fototim Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Promillekjøring skal jeg klare å holde meg unna ... Promillekjørere nyter null respekt hos meg. Hadde det vært opp til meg, ville de blitt skutt på stedet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Var som sagt ikke kontroll, sivilsnut som var ute å kjørte... Er veldig mye purk ute på kveldene for tiden, en annen kompis ble stoppet i går for mistanke om promillekjøring. Sist gang jeg gikk på en smell; så var det gutta sivil (i Peugeot, av alle ting) som taua meg inn. 2 prikker og 3.500 blanke kroner. Trøsten var at bøtesatsen gikk opp drastisk et par måneder senere. Tom Endret 16. oktober 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 108km/t på en strekning på 1,5km i 80-sone her. Utrolig sure penger nå når vinderdekk er kjøpt og forsikring står for tur. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 113km/t i 90 sona var ikke gratis det heller ... Whisky-tips: Arran Single Malt Single Casket 1998. Tønne 761, om jeg ikke husker feil. Ganske morsom whisky, etikettene er skjeve! Den var ny for meg. Det er bare en ting å gjøre - sette den opp på lista over whiskyer jeg må smake. Men ikke når jeg skal kjøre: Promillekjøring skal jeg klare å holde meg unna ... Promillekjørere nyter null respekt hos meg. Hadde det vært opp til meg, ville de blitt skutt på stedet. En smule drastisk; men bare en smule ... Tom Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Svir med bot. Du får et greit stykke glass for 6500 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg er ganske konservativ når det gjelder søkere, men dette høres interesant ut Epson starts mass production of high-end EVF panels Lurer på hvordan disse står seg mot en konvensjonell søker? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg er ganske konservativ når det gjelder søkere, men dette høres interesant ut Epson starts mass production of high-end EVF panels Lurer på hvordan disse står seg mot en konvensjonell søker? Jeg tror at den vil snu opp-ned på holdningene. Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg er ganske konservativ når det gjelder søkere, men dette høres interesant ut Epson starts mass production of high-end EVF panels Lurer på hvordan disse står seg mot en konvensjonell søker? Jeg tror at den vil snu opp-ned på holdningene. Tom Og der forsvant speilrefleksen sånn som vi kjenner dem. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Kanskje litt tidlig å spå speilrefleksens død. Oppløsninga er 800 x 600, og det er vel fortsatt litt i snaueste laget for å erstatte en fullgod søker i en tradisjonell speilrefleks. Tipper de må opp i nærheten av HD-oppløsning før de er der. I hvert fall for å konkurere med FF-søkeren. Så det er nok mest i ymse mikrosystemer vi kommer til å se den. Men om det fungerer bra der, så vil nok det påvirke holdningene våre som Tom sier. Det kan selvfølgelig og hende at den blir prøvd på APS-format. Viser det seg at den fungerer der, da kan det være begynnelsen på en aldri så liten revolusjon. Da står designerne mye friere når det gjelder form. Det kunne og gitt oss en standardisert ikkeproperiertær fatning. Tenk å kunne velge fritt mellom optikk fra alle produsenter. Det hadde vært noe det Endret 17. oktober 2009 av fototim Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Tror knapt det er teknologien som har stått i veien for å få ikkeproprietær optikk, men produsentenes hensyn til egen bunnlinje. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Problemene med digital søker: Oppløsning, hvitbalanse, tidsforsinkelse, og sist, men ikke minst - derimot først og fremst: dynamikk. Løser de disse problemene, så går jeg gjerne over til digital søker. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Tror knapt det er teknologien som har stått i veien for å få ikkeproprietær optikk, men produsentenes hensyn til egen bunnlinje.Jeg er delvis enig med deg der. En gang i tida var fatningene i ferd med å bli standardiserte. Jeg snakker da om skrufatningen og m42. Så vidt jeg vet var den i ferd med å bli standard. Men så kom bajonettene, og da var cirkuset i gang. Det dukka opp ulike løsninger på kommunikasjon mellom hus og objektiv. På den andre side så har vi allerede en åpen standard som er i bruk, nemlig 4/3. Det illustrerer både at det er mulig, men også poenget ditt. For det oppstår nye systemer på sida av denne standarden. Men det er lov å drømme, er det ikke? Problemene med digital søker: Oppløsning, hvitbalanse, tidsforsinkelse, og sist, men ikke minst - derimot først og fremst: dynamikk.Det er vel disse problemene Epson nå hevder å ha løst Til det siste, dynamikk. Der har faktisk EVF og en fordel. De kan øke og minke følsomheten, enten automatisk, eller brukerstyrt. Så når en tradisjonell søker blir for mørk, vil en EVF søker fortsatt fungere. Strengt tatt blir det ikke riktig å kalle dette dynamikk. Arbeidsområde blir kanskje et bedre ord. Poenget er i hvert fall at en EVF søker kan tilpasses omgivelsene og synet til brukeren i større grad. Men til det vi egentlig mener med dynamikk. Begrensinger der er ikke nødvendigvis bare en uting. I dag sliter vi med at sensorene har mindre dynamikk enn øyet. Et begrensa dynamikkområde i søkeren gjør at vi vil se mer i samsvar med sensorbegrensingene. At vi ser mer som det kameraet gjør, gjør det lettere for oss å forholde oss til sensorbegrensingene. Jeg sier ikke at begrensa dynamikk er en ubetinga fordel, på ingen måte, men ikke nødvendigvis bare negativt i praktisk bruk. Endret 17. oktober 2009 av fototim Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Problemene med digital søker: Oppløsning, hvitbalanse, tidsforsinkelse, og sist, men ikke minst - derimot først og fremst: dynamikk. WYSIWYG-egenskapene med manglende dynamikk og "real time" WB kan like gjerne ses på som en fordel for kløner som ikke evner å vurdere lyset på egenhånd. De kommer ikke til å sutre over manglende oppløsning og forsinkelse heller. Disse brukerne er det mange av. Det vil ikke forundre meg om EVIL overtar i low-end segmentet ganske raskt. For mer avanserte brukere vil nok optisk søker leve lenge. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Ser at panelet har en contrast ratio på 280:1 Kan det regnes om til EV-trinn? Blir det i så fall sånn at 2:1 er ett trinn, og 4:1 to trinn? Stemmer det, da snakker vi om litt over 8EV dynamikkområde. Det høres for lite ut for seriøs foto. Da viser panelet mindre enn det sensoren er i stand til å fanga ved moderat ISO. Om regnemåten min er rett, bør vi nok over 1000:1 før det begynner å smake fugl for alvor. Endret 17. oktober 2009 av fototim Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Opp med hånden de som har bukse som heter RAW? Jeg har . Kjøpte idag, i tillegg fikk jeg med en amulett det står RAW på også . Er ikke det harry så vet ikke jeg Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Nei, men jeg har nettopp handla meg jaktantrekk, er det harry nok for deg? Ikke jaktantrekk til sånn pang pang jakt, men til klikk klikk jakt. Kravene til klær blir ganske like. G-sport kjører forresten 40% på alt av jakt og fiske. Ikke dumt for naturfotografer å benytte seg av det. Glemte hette til jakka Så får ta meg en ny tur til mandag. Endret 17. oktober 2009 av fototim Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Gratulerer heter det, din nisse. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Nei, jeg er ganske sikker på at det heter "surrehue". Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg er ganske konservativ når det gjelder søkere, men dette høres interesant ut Epson starts mass production of high-end EVF panels Lurer på hvordan disse står seg mot en konvensjonell søker? Elektronisk søker med IR, varmesøkende og nattkikkert funksjon da snakker vi fugl her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå