Nautica Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Har du fokusert mitt på bilde ?,ser ut som Svensken er skarpest og Engelsmannen bittelitt ute av fokus.Skarpheten ser ut for meg som den er lik på alle blendertrinnene. Edit:det kan ikke være sensoren som har fått litt hard medfart ? Endret 29. oktober 2009 av Nautica Lenke til kommentar
CFM Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Fokuspunktet er i midten ja. Sensoren eller kameraet for den del tviler jeg på siden det er helt fint på andre objektiver. Det er ikke sentreringsfeil av fokuspunktet fra objektivet da? Et det kanskje har forskjøvet seg nedover ved litt hard medfart? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Har du fokusert mitt på bilde ?,ser ut som Svensken er skarpest og Engelsmannen bittelitt ute av fokus.Skarpheten ser ut for meg som den er lik på alle blendertrinnene. Edit:det kan ikke være sensoren som har fått litt hard medfart ? Hahha,vet ikke om det meg eller de tol pilsenen jeg tok som taler, men svensken er pokker meg ikke skarp i virkeligheten heller. Endret 29. oktober 2009 av Inc Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Hahha,vet ikke om det meg eller de tol pilsenen jeg tok som taler, men svensken er pokker meg ikke skarp i virkeligheten heller. to eller tolv ? Skål Tom Endret 29. oktober 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 14-24 skal jeg helt sikkert ikke ha. Brennviddeområdet er ikke plagsomt interessant for mitt bruk. Har kjempelyst på 17-35 på litt sikt. Skjønner. Synes 14-24 er et grisekult objektiv, og kunne vært kult å hatt et så vidt rettegnende objektiv. Til min bruk tror jeg faktisk at området er ganske greit. Min Tokina 12-24 står stort sett på 12mm. Men så var det dette med filtere da. Det kompliserer ting igjen. Er virkelig på tide at Nikon kommer opp med en ny versjon av 17-35, da jeg har fått inntrykk av at det er litt etterspørsel etter noe sånt. Håpløst når en brukt 17-35 koster mer enn en ny 14-24! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Hahha,vet ikke om det meg eller de tol pilsenen jeg tok som taler, men svensken er pokker meg ikke skarp i virkeligheten heller. to eller tolv ? Skål Tom Det ble bare 2 desverre Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Det ble bare 2 desverre Det vil du være glad for i morgen Tom Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Akkurat hjemme fra TFP fotoshoot med den uten tvil mest profesjonelle modellen jeg har jobbet med... 216 bilder, 110 av dem var eksepsjonelt bra. Hva er sannsynligheten for en slik treffrate, aldri skjedd før! Bare finpusse litt på et lite utvalg først. Fotogleden er endelig tilbake for fullt igjen Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Men så var det dette med filtere da. Det kompliserer ting igjen. Er virkelig på tide at Nikon kommer opp med en ny versjon av 17-35, da jeg har fått inntrykk av at det er litt etterspørsel etter noe sånt. Håpløst når en brukt 17-35 koster mer enn en ny 14-24! Det har jo gått noen vage rykter om en 16-35/4 VR N, vi kan jo håpe noe sånt dukker opp snart. For min del passer dette brennviddeomfanget bedre enn 14-24, men bruktprisene gjør 17-35 ganske uaktuell foreløpig. Akkurat nå ligger det en på foto.no til 9000 som selgeren selv kjøpte brukt for fire år siden (og han aner ikke hvor lenge den forrige eieren hadde den)... