Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

600mm f/4 blir vilt!
300/2,8 x 2 blir 600/5,6.

Ikke at det ikke er rått nok :)

 

Har forresten en kompis som nettopp har vært over i uniten og henta seg et FA* 600/4. En annen fikk en fra Japan for et års tid siden. Så nå føler jeg meg ganske underlegen. Jeg lider av penismisunnelse :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
300/2.8 og 2x konverter høres ut som en plan Gissan. EFL 960/5.6, om jeg ikke tar helt feil?

 

Buhu, jeg vil også ha 300/2.8 og EC-20. :(

 

Må ha lukketid på 1/1500s, men pytt. :D

Å håndholde en 3 kilos 600mm er omtrent håpløst uansett lukkertid. Det vingler så mye at autofokusen ikke greier å låse ;)

 

Jeg overdriver litt nå, men du må nesten over på et brukbart stativ eller monopod for å bruke det til noe fornuftig. Det åpner for helt andre lukkertider.

Lenke til kommentar
Tipper Arnold eller Chuck hadde klart å holde to 600mm stille nok.
:)

Så sant de ikke er så høye på bolestoff at hvilepulsen ligger på 150 ;)

Og nå er jeg faktisk litt seriøs. Det er ikke vekta alene som er problemet, det handler mye om puls, pust, avtrykk, og fokus på oppgava. Satser du på rå muskelkraft så dirrer muskulaturen. Akkurat som skyting. Kondis er kanskje en like viktig fysiske forutsetting som ren styrke.

 

Muskelkraft kommer forresten bra med til å bære stativet og optikk.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Å håndholde en 3 kilos 600mm er omtrent håpløst uansett lukkertid. Det vingler så mye at autofokusen ikke greier å låse ;)

 

Jeg overdriver litt nå, men du må nesten over på et brukbart stativ eller monopod for å bruke det til noe fornuftig. Det åpner for helt andre lukkertider.

Du har så absolutt et poeng. Men med monopod går det visstnok helt greit.

 

Og vi skal ikke mobbe Chuck Norris, vi snakker tross alt om en høyt respektert ankermann hos Fox News!

Lenke til kommentar
Har forresten en kompis som nettopp har vært over i uniten og henta seg et FA* 600/4. En annen fikk en fra Japan for et års tid siden. Så nå føler jeg meg ganske underlegen. Jeg lider av penismisunnelse :)

Kjære Tim. Alle vet jo at størrelsen på en manns primære optikk, er omvendt proporsjonalt med størrelsen på hans forplantningsorgan :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...