Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du er vaksinert mot svineinfluensa, men får fugleinfluensa - blir det da griseflaks? :fun:
Du er og blir kongen over dårlig humor.

(Siden dette kan tolkes på flere måter så opplyser jeg om at det er ment som et kompliment.)

 

Jeg som alltid har trodd du bare var jævla ung. (ref. profilbildet) :fun:
Neida, det er guttungen min det. Han er ca. tre og et halvt på bildet.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Om en uke eller to kommer jeg også til å poste her om utstyr jeg har kjøpt meg, men særdeles usikker på hva det blir. Enten Sigma 30mm f/1.4 med Zuiko mellomring, eller så blir det Sigma 25mm f/1.8..... Med mindre jeg bare flesker til og kjøper Zuiko 50mm f/2.0. :hmm: Dilemas.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hehe. Ja det blir alltid mye fram og tilbake før en klarer å bestemme seg for hva en skal kjøpe. Hadde jeg bare hatt penger nok til å kjøpe samtlige objektiver så. Meeen en liten veiviser å se at 25mm ikke blir videre anbefalt, da jeg kanskje kan utelukke den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Har du E-4x0 eller E-620? 25mm pancake er perfekt til de små husene. Har den også :)

 

Gå for Sigma 30/1,4 eller Panleica 25/1,4 hvis størrelse og kroner ikke er så viktig.

 

Foreløpig er det E-510 jeg er i besittelse av. Størrelse er så absolutt ikke viktig ettersom jeg ikke har noe behov for å flashe kamerautstyr for noen. Penger derimot har jeg en grense på 4500,- foreløpig. Får se om lønninga blir noe triveligere enn antatt. Så får jeg ta en mer konkret avgjørelse i uka som kommer. Men alltids greit å rådspørre seg litt, så en ikke kjøper noe totalt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke nytten av hode på monopod, men hva vet man!

Må vist oppdatere, da jeg "bare" har Manfrotto 676B. :dribble: Neida, grei og billig den.

Tar bilder i portrett-format også, vettu ;)

 

Idiotisk spørsmål: har man ikke hode på de for å få snudd kamera i portrettmodus?

Netopp!

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
I dag kjøpte jeg meg ny monopod. Manfrotto M680B med M234RC hode ...

 

Tom

Jeg ser ikke nytten av hode på monopod, men hva vet man!

Må vist oppdatere, da jeg "bare" har Manfrotto 676B. :dribble: Neida, grei og billig den.

Hode på monopod er veldig praktisk for å kunne vippe opp/ned uten å måtte holde stativet i lite stabilitetsvennlige vinkler. Også veldig praktisk på konserter da man ofte vil peke oppover (20-25 grader), greit å slippe å sette stativet på den stakkars fotografen som står foran ;)

 

Edit:

Bruker stort sett foba kulehode på monopod selv.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...