Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Etter hva jeg har sett er ikke 5DmkII dårligere. Bedre skarphet på høy ISO og ikke sykt mye mer støy. Skremmende at jeg ser et liv der jeg skyter med canon.

Og vips, så er 12-18 nye måneder gått, og hva skjer ? Jo, Nikon kommer med noen som slår 5DmkII i støvlene - hva gjør du da ?

Forøvrig så bedriver du vel ingen fotografering som gjør ett bytte til ett "bedre" 5D nødvendig ?

Moral - oppgrader heller når Nikon kommer med noe nytt. Og unngå å måtte bytte optikk osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter hva jeg har sett er ikke 5DmkII dårligere. Bedre skarphet på høy ISO og ikke sykt mye mer støy. Skremmende at jeg ser et liv der jeg skyter med canon.

Og vips, så er 12-18 nye måneder gått, og hva skjer ? Jo, Nikon kommer med noen som slår 5DmkII i støvlene - hva gjør du da ?

Forøvrig så bedriver du vel ingen fotografering som gjør ett bytte til ett "bedre" 5D nødvendig ?

Bryllup, men det er til sommeren, så jeg har god tid til å se om Nikon kommer med D700x.

Lenke til kommentar
Er det 70-200/4 med eller uten IS som skal være så sinnsyk skarp?

Begge er som skrevet sinnsykt skarpe. Den med IS skal i tester være målt til å være enda sinnsykt skarpestere enn den uten IS. Vel å merke - hvis man pixelpeeper til det gjør vondt.

f/4 er litt skarpere enn f/2.8-versjonene, veier mindre og er billigere. f/2.8 er tyngre og dyrere, men har enda litt bedre boke, og har (åpenbart) ett trinn større blender. Du vet - mer lys i søkeren, mulighet for tynnere DOF, bedre utnyttelse av fokuspunktene - det vanlige.

For reviews, kikk på The Digital Picture, Photozone, SLRGear og sånt. :)

Lenke til kommentar

Bryllup, men det er til sommeren, så jeg har god tid til å se om Nikon kommer med D700x.

Tror de driver å kartlegger bivirkninger av svineinfluensa vaksinen fortløpende !

Lenke til kommentar

Moral - oppgrader heller når Nikon kommer med noe nytt. Og unngå å måtte bytte optikk osv

Støtter helt klart den. Selv om 5D MKII er fristende, har jeg altfor mye optikk til å kunne gjøre et smart bytte. Man tenker jo at Nikon D700x vil være et godt alternativ, men hva tror folk at den vil koste? Anew resonerte seg jo fram til noe smart for litt siden, hvor han påpekte hvor mye dyrere D3x er i forhold til D3, og forskjellen er jo hovedsakelig sensoreren. Dermed vil det være aktuelt at D700x fort kan komme opp i 30 lapper, som er way to much. Men mulig produksjonskostnadene går ned til den tid...

Lenke til kommentar
Støtter helt klart den. Selv om 5D MKII er fristende, har jeg altfor mye optikk til å kunne gjøre et smart bytte. Man tenker jo at Nikon D700x vil være et godt alternativ, men hva tror folk at den vil koste? Anew resonerte seg jo fram til noe smart for litt siden, hvor han påpekte hvor mye dyrere D3x er i forhold til D3, og forskjellen er jo hovedsakelig sensoreren. Dermed vil det være aktuelt at D700x fort kan komme opp i 30 lapper, som er way to much. Men mulig produksjonskostnadene går ned til den tid...

Det er jo alltids lov å håpe en mer fornuftig pris. Sony har jo klart å levere 24MP kameraer til en fornuftig pris (A850 ligger på rundt 17 lapper!); så det burde være mulig for Nikon å levere en D700X til 20-22 lapper. Spørsmålet er vel heller om Nikon Norge ønsker å melke kundene med å holde et høyt prisnivå.

Tom

Lenke til kommentar

Det er jo alltids lov å håpe en mer fornuftig pris. Sony har jo klart å levere 24MP kameraer til en fornuftig pris (A850 ligger på rundt 17 lapper!); så det burde være mulig for Nikon å levere en D700X til 20-22 lapper. Spørsmålet er vel heller om Nikon Norge ønsker å melke kundene med å holde et høyt prisnivå.

Tom

Sånn btw er det dørgene kjedelig å pakke opp en a850 når en først har pakket opp en a900 :p

Lenke til kommentar
5DMKII slår vel D300/D700 på alt utenom fart?

D700 er vel kongen av disse på høy ISO.

Btw, noen som vet hvordan SB-800 oppfører seg på Canon?

Canon kan ikke styre den blitsen så du må bruke pocketwizards e.l.

Tom

Mener Gorgat (?) sa at 5d mk2 ikke var noe særlig bedre enn D700 til meg når jeg møtte han etter å ha kjøpt det.

Edit;

Forbanner denne dagen - det å holde i D3x og 200 på basketkampen ble en helt annen følelse enn D700 med MB-D10 og 70-200, søren også! :p

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Må man virkelig ha 5D over D700 for ett bryllup ?

I think not - VERY NOT !

Ey, vi klarer oss med D300 som beste nå også, men man kan alltid bli bedre, og han jeg jobber med skal satse hardt på bryllup så da føler jeg meg forpliktet til å følge på så det kun blir kunnskapene mine han kan klage på.

..Og forresten: Kjøp 14-24/2.8, så kommer du garantert ikke til å bytte system. Kjøper du fullframe til Nikon skal du bare være obs på at 70-200 blir litt soft i hjørnene.. II'ern er bedre, men dyrt å oppgradere. ;)

14-24 har jeg heldigvis ikke behov for. I dag klarer jeg meg med 24 på DX, så 24 på FF blir nok helt greit. Jeg tar veeldig lite bilder om dagen, dvs ingenting, skammelig med det utstyret jeg har, men det skal bli bedre. I sommer tok jeg 5-6 bryllup, 1 oppdrag, that's it. Null makro. I vinter håper jeg på mer landskap nå som jeg har bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...