Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har vært ute fra 03:00-07:30 :D

 

Flies flies flies, but none dragonflies.

Ikke dårlig. Endte med døgning, ja.

 

Du burde bruke aRGB under hele redigeringsprossessen ettersom det er et større fargerom. Du får mer presise farger mao. I NX kan du vel stille at det skal eksportere TIFF-filene i aRGB. Som jeg sa i går, har du PS også satt på aRGB. Åpne TIFF-filene i PS and go nuts. Når du endelig vil lagre til nett, resizer du bildet og konverterer til sRGB.

 

Jeg vet fortsatt ikke forskjellen, Gissan?

Lenke til kommentar

I sammenheng med den tråden om knusing av 450D, så kom jeg på en historie fra Antonios butikk.

 

En voksen person hadde kjøpte en Rolleiflex med Planar f/2,8. Han klaget på at bildene ble dårlige. Det viste seg at han hverken kunne fokusere manuelt, eller eksponere i det hele tatt. Da det ble forklart at det ikke var noe galt med kamera, men at han måtte lære seg mer om forholdet mellom lukker og blender, samt å fokuser, så ble han så rasende over at ingen trodde at det var noe galt med kamera, at han knuste det mot asfalten og gikk sin vei.

 

Det er en historie vi ler av den dag i dag :lol:

Lenke til kommentar
I sammenheng med den tråden om knusing av 450D, så kom jeg på en historie fra Antonios butikk.

Ah... har en del gode minner om sånne kunder etter å ha jobbet i fotobutikk i seks år. En dame var rasende på oss, da bildene vi hadde fremkalt for henne viste gjenskinn av blitsen i overflaten på bildene hun hadde avfotografert :!: Hun hadde tatt bilder av malerier med et vanlig kompaktkamera, innendørs, selvsagt med blits, rett forfra. Det er klart man ser gjenskinnet at blitsen i maleriene da. Vi prøvde å forklare henne det, men neida... det var vår feil.

Lenke til kommentar
I sammenheng med den tråden om knusing av 450D, så kom jeg på en historie fra Antonios butikk.

 

En voksen person hadde kjøpte en Rolleiflex med Planar f/2,8. Han klaget på at bildene ble dårlige. Det viste seg at han hverken kunne fokusere manuelt, eller eksponere i det hele tatt. Da det ble forklart at det ikke var noe galt med kamera, men at han måtte lære seg mer om forholdet mellom lukker og blender, samt å fokuser, så ble han så rasende over at ingen trodde at det var noe galt med kamera, at han knuste det mot asfalten og gikk sin vei.

 

Det er en historie vi ler av den dag i dag :lol:

Fnis.

 

Det er faktisk en del journalister i en av de større innlandsavisene som har funnet ut hvordan kameraet tar bilder fortere. Det er nemlig en knapp på objektivene der det står AF/MF, når de dytter den knappen på MF tar kameraet bildet mye fortere, har de funnet ut.

 

Jeg sier ikke hvilken avis, men den er forholdsvis stor.

 

:wee:

Lenke til kommentar
Fnis.

 

Det er faktisk en del journalister i en av de større innlandsavisene som har funnet ut hvordan kameraet tar bilder fortere. Det er nemlig en knapp på objektivene der det står AF/MF, når de dytter den knappen på MF tar kameraet bildet mye fortere, har de funnet ut.

 

Jeg sier ikke hvilken avis, men den er forholdsvis stor.

 

:wee:

Manuell fokus er i mange tilfeller raskest. Men det forutsetter selvfølgelig at de kan å fotografere, og holder MF ferdighetene konstant ved like.
Lenke til kommentar
Fnis.

 

Det er faktisk en del journalister i en av de større innlandsavisene som har funnet ut hvordan kameraet tar bilder fortere. Det er nemlig en knapp på objektivene der det står AF/MF, når de dytter den knappen på MF tar kameraet bildet mye fortere, har de funnet ut.

 

Jeg sier ikke hvilken avis, men den er forholdsvis stor.

 

:wee:

Manuell fokus er i mange tilfeller raskest. Men det forutsetter selvfølgelig at de kan å fotografere, og holder MF ferdighetene konstant ved like.

De fokuserer ikke manuelt. De har bare lagt merke til at kameraet tar bildet raskere når knappen står på MF.

 

(Siden kameraet ikke trenger å fokusere før det tar bildet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...