Trondster Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Er enig i at 17-35 er et godt valg og er ofte mer anvendelig enn 14-24.Hatt mye godtid med begge. Har ellers hatt inntrykk av at 14-24 er det mest attråverdige glasset som finnes til Nikon - spesielt på fullframe? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 14-24 skal jeg helt sikkert ikke ha. Brennviddeområdet er ikke plagsomt interessant for mitt bruk. Har kjempelyst på 17-35 på litt sikt. Er enig i at 17-35 er et godt valg og er ofte mer anvendelig enn 14-24. Hatt mye godtid med begge. men med 17-35 burde man visstnok være litt forsiktig med bruktutgavene mener jeg TGB sa til meg. Personlig er jeg mer glad i min 14-24, men ser absolutt argumentet med at det kan bli nokså knapt på FF til tider, men veldig fin å ha for det, spesielt for meg som liker natur en del. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg klager overhode ikke på 14-24 - et eksepsjonelt godt stykke arbeid fra Nikons ingeniører, -men- det er for vidt i mange sammenhenger og det store linseelementet er veldig sårbart og tar ikke filtre. Så om man ikke er ute etter å skyte på 14mm til en hver tid vil 17-35 være et bedre valg med 77mm filtre og veldig god byggekvalitet. Hadde en seanse i nord under en øvelse hvor jeg nærmest kun brukte 17-35 på D3 og den komboen presterte veldig bra. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Er enig i at 17-35 er et godt valg og er ofte mer anvendelig enn 14-24.Hatt mye godtid med begge. Har ellers hatt inntrykk av at 14-24 er det mest attråverdige glasset som finnes til Nikon - spesielt på fullframe? Dette kommer kanskje som et sjokk, men jeg køper ikke glass ut i fra hvor kult det er, men ut i fra hvilken nytteverdi det har for meg. 17-35 på FX matcher 12-24 på DX ganske så bra (og eier iflg. 16-9.net Canon 16-35/2.8, den også ), og det syns jeg var et veldig bra brennviddeområde. 14-24 har sine åpenbare bruksområder, og er totalt sjef på ultravidvinkel, men har et alt for snevert bruksområde for meg. Endret 29. oktober 2009 av Anew Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) men med 17-35 burde man visstnok være litt forsiktig med bruktutgavene mener jeg TGB sa til meg. Personlig er jeg mer glad i min 14-24, men ser absolutt argumentet med at det kan bli nokså knapt på FF til tider, men veldig fin å ha for det, spesielt for meg som liker natur en del. Den første batchen hadde visst litt problemer med eksemplarvariasjoner med bl.a. desentrerte linselementer ja. Endret 29. oktober 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Iflg. Kennyboi er det også snakk om uforholdsmeesig mange SWM-svikt. Det baserer han riktignok utelukkende på at han sier han har sett mange annonser på brukte 17-35 med død motor... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg klager overhode ikke på 14-24 - et eksepsjonelt godt stykke arbeid fra Nikons ingeniører, -men- det er for vidt i mange sammenhenger og det store linseelementet er veldig sårbart og tar ikke filtre. Så om man ikke er ute etter å skyte på 14mm til en hver tid vil 17-35 være et bedre valg med 77mm filtre og veldig god byggekvalitet. Hadde en seanse i nord under en øvelse hvor jeg nærmest kun brukte 17-35 på D3 og den komboen presterte veldig bra. sa ikke du klaget - bare nevnte Uansett - godt poengt med linseelementet foran - tror vel det er hva som volder meg mest bekymringer enkelte ganger for å væreærlig *fint å ha forsikring* Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Hehe neida, var egentlig svar til han over deg. Behandlet sakene ganske røft der oppe, fått iallfall ett lite hakk i elementet og byttet fokusmotor én gang. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Da er 24-serien kjøpt, kjip høstkveld sa dere? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Da er 24-serien kjøpt, kjip høstkveld sa dere? Ja, verkstedet er enda ikke ferdig med å fikse bilen min Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ja, verkstedet er enda ikke ferdig med å fikse bilen min Hjemmekinoforsterkeren er på service - blir ikke det samme uten skikkelig 5.1.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ja, verkstedet er enda ikke ferdig med å fikse bilen min Hjemmekinoforsterkeren er på service - blir ikke det samme uten skikkelig 5.1.. Kun stereo for meg - og forsterkerene er ikke på service. Så det blir litt trøst i kveld. Tom Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ja, verkstedet er enda ikke ferdig med å fikse bilen min Tom Tom - det er ikke din Yaris som har vært i telemark en tur da Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Tom - det er ikke din Yaris som har vært i telemark en tur da Nope. Min er blå. Var ihvertfall det ... Samt min er en T-Sport, og ikke en Verso Tom Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Var det noen andre som var ute og så på den voldsomme politiaksjonen i Moss i natt? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 shoot om litt under en time nå., sittet å venta siden kl 13.00.. fun fun =) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 shoot om litt under en time nå., sittet å venta siden kl 13.00.. fun fun =) samme her - eller, 70 min for å være presis, og jeg sliter med sår hals og vondt i øret, jeg lærer aldri... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ellers - julen er reddet - det kommer ny Jokke-skive!!! ..Og jeg gleder meg som en gris. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ellers - julen er reddet - det kommer ny Jokke-skive!!! Jippi - og den er live! ..Og jeg gleder meg som en gris. En forkjølet en ? Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 ..Og jeg gleder meg som en gris. Jeg er ikke sikker på om julen er den høytiden grisene gleder seg mest til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå