Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Noen som vet om man kan installere windows 7 som en frisk installasjon, og ikke oppgradere fra vista med oppgraderings-cden?

 

Lurt å oppgradere eller starte med frisk installasjon?

 

Fikk cden i posten i forrige uke og skal oppgradere i dag.

Alltid lurt å installere fra bunn av. Gjelder særlig Windows; men har opplevd at det lønner seg med linux også.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah. Da mistforsto jeg det, Ingard! Trodde du mente at du skulle ha Windows 7 som en separat installasjon, tillegg til Vista.

 

Nei, jeg henger meg på de overfor. Formater hele dritten og få en frisk installasjon!

 

hva er disse +1 ?!?

*føle seg dum*

At man er enig i innlegget overfor. En ekstra som henger seg på samme påstand liksom. ;)

Lenke til kommentar
Er vel ikke lenge før vi har "Liker denne"-knappen fra Facebook på forumet. :roll:

 

Ahhahahhaha. Og der fant jeg "opp" knappen". Visste ikke at det var en sånn engang. Begynte å lete litt rundt på skinnet for å se etter en bra plass en slik "liker det" knapp kunne plasseres og jaggu finner jeg ikke en opp knapp på hver post ..

Jaja, velkommen etter Inc ;) (klappe seg selv på skulderen)

Lenke til kommentar
Ah. Da mistforsto jeg det, Ingard! Trodde du mente at du skulle ha Windows 7 som en separat installasjon, tillegg til Vista.

 

Nei, jeg henger meg på de overfor. Formater hele dritten og få en frisk installasjon!

 

hva er disse +1 ?!?

*føle seg dum*

At man er enig i innlegget overfor. En ekstra som henger seg på samme påstand liksom. ;)

 

Jepp, har gjort det nå. Ikke store tapet da jeg igrunn kun hadde photoshop på stasjonæren (bilder osv på ekstern). Men må fikse skjermkalibrering og sånt på nytt.. bahh :p

 

Windows syv ser jo veldig bra ut..

Lenke til kommentar

Var i Nordnorge i helga og hadde fotografert litt. Hadde dårlig tid på en fjelltopp og skulle bytte film for å knipse litt mer før vi nærmest måtte løpe ned igjen for å rekke å kjøre til flyplassen.

 

Jeg ble helt satt ut der jeg i vantro kikket ned på filmen som gikk tvers over kameraet når jeg åpnet bak-dekselet.

 

Note to self - husk å spole filmen tilbake - sniff :cry:.

 

Hvor mye av filmen (hvis noe?) tror dere kan ha overlevd? 1/3-2/3? Filmen det gjelder er en Provia 100F.

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Jeg ble helt satt ut der jeg i vantro kikket ned på filmen som gikk tvers over kameraet når jeg åpnet bak-dekselet.

You'll never walk alone - gjorde samme brøleren i påska ;) . Jeg heiv filmen - mulig det var i overkant pessimistisk kanskje? På den andre side koster det jo rundt 150,- å få fremkalt og høyoppløst scannet når man ikke gjør det selv, og jeg vurderte at det ikke var verdt det (var vel noen gode bilder der, men tror ikke det var noen virkelige keepers).

Lenke til kommentar

Per Arnfinn hos Profil Data (Importør av Eizo, X-rite, Spyder m.m.) er i allefall klar i sin mening at ColorMunki er bedre enn Spyder 3. Oppsummert er det grunnet at ColorMunki er spektrofotometer og Spyder 3 "bare" er colorimeter.

 

Jeg er fornøyd med Spyder 3 Elite, men ønsker å ha muligheten til å lese av en farge for å kunne få den i en standardisert kode #xxxxxx. Ser også frem til å kunne lage presise fargeprofiler på Canon-printere som gir så mye rødstikk at jeg skulle tro det er en egen blekkpatron med blod skjult i printeren.

 

Nå er DataColor kommet med Studio SR som skal i følge rykter være vesentlig bedre enn forgjengeren. Mener også å ha hørt at den kommer i en egen utgave for de som har Spyder 3 Elite fra før. Pris vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at det blir Spyder - rett og slett fordi det er en flerbrukerlisens mens Munkien kun tillater tre installasjoner. Vi skal kjøpe inn til "fotogruppen" på jobben... Skal man tro Chasseur d'Images, så er ikke forskjellen så stor:

http://spyder.datacolor.com/pdfs/CI-303%20Calibrating-S.pdf

 

Interessant at du sliter med rødstikk fra Canon - jeg sleit med at alle mennesker så ut som om de hadde vært døde i noen timer på min... men det var en traurig Pixma ip4000.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Hvor mye av filmen (hvis noe?) tror dere kan ha overlevd? 1/3-2/3? Filmen det gjelder er en Provia 100F.

Har du flaks så er det kun 2-3 eksponeringer som er ødelagt. Jeg ville ha fremkalt filmen.

 

Interessant at du sliter med rødstikk fra Canon - jeg sleit med at alle mennesker så ut som om de hadde vært døde i noen timer på min... men det var en traurig Pixma ip4000.

Jeg har fått fine farger fra min IP4000. Men så kjører jeg alt i sRGB og filene var fra en Canon ...

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...