arnold_layne Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det verste er dersom nøklene er en plass du allerede har leitet. Da kommer det til å gå lang tid før du finner dem (jeg snakker av egen erfaring...). (Og da har ingen av dem over rett heller ) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hysj da! Nå er du bare vanskelig! An, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor og zwischen? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 >Se i lomma, pleier å være siste stedet jeg leiter Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 blir spennende å se hvor de dukker opp i morgen. Men nå hører jeg senga roper. I morgen blir det en litt aktiv fotodag med en tur til dyreparken. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Er det i krsand, kle deg godt, begynner å bli kjølig her Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det var godt å varmt i dag. Satser på en fin dag i morgen med bra vær. Hvis ikke så er det fram med superundertøy. Det er et sikkert tegn på at det begynner å bli sent når det er mange ikke helt edru mennesker utenfor huset mitt som er på vei til byen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Når jeg ikke finner nøklene,så står de vanligvis i låsen. Spesielt utrivelig om morgen når bilnøklene har stått i dørlåsen hele natta. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Når jeg ikke finner nøklene,så står de vanligvis i låsen.Spesielt utrivelig om morgen når bilnøklene har stått i dørlåsen hele natta. Kjipt, spesielt om både bil og nøkkel da er borte morgenen etter. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Spesielt utrivelig om morgen når bilnøklene har stått i dørlåsen hele natta.Det er da men priser seg lykkelig over at bilen (eller i mitt tilfelle; Scooteren) ikke har forsvunnet i løpet av natta. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Når jeg ikke finner nøklene,så står de vanligvis i låsen.Spesielt utrivelig om morgen når bilnøklene har stått i dørlåsen hele natta. Kjipt, spesielt om både bil og nøkkel da er borte morgenen etter. Heldigvis er det en skjeldenhet at det skjer,men hvis det hender så er det en ganske kraftig hydraulisk låst port som hindrer altfor lang kjøretur.Værre med alt verktøyet ombord. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Da sitter jeg og drikker simpel pils på et utested som heter pikk-os. Hurray for technology! Endret 18. oktober 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Kos deg! Jeg sitter og er tilnærmet full i min egen stue. Tenkte jeg skulle mkekke meg en kopp te før jeg la meg. Skulle helst hatt honning å ha oppi men har bare sukker. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hysj da! Nå er du bare vanskelig! An, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor og zwischen? Ser ikke ut til at du vil få noe trøbbel med karene med det første Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Da kan jeg informere dere om at jeg fant de. Og om de lå til høyre, venstre, bak eller foran er vanskelig å si da jeg før jeg fant dem leita rundt hele huset. 0 grader nå, blir nok en fin dag i dag. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Da kan jeg informere dere om at jeg fant de. Og om de lå til høyre, venstre, bak eller foran er vanskelig å si da jeg før jeg fant dem leita rundt hele huset. 0 grader nå, blir nok en fin dag i dag. Brukt hele natta ?,på tide og legge seg da Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Ser ikke ut til at du vil få noe trøbbel med karene med det første Nei for atte Auf Wiedersehen betyr "på gjensyn", tenk! Man har da lest tyskleksa si. På tross av en laber tysklærerinne, som ikke helt forstod at vi skulle gjennom hele boka på et skoleår - ved påsketider begynte vi på juleoppgavene. Ikke den - helt smarteste.. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Ser ikke ut til at du vil få noe trøbbel med karene med det første Nei for atte Auf Wiedersehen betyr "på gjensyn", tenk! Man har da lest tyskleksa si. På tross av en laber tysklærerinne, som ikke helt forstod at vi skulle gjennom hele boka på et skoleår - ved påsketider begynte vi på juleoppgavene. Ikke den - helt smarteste.. Hehe, det har du rett i! Jeg for min del er bare glad for at jeg er ferdig med alt som heter tysk Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Da kan jeg informere dere om at jeg fant de. Og om de lå til høyre, venstre, bak eller foran er vanskelig å si da jeg før jeg fant dem leita rundt hele huset. 0 grader nå, blir nok en fin dag i dag. Brukt hele natta ?,på tide og legge seg da Neida, brukte ikke hele natta, fant dem før jeg la meg. Men gadd ikke slå på pcen for å fortelle det. Så jeg skrev det når jeg stod opp og fikk slått den på. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Ser ikke ut til at du vil få noe trøbbel med karene med det første Nei for atte Auf Wiedersehen betyr "på gjensyn", tenk! Man har da lest tyskleksa si. På tross av en laber tysklærerinne, som ikke helt forstod at vi skulle gjennom hele boka på et skoleår - ved påsketider begynte vi på juleoppgavene. Ikke den - helt smarteste.. Min tysklærer kunne avspore en tysktime med å begynne å prate om hvorfor Vodka var et bedre rusmiddel en kokain, han godtok det når gutter fra idrettsfag skulle "til gynekologen", hadde "underlivssmerter", skulle ta "bussen til Island" og en gang gikk jeg foran ham i gangen og ropte glad "arbeidstime med Kjell-Arne betyr FRIIIIII", uten at han hørte meg si det. Han var definitivt en spesiell person. Russenavn Marx, deltok i ranet av Polbussen på Nesna i 1968. Jeg har russeavisen hans, fattern var russ året etter. Råeste tysklæreren evar. har hatt tysk i fem år, jeg kan si "ich bin ein grosse Kartoffel, ich bin ein puppe, du bist ein domkopf, entschuldigung, es tut mir leit". Endret 18. oktober 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Snakk om et bortkastet språk å lære seg. Det er noe få land i hele verden hvor de snakker tysk, og de er samlet i en liten klump i Sentral-Europa hvor de også (for det meste) snakker utmerket engelsk. Det eneste faget jeg hadde som var mer ubrukelig enn nynorsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå