Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Kan vel ikke skylle på fokus på siste bilde,hvis du ikke mener sykt bra da.

Exif:

(1 / Shutter Speed) = 1/30

/ F-Stop = 10/1 ===> ƒ/10

Edit: Kjører du full auto modus ?

Var kun 2 testbilder, bruker mye A og +- kompensasjon, Leca knusing ble kjørt helt manuelt/manuell fokus for å få best mulig ytelse på kameraet. Tok en serie med løping på ulike lukkere kun for å teste ut litt ting og tang.

PS! gjerdet var ødelagt før vi kom dit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva ville dere valgt: 1Ds MKII eller 5D MKI?
1Ds MkII, uten tvil... Bedre på absolutt alle områder, bortsett fra at det er større og tyngre.

Når det gjelder 5D Mk II - jeg er ikke sikker på at jeg ville valgt den fremfor 1Ds MkII heller. Ja, den er bedre på høy ISO, ja du har litt flere piksler dyttet inn (skjønt - er ikke 16MP nok, holder neppe 21 heller). Men AF-system, byggekvalitet, batterilevetid, værtetning - alt er bedre på 1Ds...

Lenke til kommentar
Tjaa.. har labbet med 1Dmk3 over lengre tid, og det var ikke slitsomt tungt. Det er alltid optikken som tar på, om du spør meg. 24-70 er et tungt zoomobjektiv..

Har vent meg til å skyte med 24-70 og 70-200/2.8, og kan egentlig gjerne også tenke meg batterigrep - startet ut tungt på digital speilrefleks, og synes ikke vekten gjør noe. Litt med hva man er vant til, antar jeg. :)

Lenke til kommentar

Gikk med 5 kg + sekk på meg hver gang jeg var på fotojobb i nord. D3 med 14-24 og 70-200 på D2X (til tider D300). Jeg kjente godt i håndleddet etter å ha holdt de to komboene oppe over lengre tid.

Kiloglasset jeg har på huset nå er ikke bra for håndleddet heller. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...