Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Rett og slett genial partymusikk, ellers er the Blackbird ekstra genial om du har sett Oz and James drink for Britain, se fra tre minutter.

J00t00b-linx00rz:

,
og
.

 

Har ellers bøtter av Dr. Demento-cd'er - har til kollegers irritasjon for tiden

(fra 1:01) som ringetone.. ;)

Come on everybody out there - sing along!

 

Men - favoritten er

- ikke en partylåt, men stappfull av fantastiske ordspill! Full tekst i sidebar. Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dr. Demento var faktisk mitt første "handle" (nick på moderne) i Amiga-tiden. Lenge siden jeg har hørt noe av de gamle gode greiene. Pleide å høre på programmet hans på "Armed Forces Radio" da jeg var liten... oh the memories... Spesielt denne var en evig gjenganger på showet, og totalt uforglemmelig:

 

Aak: Det er lett. Glem lysmåleren. Ta en prøveeksponering på (relativt) kort tid (4-5 minutter), beregn (på feelingen) sånn ca. hvor mange steg undereksponert du er, og så regner du kjapt ut hvor mye du må opp i eksponeringstid. Hvert steg opp medfører en dobling i eksponeringstid, så om du har prøvd 5 minutter, og må opp 4 trinn, så er det 5->10->20->40->80 minutter (evt åpne blenderen 2 trinn, så klarer du deg med 20 minutter).

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Merke og modell ????

Samsung SyncMaster 2443BW.

 

 

Haha. Jeg kjøper ikke 16:9 skvip. Så det er nok 1920x1200.

Pffh, selv med 16:9 så har jeg vel flere horisontale linjer enn den lille tassen der. ;)

Helt sikkert, men jeg har nok kommet billigere ut av det enn deg. ;)

 

 

Kjøpte meg en Spyder 3 Pro i dag også. Siden skjermkortet mitt kun har DVI og HDMI trengte jeg en adapter for å koble til min eldre 20", men selvsagt er HDMI-utgangen plassert så tett at adapteren ikke får plass - ergo jeg må kjøpe en vinkeladapter eller legge ut en ekstra sum for en HDMI-DVI kabel. (forbasket)

 

Noen som har sett en enkel HDMI-forlenger? Typ HDMI male til female?

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å ta noen nattbilder snart, og lurer litt på hvordan man kalkulerer lukker/blender på eksponeringstider oppimot 30 minutter. Noen som har en link eller en enkelt måte å få korrekt eksponering på?

Et tips for å gjøre prøvingen atskikkelig lettere, er å ta testbildene på høy ISO. Så kan du enkelt kalkulere hvilken lukker du trenger ettersom du senker ISO-en. Du som er såpass inne i faget regner jeg med at kan regne med eksponering. ;)

Lenke til kommentar

Hva er spotify?

 

Den låta var bra, Francis.

 

 

Jeg har prøvd å finn ei låt som jeg ikke har hørt siden 90-tallet. Trur den var med på en test-plate som HiFi-klubben gav ut. Låta heter noe med Thunder. Kjedelig når gode låter bare forsvinner fra bakhaue :(

 

 

Det er så deilig med 2 skjermer. Har LR2 på den nye skjermen og alt annet på iMac-skjermen.

Sikkert ikke så kjemebra skjerm å redigere bilder på, men den kan ikke være noe dårligere en den på iMac'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...