Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Husk at 5D går for det dobbelte av 50D og ikke langt unna det dobbelste av 7D. Mye pengs som kan gå til snadderglass.

Jeg tror har det meste av det glasset jeg ønsker å bruke på en 5D MkII; muligens med unntak av noe rundt 135-150mm.

50D er et alternativ da jeg kan fortsette med grep og batterier. Så det er det billigste alternativet; men selger jeg 30D, grep og 28mm-en i tillegg til crop-objektivene; så blir ikke en 5D Mk II mye dyrere.

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror har det meste av det glasset jeg ønsker å bruke på en 5D MkII; muligens med unntak av noe rundt 135-150mm.
En 70-200 f/4L burde jo dekke ditt behov i det området, tilsvarer jo så og si 50-150 bortsett fra at du må et trinn høyere på ISO-stigen noen ganger... Koster jo ikke en formue heller :-)
Lenke til kommentar
En 70-200 f/4L burde jo dekke ditt behov i det området, tilsvarer jo så og si 50-150 bortsett fra at du må et trinn høyere på ISO-stigen noen ganger... Koster jo ikke en formue heller :-)

Det er jo et alternativ. Jeg kan leve med f/4 og den har et kriterie jeg setter stor pris på - lav vekt. I tillegg til god optisk kvalitet.

Tom

Lenke til kommentar
Gaaah. Hater å vente på posten! Pakka ble registrert i omlastningssentralen i Stavanger ved 11 tiden i dag, men er fortsatt ikke registrert her på Sola :(

Du får den nok først i morgen. Jo mer du venter på pakka, jo større sjanse er det for at den kommer i morgen :(

Tom

Lenke til kommentar
Har begrenset meg selv litt med skifte av mattskive - f/4 og mindre blir ganske så mørkt i søkeren, i alle fall i mørkt lys.. ;)

Men - skyter du på stor åpning så er annen mattskive klart å anbefale! :D

Men er ikke den mattskiva du skiftet til beregnet for manuell fokusering. Mener å huske at de gode gamle manuelle kameraene fort ble mørke i søkeren. I hvertfall Nikon F-501; men søkeren på det kamera var bare trist.

Tom

Lenke til kommentar
Men er ikke den mattskiva du skiftet til beregnet for manuell fokusering. Mener å huske at de gode gamle manuelle kameraene fort ble mørke i søkeren. I hvertfall Nikon F-501; men søkeren på det kamera var bare trist.

Jo, den er beregnet for manuell fokusering. Den viser mye klarere hvor fokus ligger og hvor tynt fokusplanet er. Hjelper både til manuell fokusering og til å visuelt bekrefte at fokusplanet ligger der det skal. Er selv veldig glad for mattskiven selv om jeg stort sett skyter med autofokus. :)

Lenke til kommentar

Er det splittprisme du har Trondster, eller er det en skikkelig "matt" mattskive?

Jeg har lyst på en mattere mattskive til min F5 som virkelig viser DOF @ 1.2, men det tror jeg ikke finnes. Både EC-B og L (som jeg har) er nokså lyssterke, og mye finere enn mattskiven som sitter i Pentax ME Super kameraet mitt.

Francis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...