Noggie Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tyskere kan generelt därlig engelsk. Nå vet jeg ikke helt hvilken aldersgruppe du sikter til, men min erfaring er at min generasjon (20-40) snakker bra engelsk. Personlig har rett og slett aldri truffet noen i den alderen i Tyskland som ikke kan gjøre seg brukbart forstått på engelsk. Gjennomsnittet er dårligere enn i Skandinavia, men helt klart bedre enn i Frankrike og Spania (og andre land jeg har vært i som snakker disse språkene - f.eks. i Afrika). Samme aldersgruppe, först og fremst utenfor byer. Kan kanskje ögsä ha noe med, at her i baden württemberg har mange fransk isteden for engelsk i "grunnskolen". Om bedre eller därligere en franskmen og spanjoler, vet jeg ikke. Har hat veldig lite kontakt med dem. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 It's aliiive! *da nittitallet var noe nytt noe, og en manns formue ble målt i antall floppydisketter* Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) På sett og vis fotorelatert; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1164160 Setter pris på all hjelp Francis [LØST] Endret 19. oktober 2009 av :Francis: Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 *Snipp* Ned Okstad... Kjenner folk som kjører opp og ned samme bakken HVER dag i 140km/t, men neida, da har snuten kaffepause, så da gidder de ikke. Men om kveldene, da er det greit, bare så lenge de rekker seg hjem til 24:00 når canal+ plutselig blir meget interessant. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 It's aliiive!*da nittitallet var noe nytt noe, og en manns formue ble målt i antall floppydisketter* Syntes artikkelen under var ille,Danskene får jo ikke sitt daglige øl. Øl og IT hører absolutt ikke sammen,fra produksjon til konsum. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Da har eg begynt å utforske HDR verdenen Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Fikk pakken min fra B&H i dag. Bare småtterier denne gangen. Ekstra batteri til 5D, grid/speed strap/fargekorreksjonsfiltre fra Honl, renseveske og en liten kondomdrakt fra LensCoat til huset. Jeg skal definitivt kjøpe mer fra Honl. Koster litt, men veldig bra kvalitet. Litt som Lastolite framfor alt annet. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Idag kom jævelen. 5DMKII Gratulerer! Hvor kjøpte du fra, og hvor mye måtte du punge ut? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Kommer an på om man er mye over dammen eller om man nøyer seg med en spansk en på Kielferga.. Språk ekke bare bare - kollega var på klassetur til London for noen år siden, foran i køen på McDonalds står ei lettere platinablond og snur seg lettere hysterisk mot de i rekka bak - fort fort hva er milkshake på engelsk ? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Kommer an på om man er mye over dammen eller om man nøyer seg med en spansk en på Kielferga.. Språk ekke bare bare - kollega var på klassetur til London for noen år siden, foran i køen på McDonalds står ei lettere platinablond og snur seg lettere hysterisk mot de i rekka bak - fort fort hva er milkshake på engelsk ? Er det mulig... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Meg i London for ørten år siden: "Hu der var litt fin." (på norsk) Dama som gikk foran meg: "Tusen takk." Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 En kompis av broren min: En i kassen på en butikk i Frankrike: "Do you want anything?" Kompisen til broren min: "No thanks, I'm black" Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Idag kom jævelen. 5DMKII Gratulerer! Hvor kjøpte du fra, og hvor mye måtte du punge ut? 13K, kjenner en som jobber i canon Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Idag kom jævelen. 5DMKII Gratulerer! Hvor kjøpte du fra, og hvor mye måtte du punge ut? 13K, kjenner en som jobber i canon Ajaj, det var slettes ingen dum pris! Jeg må visst skaffe meg noen kontakter i Canon.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Skal dere ta HDR lær dere å bruke Photoshop's verktøy... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Vell, som en som bor i tyskland, kan jeg vell kanskje si et eller annet til spräk debatten. Hadde trossalt 1/0 pä tysk tentamen pä gymnaset (stryk til full stryk). ;~) Tyskere kan generelt därlig engelsk. Bortsett fra de som har bodd i USA / England, eller de som har vaert gift med US soldater. Man kommer helt klart länger med norsk og tegnspräk. Evnt, hvis man pröver seg med selv bitte litte gran tysk som man laerte en eller annen gang langt tilbake pä skolen, kommer man langt. Visser man at man har et minimum av tysk kunskap og trör ä pröve det (og sier man er fra Norge), er de fleste veldig venlig. Grammatik, Sie eller du, an auf hinter vor und zwischen, dativ eller akkusativ er da mest uinteressant. 9 av 10 tilfeller hvor jeg kommer i kontakt med nye mensker kommer temaet, de har bekjennte som har tatt hurtigruta. Dette stemmer overens med min erfaring. Vaere er det ä bli stoppa av typiske tysk politi, när de pröver ä snakke engelsk. Ikke alltid like lurt ä begyne ä le pga merklig engelsk. Jeg har bare snakket med en politimann, og han snakket utmerket engelsk. Han påpekte at det var lite lurt å stoppe ved siden av et full stopp skilt var lite lurt rett etter å ha passert en poilitmann Og som tidligere diskusjon. 139kmt i 100 sone. Rundt regna 900NOK. Og med norsk förerkort, fikk jeg heller ikke prikker. ;~) Livet er urettferdig. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Idag kom jævelen. 5DMKII Tilfeldigvis er tvillingbroren hans på besøk hos meg i kveld. Trivelig bekjentskap. Tom Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Idag kom jævelen. 5DMKII Gratulerer! Hvor kjøpte du fra, og hvor mye måtte du punge ut? 13K, kjenner en som jobber i canon grattis zodz. Bestekompisen min har dette, og det er et fantastisk rått kamera! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 En kompis av broren min:En i kassen på en butikk i Frankrike: "Do you want anything?" Kompisen til broren min: "No thanks, I'm black" Det ryktes at Bjørn S. Delbekk i sin tid gjorde dette mot en mørkhudet heisfører i Spania som ba om driks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå