Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

:)

 

Hadde vært morsomt om du fant frem litt fullsize-bilder fra OM50 og OM75-150..

 

Er det en blacknose 50/1.8, eller en silvernose? En silvernose er et objektiv som ikke er helt sort fremme. :)

 

Har faktisk et med svart nese og et med sølv. Og et kamerahus til hver - OM1 og OM10. OM1 er det eneste som er i bruk nå og da though.

 

Skal se å få lagt ut et par bilder i løpet av morradagen - men jobber dog fra 10 til fem, så blir isåfall ut på ettermiddagen.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har faktisk et med svart nese og et med sølv. Og et kamerahus til hver - OM1 og OM10. OM1 er det eneste som er i bruk nå og da though.

Aaah - OM10. Mitt første speilrefleks. Synd jeg aldri skjønte poenget med speilrefleks den gangen ... Men det ble endel bra bilder fra den tiden (tror jeg, har ikke cannet de enda). Men jeg har ihvertfall havnet tilbake i Olympus leiren ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Har faktisk et med svart nese og et med sølv. Og et kamerahus til hver - OM1 og OM10. OM1 er det eneste som er i bruk nå og da though.

Aaah - OM10. Mitt første speilrefleks. Synd jeg aldri skjønte poenget med speilrefleks den gangen ... Men det ble endel bra bilder fra den tiden (tror jeg, har ikke cannet de enda). Men jeg har ihvertfall havnet tilbake i Olympus leiren ...

 

Tom

 

Hehe, både OM1 og OM10 er nok arvegods for min del - men må si jeg foretrekker de begge over min mors Canon AE1 når det kommer til (antikke) analoge SLRS.

 

Selv om jeg er ganske godt planta i Canon-leiren for tiden (med 5D II på tur) så må jeg si jeg sikler ganske fælt på en EP-1...Om den bare hadde hatt en EVF av noe slag!

 

Edit: quote lagt til

 

edit2: Hvilke av 50mm 1.8ene går for å være best? Kan ikke si at jeg har brukt de så alt for mye på DSLR til å merke noen forskjell.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Det er lov å blande to merker. Som kjent; jeg kombinerer Canon og Olympus.

 

Tom

 

Nikon og Olympus går fint å kombinere også, så lenge man holder de pent fra hverandre.

 

Sigma sin 50mm f1.4 angrer jeg ikke på, tok 707 bilder i Oslo igår, og den er nesten for skarp til tider...

Lenke til kommentar
Hvordan vil det funke å kjøre cnx2 på mac mini tro?

Systemkravene er jo ikke allverden, men om den Nikon-siden jeg tilfeldigvis kom over var rett er det ikke nevnt Snow Leopard-støtte, så det kan kanskje være verdt å sjekke? En relativt ny Mac Mini med en del minne er slett ikke så voldsomt treg at det burde by på noen store problemer ved normal bruk.

Lenke til kommentar
Sigma 30/1,4 - øverst og Sigma 50/1,4- nederst.

Uhm - 50/1.4-bildet har vel fokus mellom de to batteriene - se bare på underlaget mellom bildene..

 

Tenkte akkurat å kommentere det samme, men var ikke sikker på hvilket bilde som var 30- og 50mm..

 

 

Sigma 30/1,4@1,4 på det første bilde, E-450 ble brukt.

Sigma 50/1,4@1,4 på det andre bilde, E-450 ble brukt.

 

Sigma 50/1,4@1,4 på det tredje bilde, E-620 ble brukt.

 

Jeg fokuserer på samme batteri og ca. samme plass på batteriet.

 

 

Noen må opprette en bildetråd for november.

Lenke til kommentar

Prøver å bestille meg noen alu-forstørrelser fra japanphotoxxl, men støter bare på problemer.

FF: Laster opp bilder, men de vises ikke i menyen på høyresiden etter opplasting.

IE: Får lastet opp bildene slik at de vises i menyen på høyre side, men resten av siden vises ikke (altså menyen der man velger størrelse og slikt)

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...