Andreasfe Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Nå er virkelig dollaren fin. 5,6 kr. Canon EF 300mm f/4L IS USM til $1270 hos bhphotovideo. Medregnet mva. og gebyr blir vel det snaue 9300 kr. Ikke dårlig... Får håpe dollaren holder seg på dette nivået litt, eventuelt synker enda litt ned mot 5. Har lyst til å skyte fugl (selvom det ikke akkurat er sesong for det nå)! Endret 21. oktober 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Vært på en lengre fototur idag med en i familien. Og det er det verste lyset jeg noengang har vært borti. Det var ganske lav og sterk sol, knall blå himmel, nesten vindstille, og litt dis på lange avstander. Det første bildet er 0 på eksponeringskompansasjon. Det andre bildet er -1 2/3. Ingenting ble bra... Ikke engang et HDR-bilde med 0, -1 og -2 ble bra. Hva hjelper på forhold som dette? Gråfilter? Polafilter? Endret 21. oktober 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hva hjelper på forhold som dette? Gråfilter? Polafilter? Kald pils i solveggen Jeg tror nok jeg ville ha brukt både gradert gråfilter og polafilter. Eller gitt F... og satt meg i solveggen. Tom Lenke til kommentar
CFM Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg ville ventet til solnedgang Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Gawd hvor herlig det er å skyte med 50mm 1.4 og faktisk få skarpe bilder. Må bare få skaffa meg grep Men kjipt å bruke 2300kr på det. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ratleto: Utgangspunktet er håpløst, men om du legger bildene på to lag i Photoshop er det jo bare å bruke historybrush der du vil ha frem lysere eller mørkere eksponering. Jeg lagde dette på under et minutt uten å hele sjelen min i det: Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tror du må starte 4 timer før! :!: Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 http://vimeo.com/7014637 fra bloggen til JoeyL. Den nye lightning dvden hans er nå til salg. Rundt 1300kr Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Scott Kelby skreiv om det i bloggen sin. 15. okt. Jeg har den forrige DVD'en til Joey L. Har ennå ikke sett den. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Den nye DVD-en virker veldig interessant. Elsket bildene fra Afrika. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Lurer på om det finnes alternative måter å skaffe den på jeg. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Lurer på om det finnes alternative måter å skaffe den på jeg. Med alternativ måte så mener du foreksempel og bytte den mot en kasse bananer eller noe sånt Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Med alternativ måte så mener du foreksempel og bytte den mot en kasse bananer eller noe sånt Selvsagt. Hva skulle jeg ellers mene? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Om noen vet om noen som er interessert i en kasse med bananer i bytte mot filmen, er det bare å PMe meg =) Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Ratleto: Utgangspunktet er håpløst, men om du legger bildene på to lag i Photoshop er det jo bare å bruke historybrush der du vil ha frem lysere eller mørkere eksponering. Jeg lagde dette på under et minutt uten å hele sjelen min i det: Takker for tipset, men jeg fikk det til noenlunde med HDR likevel (3 eksponeringer). Endret 21. oktober 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tror du må starte 4 timer før! :!: Joda, jeg vet det. Men idag var det ikke et alternativ. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Hva hjelper på forhold som dette? Gråfilter? Polafilter? Det ser ut som om det er brukt polafilter her, man kan se gjennom vannet. Det er kun, etter min mening, bare en måte å få dette perfekt på. Flere bilder (HDR lages best av 5-7-9 bilder, mer dynamisk omfang) vil gjøre tonene i bildet bedre om du kan/klarer å redigere rett. Et gradert ND filter kan også gjøre susen, problemet er bare at toppen av himmelen blir veeeldig mørk da. Hva har du gjort? Forgrunnen er det eneste som er rørt, og det ser ikke helt bra ut. Det er himmelen (for sterkt) lys som er problemet ja? Ratleto: Gi meg en beskrivelse over hva du vil ha gjort, personlig syns jeg ikke HDR-fila ser så ille ut. Om du kan sende over alle filene så kunne jeg kanskje klart å hjelpe deg. Men hva vil du ha gjort? Endret 21. oktober 2009 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Det er kun, etter min mening, bare en måte å få dette perfekt på. Flere bilder (HDR lages best av 5-7-9 bilder, mer dynamisk omfang) vil gjøre tonene i bildet bedre om du kan/klarer å redigere rett. Stiller meg litt skeptisk til den. I de fleste tilfeller er 3 eksponeringer nok. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hva hjelper på forhold som dette? Gråfilter? Polafilter? Det ser ut som om det er brukt polafilter her, man kan se gjennom vannet. Det er kun, etter min mening, bare en måte å få dette perfekt på. Flere bilder (HDR lages best av 5-7-9 bilder, mer dynamisk omfang) vil gjøre tonene i bildet bedre om du kan/klarer å redigere rett. Et gradert ND filter kan også gjøre susen, problemet er bare at toppen av himmelen blir veeeldig mørk da. Hva har du gjort? Forgrunnen er det eneste som er rørt, og det ser ikke helt bra ut. Det er himmelen (for sterkt) lys som er problemet ja? Ratleto: Gi meg en beskrivelse over hva du vil ha gjort, personlig syns jeg ikke HDR-fila ser så ille ut. Om du kan sende over alle filene så kunne jeg kanskje klart å hjelpe deg. Men hva vil du ha gjort? Takker for tilbudet, men jeg ble ganske fornøyd med HDR-utgaven (landskapsformat, ikke portrettformat), så da klarer jeg meg. Men bildene viser i alle fall hvor vanskelige lysforholdene var idag. Har ikke vært borti så vanskelig lys før. Ikke engang hytteturen til Meråker med Sille og gjengen hadde så vanskelig lys, enda så grått det var. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Stiller meg litt skeptisk til den. I de fleste tilfeller er 3 eksponeringer nok. Tror jeg også. Men det er mulig at det er lettere å få til en pent (les naturlig) resultat hvis man har flere eksponeringer. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå