Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så blir det en 5D MK II med fast-optikk som en makker.

Sukk... Det er deg vel unt, selvsagt, men sukk...

Blir ikke innkjøp med det første ... venter til utpå nyåret når lyset er på vei tilbake. Fikk bilen tilbake fra verkstedet i dag, og så kommer det ny forsyning av Cognac over helgen ...

 

Skal du kjøpe deg mer fast-optikk, eller klarer du deg med det du har fra før?

Jeg trenger noe som er lengre enn 85mm. Muligens Sigma 150mm macro.

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt 4 Spotify invites... jeg har dessuten en D700 med 24-120VR og 4GB minnekort til 16.000. Ser praktisk talt helt ny ut og med kvittering fra april i år... Ikke helt så bra som den andre pakken jeg gikk glipp av tidligere i dag, men fortsatt et knallkjøp IMHO. :)

 

Takk til alle(!) dere som tipset meg om annonsen på foto.no jeg hadde oversett (hvem annonserer en "D 700"?? :D)

Gratulerer! :)

 

Og angående "D 700"; jeg har sett flere som skriver det slik.

Lenke til kommentar
Fikk bilen tilbake fra verkstedet i dag, og så kommer det ny forsyning av Cognac over helgen ...

 

Tom

 

Fin kombinasjon :p

 

5D II og 135L er heller ikke så ille. Tror nok ikke Tom klarer å vente til våren. Tenk på dårlige lysforhold i hele vinter og muligheten som 5D II har med høy ISO. :)

Lenke til kommentar
Mange her som har abonnement?
Jepp, fekk overdose av Roberta og Jonathan, so då vart det Premium. Har dermed nokre invitasjonar liggjande òg, om det framleis er nokon som ikkje har fått – berre send PM.

 

 

Det kom en reklamesnutt og jeg har betalt. :dontgetit:

 

 

 

 

Over til foto: Solgte en blits igår. Imorra får jeg min andre E-450. Dealer med dust om en 11-22mm. Drømmer om en Sigma 150/2,8 makro. Får 2 lerret på 40*30cm om 2-4 dager. Prøver å finne en grei fotobag som har plass til E-450+11-22mm, E-450+30mm og E-620+50mm og noe småtteri ved siden av.

Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt 4 Spotify invites... jeg har dessuten en D700 med 24-120VR og 4GB minnekort til 16.000. Ser praktisk talt helt ny ut og med kvittering fra april i år... Ikke helt så bra som den andre pakken jeg gikk glipp av tidligere i dag, men fortsatt et knallkjøp IMHO. :)

 

Takk til alle(!) dere som tipset meg om annonsen på foto.no jeg hadde oversett (hvem annonserer en "D 700"?? :D)

Grattis, gikk jo raskt og relativt smertefritt det her!

Lenke til kommentar
Tja ... verkstedregningen endte på litt under 5 lapper, cognacen kommer på 440kr per halvlitersflaske - bestilte heldigvis ikke så mange ...

 

Tom

 

Alltid noe feil.

Fikk lekkasje på radiatoren her om dagen,putta nedi en pose med kanel,det får holde til jeg får tak på en brukt en.

 

Edit:googla kjerringråd,fikk kaffen i halsen da jeg leste innleggene.

 

 

Alfred skrev 2007-12-22:

 

Må man ha på vann ilag med kanelet?

 

Erling skrev 2007-12-22:

 

Ja, jeg testet det. Det var jo litt vann på radiatoren fra før, men jeg fylte etter slik at det kom opp til topp-nivå etter at jeg puttet på kanelet.

 

 

Man ville garantert blitt kvitt problemet med vannlekkasje hvis man kun har kanel i kjølesystemet :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
5D II og 135L er heller ikke så ille. Tror nok ikke Tom klarer å vente til våren. Tenk på dårlige lysforhold i hele vinter og muligheten som 5D II har med høy ISO. :)

135L er ogsået alternativ; men det er ikke macro ...

 

Alltid noe feil.

Fikk lekkasje på radiatoren her om dagen,putta nedi en pose med kanel,det får holde til jeg får tak på en brukt en.

 

Edit:googla kjerringråd,fikk kaffen i halsen da jeg leste innleggene.

 

 

Alfred skrev 2007-12-22:

 

Må man ha på vann ilag med kanelet?

 

Erling skrev 2007-12-22:

 

Ja, jeg testet det. Det var jo litt vann på radiatoren fra før, men jeg fylte etter slik at det kom opp til topp-nivå etter at jeg puttet på kanelet.

 

 

Man ville garantert blitt kvitt problemet med vannlekkasje hvis man kun har kanel i kjølesystemet :p

Et råd som virker, er å helle i et rått egg.Det var en gasspjeldføler som var defekt på min; men de måtte lete lenge før de fant den feilen ....

 

Tom

Lenke til kommentar
Olympus DSLR - har alle inkl eldre modeller RAW modus ? Har en kollega som ikke har klart å finne det i sitt, han skal ta med kameraet på jobb en dag...

Ja, det mener jeg bestemt. Husker du modellnummer? ... neppe, ettersom du spør på den måten du gjør ...

 

Tom

 

Nei min kollega husker ikke det he he men skal nok få banka det ut av han en dag, med mindre han dukker opp på jobb med det først. Får se om klarer å lirke inn hvilken modell det er fra jobben vi mobilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...