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Akkurat hjemme fra TFP fotoshoot med den uten tvil mest profesjonelle modellen jeg har jobbet med... 216 bilder, 110 av dem var eksepsjonelt bra. Hva er sannsynligheten for en slik treffrate, aldri skjedd før! Bare finpusse litt på et lite utvalg først. Fotogleden er endelig tilbake for fullt igjen pft - begge fikk det, spent på hva hun selv føler etter dette da...kan bli moro Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Ansel Adams i farger.Aldeles fantastiske komposisjoner og eksponering. ...og for et fantastisk sitat: Art implies control of reality, for reality itself possesses no sense of the esthetic. Photography becomes an art when certain controls are applied... Ellers så postla jeg nettopp Tokinaen min til sin nye eier i Trondheim. Det var faktisk ganske vemodig - den og Sigma 30/1.4 har jeg rett og slett vært skikkelig glad i, for de har gitt meg så utrolig mange gode bilder. Nå sitter jeg snart med en 50mm som mitt videste... Endret 29. oktober 2009 av Anew Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) pft - begge fikk det, spent på hva hun selv føler etter dette da...kan bli moro Utenom CLS kommunikasjonstrøbbel i sære vinkler gikk jo alt på skinner. Fantastisk gøy når alt fungerer så bra som det gjorde (selv om man halvparten av tiden fungerer som assistent og lyskorrigerer). Endret 29. oktober 2009 av TGB Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Siden du har så mye utstyr TGB synes jeg det må være et musst at du har PW FlexTT1 og FlexTT5 som gir deg full TTL og trådløs overføring mellom kamera og blits. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ellers så postla jeg nettopp Tokinaen min til sin nye eier i Trondheim. Det var faktisk ganske vemodig - den og Sigma 30/1.4 har jeg rett og slett vært skikkelig glad i, for de har gitt meg så utrolig mange gode bilder. Nå sitter jeg snart med en 50mm som mitt videste... Ja, slikt er vemodig. Det blir vel en Sigma 50mm f/1.4 på deg etterhvert da? Eller frister en Zeiss mere ? Tom Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Akkurat hjemme fra TFP fotoshoot med den uten tvil mest profesjonelle modellen jeg har jobbet med... 216 bilder, 110 av dem var eksepsjonelt bra. Hva er sannsynligheten for en slik treffrate, aldri skjedd før! Bare finpusse litt på et lite utvalg først. Fotogleden er endelig tilbake for fullt igjen Hm, du har ikke bodd i trondheim tilfeldigvis? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Det blir vel en Sigma 50mm f/1.4 på deg etterhvert da? Eller frister en Zeiss mere ? Carl hvem? Nei, normalobjektivet mitt må ha autofokus, og jeg antar at det blir en Sigmalux, selv om jeg ikke har sett så nøye på 50/1.4'er ennå. Boke og ytelse på store åpninger avgjør. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Siden du har så mye utstyr TGB synes jeg det må være et musst at du har PW FlexTT1 og FlexTT5 som gir deg full TTL og trådløs overføring mellom kamera og blits. Allerede på listen. Akkurat hjemme fra TFP fotoshoot med den uten tvil mest profesjonelle modellen jeg har jobbet med... 216 bilder, 110 av dem var eksepsjonelt bra. Hva er sannsynligheten for en slik treffrate, aldri skjedd før! Bare finpusse litt på et lite utvalg først. Fotogleden er endelig tilbake for fullt igjen Hm, du har ikke bodd i trondheim tilfeldigvis? Jo, mellom 1999 og 2004, kjenner jeg deg? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jo, mellom 1999 og 2004, kjenner jeg deg? Bodde på steinan også? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jo, mellom 1999 og 2004, kjenner jeg deg? Bodde på steinan også? Korrekt, AB 10-24 og AB 11-12 (om jeg husker rett). Ble mye øl på den tiden, altfor mye.... Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jo, mellom 1999 og 2004, kjenner jeg deg? Bodde på steinan også? Korrekt, AB 10-24 og AB 11-12 (om jeg husker rett). Ble mye øl på den tiden, altfor mye.... Jeg bodde i AB11 i 2001.. Altfor mye? Teknisk umulig... Mye øl og mye morsomt. Dro noe kjensel på navnet ditt så jeg måtte forhøre meg litt med gamle ircere for å få det bekreftet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå