Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Etter å has lest litt rundt viser det seg at det mindre stops man har, det bedre kvalitet.

Altså er det ideelt å bruke én stop mellom hver eksponering, og da må man ofte ha mer enn 3 eksponeringer.

Men det virker ikke som at det for den dynamiske rekevidden, heller for kvaliteten. Men jeg har sett mange HDR-fotografer som sjelden bruker mer enn 3 eksponeringer.

Og med mindre du bedriver massiv piksel-kikking, tror jeg ikke du vil se så mye forskjell på et HDR med ett stop, og et med to-tre stops mellom eksponeringene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er virkelig dollaren fin. 5,6 kr.

Canon EF 300mm f/4L IS USM til $1270 hos bhphotovideo. Medregnet mva. og gebyr blir vel det snaue 9300 kr. Ikke dårlig... Får håpe dollaren holder seg på dette nivået litt, eventuelt synker enda litt ned mot 5.

Har lyst til å skyte fugl (selvom det ikke akkurat er sesong for det nå)!

Dollaren kommer til å falle fremover også. Spørsmålet er bare hvor langt Kina vil la den falle..

Lenke til kommentar

qoute:

We live in a connected world so you need direct access to publish your photos on your favorite sharing site from directly within the Lightroom Library. In the Lightroom 3 public beta we're providing direct access to the Flickr photo sharing site so that adding images to your Photostream is as simple as a drag and drop. You can see all of your uploaded images and if you make any changes to those images you can have them updated on Flickr automatically.(Pro accounts only) When a visitor comments on your images, Lightroom can pull that comment right back into the Library so that you can see feedback on your files where it belongs, next to the image in your Lightroom library. We've built this functionality with the same extensibility designed for our Export Plug-ins so if Flickr isn't your cup of tea we're working hard to support developers who can create connections to any of the popular photo sharing sites. Publish collections can do more than just publish to a photo sharing site. You can have a publish collection that allows you to publish images to my iPhone sync folder with drag and drop simplicity.

Gleder meg til å teste.

Endret av Mollenpriz
Lenke til kommentar
Synes flash er dumt ved at jeg kan ikke vise bildet videre.

"Ingen" gidder først å gå inn på gallerisiden og deretter finne det bildet jeg henviser til.

Direktelinker er det eneste som duger.

Det er ikke ofte det portefolie sider er til. Ihvertfall ikke om du er profesjonell, og bruker det til å presentere deg for kunder. Om målet ditt er å få bildene spredd rundt på internett så mye som mulig er nok flickr eller noe lignende bedre, uansett ;=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...