Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ligger en very nice tråd ett eller annet sted her som bekrefter i det minste at en "proff" fotograf som tar seg godt betalt helt fint kan levere resultater som er mildt sagt ræva.

Stemmer det, det var noe av det verste jeg har sett. det var vel denne videoen som ble diskutert.

Ellers var det vel (hvis jeg husker riktig) TGB som sa at han kun stilte opp som andrefotograf i bryllup da det var så viktig å få det rett første gangen. Og desto morsommere når resultatet ble bedre enn det som hovedfotografen leverte.

Mer info om TGB angående den saken????

Anyways, noen som vet hvem Per Arne Heimly er?

Har hørt navnet før, men sliter med å finne noe interessante bilder fra fyren....

Lenke til kommentar
Heimly er vel mest kjent for å være kompisen til Ari Behn? :)

Ja riktig, men kan han fotografere, eller bare vèrsere rundt grøten sammen med Ari Behn ? :)

Er vel mest kjent innen glamour, har tatt bilder av minst ei her fra fjorden som har vært i FHM...

Lenke til kommentar

Er ikke særlig glad i Photoshop akkurat nå. Jobbet i 2 timer på et bilde, dum som jeg var, uten å lagre i mellomtiden noe jeg rbuker å være veldig flink til. Siden bildet egentlig bare var et eksperiment lagret jeg ikke. Var akkurat ferdig og skulle slå sammen lag og fjerne en prikk så kom jeg borti CTRL + V og da var alt gjort, "Programmet svarer ikke" etter 5 min timeglass.

FAEN!

Lenke til kommentar

Okei, så jeg har fått mitt første speilreflekskamera, Nikon D90. Kjempefornøyd til nå, men nå jeg prøver å ta bilder i Manual-mode blir alle bildene nesten helt svarte. Rommet bildet er tatt i er ganske godt belyst.

huh.jpg

Alle EXIF-info ligger i spoilern under.

Image Orientation: Top, Left-Hand

Horizontal Resolution: 300 dpi

Vertical Resolution: 300 dpi

Image Created: 2009:11:03 22:14:41

White Point Chromaticity: 0.3

Exposure Time: 1/350 sec

F-Number: f/4.2

Exposure Program: Manual

ISO Speed Rating: 320

Exposure Bias: 0 EV

Metering Mode: Pattern

Light Source: Unknown

Flash: No Flash

Focal Length: 26.00 mm

Color Space Information: Uncalibrated

Image Width: 1000

Image Height: 664

Rendering: Normal

Exposure Mode: Manual

White Balance: Auto

Scene Capture Type: Standard

Gain Control: None

Contrast: Normal

Saturation: Normal

Sharpness: Normal

Subject Distance Range: Unknown

Noen som kan fortelle en noob noe som kan hjelpe? :p

Lenke til kommentar

Ååå! Se på meg! Jeg har fått så fint kamera! Kan stille lukkertiden og alt. <klikk> wtf? (håper n00ben tåler en spøk på egen bekostning... :roll:)

1/320 og f/4.2 innendørs er en rimelig solid oppskrift på sort. :)

Løsningen er å ikke bruke M før du skjønner hvordan ting henger sammen. P eller grønn auto så lenge du ikke fatter bæret, A når du har begynt å skjønne litt og M når du må.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...