Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Det er utrolig hva folk går rundt med i kamerabaggene sine... Jeg er med i "fotogruppen" på jobben, og de har leid inn en fotograf for et "viderekommende" kurs (de hadde total-n00b-kurs før sommeren - det sto jeg over). Jeg satt og pludret litt med en dame med en D300 som hun ikke riktig skjønte AF'en på. Hun klaget over at hun sleit med å få skarpe bilder med 18-200VR, men hun hadde et annet objektiv i baggen som hun absolutt ikke klarte å få skarpe bilder med, selv om det vistnok skulle være bra - og frem drar hun en AF-D 85/1.4 - med UV-filter! Snakker om å ha mer penger enn forstand... :wow:

Du får si til hu at om hun blir lei av det elendige kameraet så kan jeg sikkert kjøpe det for en rimelig penge. Det er jo brukt så jeg kan ikke gi for mye. La oss si 2000 for hele pakka?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer, Inc!

Jeg har vært på et ganske tilsvarende kurs selv, Anew. D3x var det opptil flere som hadde, selvsagt med 28-70 og 70-200. Om hobbyene ellers er båt og bil virker vel foto ganske billig. «Blenderåpning? Hva sa du? Jeg trykker på den knappen på toppen der for å ta bilder, ja. Var det den du mente?» :D

Men det er jo slike som gjør at det til tider kommer en del absurd gode kupp på bruktmarkedet, så lenge de er inneforstått med at de kjøper utstyr over teknisk (men ikke økonomisk) evne er det er jo bare hyggelig.

Lenke til kommentar
Du får si til hu at om hun blir lei av det elendige kameraet så kan jeg sikkert kjøpe det for en rimelig penge. Det er jo brukt så jeg kan ikke gi for mye. La oss si 2000 for hele pakka?

Inkludert UV-filtret :yes:

Finn ikkje igjen Manualen på kameraet mitt heller...

Kan nokon forklare raskt kva Metering Mode og Picture Style er? På 450D er det navigasjonsknappene OPP og NED som har dei...

<a href="http://cdn.cbsi.com.au/story_media/3392879...d-samples_1.jpg" target="_blank" rel="nofollow">http://cdn.cbsi.com.au/story_media/3392879...d-samples_1.jpg</a>

Eksempel...

Manual 450D

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Inkludert UV-filtret :yes:

Høhø... Dere kan sikkert forestille dere mitt høylytte "du kan jo ikke sette UV-filter på sånt glass som dette!".. "Instruktøren" mente selvsagt at det kunne man så lenge det var et bra filter, og jeg hadde ikke tenkt å kaste bort tid på å diskutere det.

Lenke til kommentar
Om du trenger en murstein, 1Dsmk2. Dersom du trenger oppløsning, ytelse på høy ISO.. 5Dmk2.

5Dmk2 er nok litt for dyr for meg ennå.. Tenkte mer på førsteversjonen. Neste kamera blir i hvertfall fullformat, men er litt usikker på hvilket av de eldre som fortsatt er brukbare. Jeg er jo egentlig en del ute i hardt vær så værtettinga på 1Dsmk2 frister litt, men de ligger litt høyt i pris, så sånn sett hadde 5D vært fin, men jeg liker jo mursteinfølelsen da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...