Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk gjennom noen av bildene mine fra Bosnia, spesifikt Srebrenica i kveld. For de som er interessert, de ligger i spoilertagen. :)

 

 

 

Bildene er fra Gravplassen ved landsbyen Srebrenica i Bosnia, fra selve Srebrenica og området rundt.

 

srb-01.jpg

Gravplassen er enorm. Over 8000 bosniske muslimer ble drept i massakren.

 

srb-02.jpg

Rundt gravplassen er det bebyggelse.

 

srb-03.jpg

 

srb-04.jpg

Den gamle fabrikkbygningen som ligger vis-a-vis gravplassen ble pakket full av mennesker, og automatvåpen ble avfyrt inn.

 

srb-05.jpg

Byen/landsbyen Srebrenica bebos i dag primært av bosniske serbere. Srebrenica ligger i den serbiske delen av Bosnia, Republika Srpska.

 

srb-06.jpg

Ødeleggelsene i Srebrenica er fortsatt merkbare.

 

srb-07.jpg

 

srb-08.jpg

Det er fortsatt flere millioner landminer i Bosnia, for alt en vet kan det være landminer i denne hagen, eller andre hager.

 

 

 

Håper noen finner det interessant.

Lenke til kommentar
Skjerm ja....

 

Lurer sjølv på denne Philipsen

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2182143;c:36167

24", 1920x1200 IPS panel, til under 4 store lappar.

 

Jøss, det er billig det! Aldri sett en så rimelig IPS-skjerm i den størrelsen.

 

Skjønner forresten ikke hvorfor alle PC-skjermer må være så stygge og klumpete.. Når man ser hva apple klarer putte inn i iMacene sine og samtidig så er det slankere og lekrere enn en standard skjerm.

Lenke til kommentar
Skjønner forresten ikke hvorfor alle PC-skjermer må være så stygge og klumpete.. Når man ser hva apple klarer putte inn i iMacene sine og samtidig så er det slankere og lekrere enn en standard skjerm.

iMacene er jo relativt tykke på midten, men enig. Design koster, og så lenge en begrenset andel av brukerne er villige til å betale for dette er det greiere å bare ha en billig standardløsning. Dessuten er god design knallvanskelig; Dell har jo forsøkt seg i flere omganger uten å komme i nærheten av Apple – men de har jo forbedret seg mange hakk.

 

For å hedre Mr. Olsens tiltak om økt fotoandel: her er et bilde av en bister fugl. Verden er snodig.

Lenke til kommentar

Fikk noen hundre eldre B/W bilder av broren min.

Han har avfotografert de med et kompaktkamera :cry:

Skal ta og scanne dem inn senere så de blir av en bedre kvalitet.

 

Her er et tatt av min mor en gang på slutten av 60 tallet,og ja hvis dere lurer så er jeg en av gutta i trillebåra :!:

 

post-151946-1257115032_thumb.jpg

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hmm. Facebook er et rart sted. Jeg har en dummyprofil med et helt usaklig navn, som er 100% passiv (siden jeg ikke vil ha noe med driten å gjøre, men vil kunne følge med på saker og ting som foregår). Jeg har aldri gjort noe aktivt. Like vel detter det inn "friend requests", jeg har fått "drinker", invitasjoner til diverse "grupper" og er invitert på juleball på en videregående skole i Firda (elns).

 

WTF? Oo

Lenke til kommentar
Gikk gjennom noen av bildene mine fra Bosnia, spesifikt Srebrenica i kveld. For de som er interessert, de ligger i spoilertagen. :)

 

Håper noen finner det interessant.

Må'kke legge slikt i spoler så jeg ikke får det med meg når jeg surfer på forumet i halvsøvne. Dette var knallbra, gitt stedets historie burde det vært publisert i Aftenposten, ikke chattetråden ... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...