Trondster Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Begge deler høres ut som en god ide. Når er det brukbart foto-vær i København igjen ? Stort sett de samme sesongene som i Norge - er slett ikke så gæærnt utpå vårparten ved aprilfesttider.. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Grøsser bare ved tanken på dette "cleaning kitet" som er linket til litt ovenfor. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 "The cleaner kit provides the different kit to clean lens and body of camcorder or camera(..)" - står da ingenting om at dette har noe med sensorrens å gjøre? Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Nei, men i forbindelse med at man prater om sensorswabs og en person linker til et slikt kit så får jeg frysninger. Forresten Trondster: Sitter med en stk Canon i hendene nå og funderer litt.... Jeg har satt kamaeraet i Av-modus og har tidligere satt opp Custom Function > Eksponering > Overstyring > 1. Aktivert (Av/Tv). Til nå har det gått helt fint å hive inn eksponeringskompensasjon med hjulet bak, men nå ønsker ikke kameraet å samarbeide. Hjulet lever siden jeg kan navigere i menyene på kameraet. Det samme skjer i M-modus der jeg kun får valgt lukkertid med hjulet ved utløserknappen og hjulet bak på kameraet responderer ikke. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det er en Canon-klassiker. Av- og på-bryteren bakpå kameraet har _tre_ innstillinger - Av, På og "På med hjul". Skru på-bryteren helt opp på streken som peker bort på hjulet, og så fungerer hjulet også. Kan selv ikke fatte hvorfor de har laget en "på uten at hjulet er på"-funksjon. Bruker bare ytterpunktene. Ja - en klassiker for en som ikke er vant med Canon-kameraer. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Negativ respons. Jeg er klar over trepunkts av/på-knapp da jeg har hatt 5D Mk I for noen år tilbake så dette ble skikkelig til hodebry. Det hele skjedde etter at jeg satt på en 580 EX II på kameraet. Rare saker! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Kan selv ikke fatte hvorfor de har laget en "på uten at hjulet er på"-funksjon. Bruker bare ytterpunktene. Har brukt den en eller to ganger - noen ganger for å hindre at +/- EV blir endret ufrivillig. Ja - en klassiker for en som ikke er vant med Canon-kameraer. Word. Tom Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Grøsser bare ved tanken på dette "cleaning kitet" som er linket til litt ovenfor. hehe Kjøpte den egentlig bare fordi en blåseting kostet 7dollar, mens kitet med blåseting kostet 6 :!: Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det er en Canon-klassiker. Av- og på-bryteren bakpå kameraet har _tre_ innstillinger - Av, På og "På med hjul". Skru på-bryteren helt opp på streken som peker bort på hjulet, og så fungerer hjulet også. Kan selv ikke fatte hvorfor de har laget en "på uten at hjulet er på"-funksjon. Bruker bare ytterpunktene. Ja - en klassiker for en som ikke er vant med Canon-kameraer. Første dagen med en canon så var det veldig merkelig.. Men så oppdaget jeg at det store hjulet er veldig lett å komme borti. Jeg legger alltid kameraet i veska mens det er på, så da er det spesielt lett å endre kompenseringen.. Etter at du blir vant med kameraet skjønner man hvorfor det er sånn.. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 "Du blir med som fotograf i morgen?" "Ja da, såklart gjør jeg det!" "Ja! Bra! Hva slags kamera er det du har? Nikon, ja! Da får du bra bilder, vettu! Det der er jo sånn proffkamera! HEI, ARNE! Karl-Peder blir med som fotograf i morgen! Sjekk kameraet hans!" Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 "Du blir med som fotograf i morgen?""Ja da, såklart gjør jeg det!" "Ja! Bra! Hva slags kamera er det du har? Nikon, ja! Da får du bra bilder, vettu! Det der er jo sånn proffkamera! HEI, ARNE! Karl-Peder blir med som fotograf i morgen! Sjekk kameraet hans!" Kompis ser på mitt Nikon D300 + Nikon fisheye 10.5mm: "Dæ, er det ikke tungt med et så stort kamera?" jeg setter på Nikon 70-200VR: "Jo - *gliser*" Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Har søkt litt rundt på nettet og det viser seg i sjeldne tilfeller at hjulet på baksiden er dødt når det kommer til justering av blenderåpning i M-modus eller eksponeringskompensasjon i Av- eller Tv-modus. Hjalp ikke å installere firmware en gang til og heller ikke med reset av kamera. Veldig morsomt når huset har vært i eie i ca 27 timer... Lukter reklamasjon i morgen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 "Du blir med som fotograf i morgen?""Ja da, såklart gjør jeg det!" "Ja! Bra! Hva slags kamera er det du har? Nikon, ja! Da får du bra bilder, vettu! Det der er jo sånn proffkamera! HEI, ARNE! Karl-Peder blir med som fotograf i morgen! Sjekk kameraet hans!" Det er da du stiller opp med en Olympus E-420 og 25mm pancake Eller den fargeglade versjonen av Pentax K-x Tom Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Den var jo rå da! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 D300 og 70-200 er lettis. E-3 og 300/2.8 påmontert er litt småtungt. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Har du 300 enda Simon?? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Fyra opp min gamle ærverdige skriver idag. En Canon Pixma IP-4000. Dagen første pluss er at den virker med Windows 7. Pluss nr. 2 er at ingen hoder var tett. Pluss nr. 3 er at jeg hadde reserve til alle patronene som var tomme. Minus er selvsagt at den får grisebank av Epson-en min (R-285). Men Epson-en er desverre tom for blekk Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Har du 300 enda Simon?? Ingen kommentar. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Oppdatert signaturen jeg og da.. Endelig tør jeg og ha noe av kamerautstyret der Endret 23. oktober 2009 av W202 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå