Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh.. hva gjør dere med alle utskriftene? Altså nå har jeg printet ut en hel haug med bilder a2-a5 og blir ikke med det første jeg rammer dem inn. Hvordan bør jeg best oppbevarer de?

 

Nå henger en del av de på en snor med en liten klype.

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke rør, og de henger i et rom uten dagslys i passe romtemperatur, de må da tåle det?

 

Lalz. Møtte på en kompis her om dagen som var ute og gikk med kameraet sitt. Jeg la merke til at han hadde rød ring på objektivet, så jeg sa "Hehey, rød ring og greier!". Han svarer da "Ja såklart, aldri noe annet enn rød ring".

 

Når jeg kom nærmere så jeg at han hadde dette objektivet :p

Ja, sigma er nedtur

Lenke til kommentar
I dag kjøpte jeg meg ny monopod. Manfrotto M680B med M234RC hode ...

 

Tom

Jeg har en Manfrotto 681B monopod uten hode. Syns det er tungvindt å skru fast kameraet så jeg bruker å skru på kulehodet fra stativet. Men det er tungvindt det også.. så jeg tenker å kjøpe meg noe som jeg kan ha fast på monopoden. Er dette du kjøpte noe du vil anbefale etter førsteinntrykket? Ser at den ikke er så dyr hos JP.

Lenke til kommentar
Jeg har en Manfrotto 681B monopod uten hode. Syns det er tungvindt å skru fast kameraet så jeg bruker å skru på kulehodet fra stativet. Men det er tungvindt det også.. så jeg tenker å kjøpe meg noe som jeg kan ha fast på monopoden. Er dette du kjøpte noe du vil anbefale etter førsteinntrykket? Ser at den ikke er så dyr hos JP.

Førsteinntrykket er bra. Kan si noe mer i morgen ettermiddag - for da har jeg fått prøvd det :D

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg har en Manfrotto 681B monopod uten hode. Syns det er tungvindt å skru fast kameraet så jeg bruker å skru på kulehodet fra stativet. Men det er tungvindt det også.. så jeg tenker å kjøpe meg noe som jeg kan ha fast på monopoden. Er dette du kjøpte noe du vil anbefale etter førsteinntrykket? Ser at den ikke er så dyr hos JP.

Førsteinntrykket er bra. Kan si noe mer i morgen ettermiddag - for da har jeg fått prøvd det :D

 

Tom

Sjekka samme hos natur og fritid. Ser at det står at det har en kapasitet på 2,5 kg. Tro hva det egentlig betyr? Betyr det f.eks. at man må stramme skruen noe inni h* for at det ikke skal sige om man er i nærheten, eller betyr det f.eks. at hurtigfesteplata kan løsne om man kommer over det. Er vel ikke slik at jeg er over 2,5 kg til vanlig, men om jeg monterer 70-200 2.8 + EF2xII + Batterigrep på 30D så tenker jeg at jeg vel ikke så veldig langt unna. (Regna på det nå og fant ut at det er 2275gr uten at jeg enda vet vekta på batterigrepet fra phottix, men det kan jeg jo droppe å bruke og da er jeg enda under 2,5 kg.)

Lenke til kommentar
men om jeg monterer 70-200 2.8 + EF2xII + Batterigrep på 30D så tenker jeg at jeg vel ikke så veldig langt unna.

 

Det er da du bruker stativfesteringen på objektivet for å balansere vekta.

Jo har en sånn påmontert 70-200'en. Fulgte med orginalt.

 

 

Husket på at jeg hadde lagd en egen oversikt på vekta til småtingene.

 

Batterigrep (Phottix BP40D) 327 g

Batterikassett m/batteri (Phottix m/ 6stk AA) 204 g

Stativfeste m/plate (Til 70-200 m/festeplate) 155 g

Og da er jeg jo godt over 2,5kg når jeg legger til det.

 

Lenke til kommentar

Løste RAW på Olympus (E-410) Tom, litt google så fant jeg ut hva menyen het så eieren skal forsøke RAW fotografering framover.

 

Utenomsnakk så er nye til Kent jævla bra uansett hva norske kritikere klarer å lire av seg. Tålte vel ikke at sverige største rockeband ble sveriges største synthband :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...