Trondster Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er jo en ganske forbløffende feil. Det må jo (tror jeg) bety at det ligger igjen spor av signalet fra forrige eksponering i hardware (litt som at man kunne høre spor av det som hadde vært på kasetten før når man tok opp over gamle musikkasetter). Etterbilder - ikke flushet minne elns, kanskje? ..Eller at sensorene blir varme? Det første kan man kanskje komme rundt.. Hadde en gang en kassettspiller noen hadde herpa - den spilte av en svak regelmessig lyd "tok-tok" når man spilte av en kassett. Problemet var at den også la den lyden inn på bånd som ble avspilt.. Hadde en kamerat som hadde samlet det smått legendariske hørespillet Yang Tze Lyse og Jungelskattens Forbannelse fra Revolvermagasinet, på kassett. Fant en dårlig mp3-versjon av denne (hvor noen også underveis hadde kappet en halv episode) på nettet mange mange år senere. Morsomt å høre lyden fra kassettspilleren min på mp3'ene - kom tydeligvis fra samme kilde, som også hadde vært innom min kassettspiller.. Nå finnes de på nrk.no i årntli' kvalitet, da, med full intromelodi og introduksjon av Jan Pande-Rolfsen til hver episode. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er jo en ganske forbløffende feil. Det må jo (tror jeg) bety at det ligger igjen spor av signalet fra forrige eksponering i hardware (litt som at man kunne høre spor av det som hadde vært på kasetten før når man tok opp over gamle musikkasetter). Det høres ikke sånn uten videre enkelt ut å fikse... men de hadde kanskje ikke innrømmet feilen om de ikke visste hvordan de skulle fikse den? Ganske så forbløffende, feil, ja. Canon kan det med å levere uferdige produkter til markedet. Tom Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 På tide med en pause i fotopratet. Ta en kikk på dette: http://www.kjendis.no/2009/10/28/kjendis/a...fornia/8770771/ En politiker som nesten sier ting rett ut? Utrolig. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Canon kan det med å levere uferdige produkter til markedet. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen - Canon er fotoverdenens Microsoft. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Helt sikkert tilfeldig det der altså ! meen tilbake til en gjenganger, lurer på Sigma eller Nikon 50mm f1.4 til portretter med liten DOF, gjenganger er at begge er til en viss grad uskarpe ved f1.4 og våkner først til ved f5.6, noen som vet om alternativer som er skarpe på f1.4, eller er deres erfaring at dette fungerer i den virkelige verden ? Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Ehæøum... Uansett hvor mye jeg kakker til Zeissen min så våkner den aldri. Ikke finner jeg synlige tegn på grå stær i glassene og heller ikke hører den etter når jeg prater til den så det freser ut av kjeften. Forbanna møkkaobjektiv.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Canon kan det med å levere uferdige produkter til markedet. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen - Canon er fotoverdenens Microsoft. Nå var du slem. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Nå var du slem. Ja, det der var godt under beltestedet!! Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Ehæøum... Uansett hvor mye jeg kakker til Zeissen min så våkner den aldri. Ikke finner jeg synlige tegn på grå stær i glassene og heller ikke hører den etter når jeg prater til den så det freser ut av kjeften. Forbanna møkkaobjektiv.... Så denne C. Zeiss sin 50mm er brukbart skarp allerede vid åpen? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Nå som vi først diskuterer nyheter: Hjelpes for noen bittskader!!! (Vel, tror jeg vet hvem som står bak, da..) Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Ehæøum... Uansett hvor mye jeg kakker til Zeissen min så våkner den aldri. Ikke finner jeg synlige tegn på grå stær i glassene og heller ikke hører den etter når jeg prater til den så det freser ut av kjeften. Forbanna møkkaobjektiv.... Var like før jeg skrev at er ikke bare blenderhullet som er trangt, men heldigvis klarte jeg å moderere meg såpass at det ikke skjedde ! For de som må ha det inn med t-skje, intravenøst, sprøyte, stikkpiller osv så så så lurte jeg egentlig på om noen som er i bestittelse av 50mm F1.4 Sigma/Nikon er fornøyd med (u)skarpheten på f1.4. Sett 2 tester med bildeeksempel som viser at både Sigma sin og en av Nikon begge er skarpere på blender f5.6 enn f1.4 Endret 28. oktober 2009 av JoonGoii Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Var innom den lokale Canon-dealeren i dag og fikk lagt av et 5D II til midten av november - han kunne skaffe det til slutten av uka, siden det vistnok var 20 stykker på hovedlageret til Canon atm. Synd jeg må vente på november-lønninga! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Var innom den lokale Canon-dealeren i dag og fikk lagt av et 5D II til midten av november - han kunne skaffe det til slutten av uka, siden det vistnok var 20 stykker på hovedlageret til Canon atm. Synd jeg må vente på november-lønninga! Som vi sa i en butikk jobb jeg hadde for noen år siden, er ikke mann før du har gjeld Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Usj, har allerede en halv londontur ubetalt på Mastercardet - tipper jeg skal betale det ned før jeg pådrar meg mer gjeld. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Usj, har allerede en halv londontur ubetalt på Mastercardet - tipper jeg skal betale det ned før jeg pådrar meg mer gjeld. erfaringsmessig hørtes det ut som en veldig god plan Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Nå som vi først diskuterer nyheter: Hjelpes for noen bittskader!!! (Vel, tror jeg vet hvem som står bak, da..) Det var nok PMnormal, jeg hørte at en hai spiste et velbrukt 20D. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Det var nok PMnormal, jeg hørte at en hai spiste et velbrukt 20D. Øyh! Jeg har også en 20D. Hmm - har kanskje ikke sett den på en stund? *skal sjekke* Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 JoonGooi: Hvis det er luftveiene mine du prater om så har du helt rett at de ikke er helt åpne for tiden. Ikke vet jeg av hvor mye teknisk innsikt du sitter på, men verken Sigma eller Nikon sitt 50mm f/1.4-objektiv er uskarpt på f/1.4. Dog er jeg enig at bildene oftest har mindre kontrast og særskilt mindre dybdeskarphet enn ved mindre blenderåpning. Oppløsningsmessig gjør objektivene en meget god jobb i forhold til lysstyrken. Hvis du har sett at "skarpheten" er bedre på f/5.6 enn f/1.4 så har du forsåvidt rett. Det er vel bare å forvente i grunn? Svært lyssterke objektiver konstrueres for å yte jevnt bra fra største til minste blenderåpning. Svært få objektiver er derimot optimalisert for største blenderåpning. Nikkor Noct 58mm f/1.2 MF og Canon 50mm f/1.2 L er to slike objektiver som spesialiseres til å yte best mellom f/1.2 og f/2.8. Fra f/4 og videre banker Canon 50mm f/1.8 begge objektivene når det gjelder "skarphet", men ikke personlighet og sjarm. Napoleon: Hvis jeg skulle få markedsføre objektivet ville jeg skrevet følgende.. Carl Zeiss Makro-Planar T* 2.0/50 ZF: Flaggskip blant normalobjektivene Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Napoleon: Hvis jeg skulle få markedsføre objektivet ville jeg skrevet følgende.. Carl Zeiss Makro-Planar T* 2.0/50 ZF: Flaggskip blant normalobjektivene Jo takk, det er godt å vite til neste korsvei. Carl Zeiss sin 50mm frister også fordi Zeiss optikk virker å være vanedannende. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Har tenkt å selge Nikon 10.5mm f/2.8 Fisheye, den er veldig lite brukt, null bruksmerker alt i tipp topp stand. Hva er brukbar salgspris? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå