Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Kan vi ikke få se noen sammenlikningsbilder?

Noen du tok med D700 + 70-200VR også? Søkt, men vil se hva jeg går glipp av. D3x er bare så utrolig kongeeee!

Av en mystisk grunn tror jeg ikke basket-kamp bilder håndholdt yter D3x helt rettferdighet.

Gjør det helt sikkert ikke, men vil se hvorfor han velger å bruke den kombinasjonen fremfor den andre på basketkamper. Man bør jo bruke det som gir best resultat, gjør man ikke? Eller er det det som viser at man har mest penger som er gjelder?

Jeg synes det er heller imponerende at D3x henger med også i slike situasjoner, hadde ikke vært mitt førstevalg; men det fungerer. Leverer faktisk akseptabelt med rett eksponering opp mot ISO6400, skal man ha eksepsjonell kvalitet bør man holde seg til maks ISO1600.

Men D700 med 200mm F2 kunne gitt 2 trinn bedre lukkertid med innenfor kalibrert område, så det er vel ingen som påstår at D700 ikke er best av de to i "dunkel" belysning?

Edit:

Skrivefeil, 3 => 2.

Forøvrig, hva folk bruker penger på kunne ikke brydd meg mindre. Hadde jeg hatt penger på konto til D3x så hadde jeg også kjøpt (forøvrig ikke som erstatning for D3, heller som tillegg).

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Latterlig. I det øyeblikket jeg hadde tatt meg bryet med å legge ut D200 på finn (25 kroner for annonsen!) ringte det en fyr og slo til på annonsen på foto.no... da var første steg på veien mot D700 tatt. :)

Er det ikke er slik det alltid er? Hadde du ikke lagt den ut på Finn, så hadde du ikke fått tilslaget heller. Ihvertfall er det folk som tror/menr at det er slik ;)

Jeg begynner "lager-salget" mitt i november; etter at jeg er ferdig med oktoberfesten. Må også finne kvitteringen til 10-22mm før jeg kan selge.

Tom

Lenke til kommentar
har en følelse at foto.no sitt bruktmarked er veldig bra, personlig sjekker jeg kun der.

Det er det jeg har hørt av andre også. Men er det ikke mulig at man kan få en bedre pris på Finn? Ettersom flere der ikke skjønner bæra og betaler det du vil ha?

Tom

så man kan kanskje si det slik:

Finn = selgers marked

Foto.no = kjøpers marked

Lenke til kommentar

Tja, jeg synes ærlig talt at selgere på foto.no forventer å få urealistisk mye for sakene sine, og kjøpere forventer å få ting urealistisk billig. Blir litt oppgitt jeg. Men jeg sjekker bare der jeg også, i tillegg til vårt eget bruktmarked. Finn.no ville jeg aldri i livet kjøpt fotoutstyr via.

Lenke til kommentar

Når jeg prøvde å selge min sigma 100-300 EX så la jeg den ut på foto.no og ønsket bud. og det jeg opplevde var jo at mange brukte prisen i USA som argument for å få kjøpt mitt objektiv billig.

"men den koster jo bare XXXX dollar i USA og hvis man slipper MVA så blir den jo enda billigere!!!!"

Lenke til kommentar
Tja, jeg synes ærlig talt at selgere på foto.no forventer å få urealistisk mye for sakene sine, og kjøpere forventer å få ting urealistisk billig. Blir litt oppgitt jeg. Men jeg sjekker bare der jeg også, i tillegg til vårt eget bruktmarked. Finn.no ville jeg aldri i livet kjøpt fotoutstyr via.

kanskje derfor jeg fikk 24-70 til 7000 tror jeg det var, ink frakt fra et konkursbo som la ut på finn, fremfor foto.no da :)

Lenke til kommentar
Kan vi ikke få se noen sammenlikningsbilder?

Noen du tok med D700 + 70-200VR også? Søkt, men vil se hva jeg går glipp av. D3x er bare så utrolig kongeeee!

Av en mystisk grunn tror jeg ikke basket-kamp bilder håndholdt yter D3x helt rettferdighet.

Gjør det helt sikkert ikke, men vil se hvorfor han velger å bruke den kombinasjonen fremfor den andre på basketkamper. Man bør jo bruke det som gir best resultat, gjør man ikke? Eller er det det som viser at man har mest penger som er gjelder?

sjalu, much?

Lenke til kommentar
så man kan kanskje si det slik:

Finn = selgers marked

Foto.no = kjøpers marked

Tjatjo. Det som gjør foto.no unikt mot Finn er at foto.no frekventeres av folk som skal ha kamerautstyr, ikke brødristere. Det gir en aura av autoritet til bruktmarkedet på foto.no.

I hine hårde dager da jeg hengte på bilforum hadde mange samme holdningen til finn.no vs. AutoDB. Finn.no var hvermannsens sted å lete etter bruktbiler, mens AutoDB var stedet der bilfolk lette etter biler.

Det ligger nok noe psykologi i dette. :)

Hmm, lurer på hva D3 kommer til å koste på bruktmarkedet når D3s er kommet for fullt i butikkene.

Skal uansett ha 70-200 når den kommer :D

Tjatjo. Det blir ikke det samme prisraset som D2x opplevde da D3 kom, ei heller D200 vs. D300, men det vil nok bli ganske merkbart. Kanskje litt billigere enn nyprisen for et halvt år siden? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...