Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå også på dpreview og Rob Galbraith.

Skalviseeee....

Cross-type AF: Flere cross-type AF-sensorer. Cross-type AF-sensorer fungerer ikke bare på 2.8, men også på f/4 for utvalgte optikk-kombinasjoner. (At de skrur av cross-type-sensorene er uansett en by design-forkrøpling.).

Film: Full HD i 1080, 24p, 25p og 30p.

ISO: 100-12800 native, 50-102400 extended.

Oppløsning: 10->16Mpx. Tilsvarer pixelcount på 27Mpx fullframe.

Skjerm: Fremdeles 3", men nå "full" 640x480 (921.600 "punkter"/3)

Fremdeles 10fps.

Så: Bedre autofokus, kraftig hopp opp både i oppløsning og ISO-følsomhet, og (full HD) video.

Konklusjon: Flere proffer vil nok oppgradere. ..Og så kommer nok mange 1DmkIII på bruktmarkedet for oss andre dødelige. Mmmh.. :)

Lenke til kommentar

Ser det begynner å komme noen 1d3 på bruktmarkedet til mer fornuftige priser for oss dødelige, glade amatører.

Selv sitter jeg og har lyst på fullformat og 1ds2, men nå som 1d3 begynner å blo ca likt priset så er det verdt å drite i fullformat for heller å velge 1d3 sånn rent bildemessig? Altså er det milevis stor forskjell?

Lenke til kommentar

Voigtländer for Canon EF? Åh joda!!

"Cosina has announced the availability of its first Voigtländer branded lenses for Canon EF mount, in the shape of Color Skopar 20mm F3.5 SL II Aspherical ultra-wide angle lens and Ultron 40mm F2 SL II Aspherical pancake lens. Measuring just 24.5mm lengthwise, the Ultron lens is probably the most compact lens available in an EF mount to date. These two manual focus lenses are now available at a retail price of 58,000 yen and 53,000 yen respectively."

Edit: Photozone har tidligere anmeldt 40mm'en i Nikon-fatning. Kunne vært bedre, men så liten og kompakt!

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Voigtländer for Canon EF? Åh joda!!

:dribble: :dribble:

Slikt krever FF og riktig mattskive - høres ut som om det er noe for deg ;)

Uff da står det mellom 1ds2, 1d3 eller 5d1.. Det heller sakte mot 1d3 ettersom 1d4 kommer på markedet og mange skal sikkert kvitte seg med gamle modellen.. Men jeg har litt lyst på fullformat da :p

Hvis du virkelig har lyst på FF, da er det 5D du skal ha. Eller 1ds2.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Men 1d3 har jo langt nyere teknologi enn 1ds2 da. Kan jo alltids få tak i en 1d3 nå og heller oppgradere til 1ds3 når/hvis den blir priset som 1ds2 er i dag... Den har jo tross alt 1.3x crop så da vil 17mm'ern bli 22mm tilsvarende FF. Blir jo en del mer enn de 27mm jeg får ut av den i dag da(?).

Endret av W202
Lenke til kommentar
Men 1d3 har jo langt nyere teknologi enn 1ds2 da. Kan jo alltids få tak i en 1d3 nå og heller oppgradere til 1ds3 når/hvis den blir priset som 1ds2 er i dag... Den har jo tross alt 1.3x crop så da vil 17mm'ern bli 22mm tilsvarende FF. Blir jo en del mer enn de 27mm jeg får ut av den i dag da(?).
Ellers er vel ikke 5DII så hinsides langt unna 1Ds II-bruktprisene? Jeg ville vurdert det i hvert fall...
Lenke til kommentar
Hehe - jo, kanskje. ;)

Men - virker som om performance ikke er skyhøy - men et pancake-objektiv er alltid interessant - det vet jo du.. ;)

De lager også en 58mm/1.4 - anmeldelse hos photozone, og mer på Cosinas nettsider.

Det er vel det som stort sett er problemet med pannekaker - den optiske ytelsen er midt på treet. Men for virkelig utnytte pannekaker, så trengs det også et kompakt hus ...

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...