Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men i forbindelse med at man prater om sensorswabs og en person linker til et slikt kit så får jeg frysninger. :tease:

Forresten Trondster: Sitter med en stk Canon i hendene nå og funderer litt.... Jeg har satt kamaeraet i Av-modus og har tidligere satt opp Custom Function > Eksponering > Overstyring > 1. Aktivert (Av/Tv). Til nå har det gått helt fint å hive inn eksponeringskompensasjon med hjulet bak, men nå ønsker ikke kameraet å samarbeide.

Hjulet lever siden jeg kan navigere i menyene på kameraet. Det samme skjer i M-modus der jeg kun får valgt lukkertid med hjulet ved utløserknappen og hjulet bak på kameraet responderer ikke.

Lenke til kommentar

Det er en Canon-klassiker. Av- og på-bryteren bakpå kameraet har _tre_ innstillinger - Av, På og "På med hjul". Skru på-bryteren helt opp på streken som peker bort på hjulet, og så fungerer hjulet også.

Kan selv ikke fatte hvorfor de har laget en "på uten at hjulet er på"-funksjon. Bruker bare ytterpunktene. ;)

Ja - en klassiker for en som ikke er vant med Canon-kameraer. ;)

Lenke til kommentar
Kan selv ikke fatte hvorfor de har laget en "på uten at hjulet er på"-funksjon. Bruker bare ytterpunktene. ;)

Har brukt den en eller to ganger - noen ganger for å hindre at +/- EV blir endret ufrivillig.

Word.

Tom

Lenke til kommentar
Det er en Canon-klassiker. Av- og på-bryteren bakpå kameraet har _tre_ innstillinger - Av, På og "På med hjul". Skru på-bryteren helt opp på streken som peker bort på hjulet, og så fungerer hjulet også.

Første dagen med en canon så var det veldig merkelig.. Men så oppdaget jeg at det store hjulet er veldig lett å komme borti. Jeg legger alltid kameraet i veska mens det er på, så da er det spesielt lett å endre kompenseringen.. :p Etter at du blir vant med kameraet skjønner man hvorfor det er sånn..

Lenke til kommentar
"Du blir med som fotograf i morgen?"

"Ja da, såklart gjør jeg det!"

"Ja! Bra! Hva slags kamera er det du har? Nikon, ja! Da får du bra bilder, vettu! Det der er jo sånn proffkamera! HEI, ARNE! Karl-Peder blir med som fotograf i morgen! Sjekk kameraet hans!"

:wallbash:

Kompis ser på mitt Nikon D300 + Nikon fisheye 10.5mm: "Dæ, er det ikke tungt med et så stort kamera?"

jeg setter på Nikon 70-200VR: "Jo - *gliser*"

Lenke til kommentar

Har søkt litt rundt på nettet og det viser seg i sjeldne tilfeller at hjulet på baksiden er dødt når det kommer til justering av blenderåpning i M-modus eller eksponeringskompensasjon i Av- eller Tv-modus. Hjalp ikke å installere firmware en gang til og heller ikke med reset av kamera. Veldig morsomt når huset har vært i eie i ca 27 timer... Lukter reklamasjon i morgen :)

Lenke til kommentar
"Du blir med som fotograf i morgen?"

"Ja da, såklart gjør jeg det!"

"Ja! Bra! Hva slags kamera er det du har? Nikon, ja! Da får du bra bilder, vettu! Det der er jo sånn proffkamera! HEI, ARNE! Karl-Peder blir med som fotograf i morgen! Sjekk kameraet hans!"

:wallbash:

Det er da du stiller opp med en Olympus E-420 og 25mm pancake :)

Eller den fargeglade versjonen av Pentax K-x

Tom

Lenke til kommentar

Fyra opp min gamle ærverdige skriver idag. En Canon Pixma IP-4000. Dagen første pluss er at den virker med Windows 7. Pluss nr. 2 er at ingen hoder var tett. Pluss nr. 3 er at jeg hadde reserve til alle patronene som var tomme. Minus er selvsagt at den får grisebank av Epson-en min (R-285). Men Epson-en er desverre tom for blekk :(

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...