Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..Ha et par referansebilder med riktig temperatur? ..Av ansikter, gress, himmel, innendørs etc? At du kikker på dem innimellom?

Ellers funker også litt god, riktig temperert rødvin... :)

Tok noen konf.bilder og før start fyrte jeg av noen på grå/nøytral kort for referanse, men noen minutter senere skyet det over og de bildene jeg skal bruke er da uten noen form for sikker referanse ;)

Mulig jeg som bare pirker men synes de siste nyansejusteringene er vanskelig..

Ellers kan vel rødvin få folk til å virke litt rød i kjakane :p

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Glimrende bilde - har jo skikkelig grep! :D

Et godt grep er viktig. De får ikke leke med kameraene om de ikke har skikkelig grep under objektivet. :) Bildene hun tok ble ganske fine, de også. Veldig mye finere enn dette.

Men - hun er ikke så flink med hvitbalansen - litt blått, det her.. ;)

Hun er generelt litt ute av balanse. Siden vi bor i Bærum er det bra hun tenderer mot blått. (og bildet er knipset med et helt forferdelig, rosa Polaroid kompaktkamera - bildet er hentet fra Februarfestens "The horror... the horror..." tema)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Noen tips til hvordan best finne riktig fargetemp når man sitter lenge med behandlig av bilder? synes jeg blir litt fargeblind når jeg sitter lenge.

Og nei, jeg kan ikke ta pauser hele tiden :p

Om det er tryner..

Åpne color balance. Hold inne shift, legg igjen en pipett på huden. Trykk på RGB på Info-panalet, og bla ned til CMYK. Y skal alltid være fem over M, da blir det nøytralt.

:)

Lenke til kommentar
Link til en stabil nettside som man kan laste opp bilder på uten av dem komprimerer bilene til hæl**** som f. eks Photobucket? (Ikke Flickr for den har jeg.)

www.imageshack.us og bildr.no.

Noen som kan hjelpe meg å finen kompani knudsen sin podcast? Finner alle andre utenom den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...