom jeg opp med her og nå, for øvrig. Men tror ikke den er hakkende gal.

..Eller for den del uten ambisjoner om å tjene noe særlig på det.

 

Ellers er overraskende nok 43,85% av alle statistikker funnet på - tatt rett ut av blå luft.

Lenke til kommentar
Men det trenger jo slett ikke alltid å være dyrt for å være moro, folkens!

 

... enda en besynderlig dings å sette på E-P1 - en Albinar 500mm/8.0. I'm ready for the moon! :new_woot:

Fikk den for €17,59 ...

Lette etter litt info etter Albinaren, og fant denne:

 

 

Fin film for dem som liker bokeh-ringer - og for meg, som får se Albinarens måneferdigheter helt til slutt i filmen. Etter musikken å dømme, må jeg visst melde overgang til et eller annet New Age-kollektiv etter at jeg mottar klenodiet :p

 

Nice.. liker når de går gjennom gresset.. Men noe gjorde meg svimmel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...