Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hei! Ditt bortfall er en av årsakene til at jeg ikke har postet så mye i BK (og at jeg ikke har følt behov for kritikk på så voldsomt mange bilder i det siste), så om du har tid og lyst forventer jeg slakt! Nå er det sagt, så blir du ikke utestengt for å komme med krass kritikk på det jeg eventuelt legger ut, i hvert fall. :p

Problemet er at enkelte ikke tåler hard kritikk, dvs sannheten, så de tar det personlig, og da går alt rett i dass.

Trondhjems Kameraklubb var denne helga i Røros og overrakte en pris til Kolbjørn Dekkerhus. En meget sosial tur, og etter å ha truffet Kolbjørn Dekkerhus, tidenes 89-åring, kan jeg konstantere at Norge har et av guds best bevarte sønner. Mannen husker detaljer for over 60 år siden, kunne fortelle hvilken film han brukte på dèt og dèt eksakte bildet, fortalte historier fra da mine besteforeldre var fjortisser, og viste en liten samling bilder, (ca 200 bilder) fra et arkiv.

Denne mannen er det nesten en skam at jeg ikke hadde hørt om før for 2 uker siden, og jeg anbefaler alle som har interesse for fotohistorie tidlig på 1900 tallet og utover for å google han, lese om han og kose seg. Fyr'n har vunnet så mange konkuranser at det er ikke enkeltkonkuranser har medaljer for, men gullmedaljer for å få så og så mange gullmedaljer i alskens konkurranser verden over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal på fototur i morgen til Alta Canyon. :)
Det kan jo bli veldig bra. Aldri vært der selv, men hører naturen der er veldig fotovennlig.

Det er første gangen jeg også er der, noe som er en skam siden jeg bor i Alta. Personlig håper jeg på å se noe til dyrelivet, kanskje noen ryper? Men reinsdyr hadde det goså vært morsomt å fotografere, men da må jeg ha flaks. Ellers er jo canyon et opplagt motiv.

Jeg gleder meg :D blir også jomfruturen med 70-200en min.

Endret av stonhans
Lenke til kommentar
Hei! Ditt bortfall er en av årsakene til at jeg ikke har postet så mye i BK (og at jeg ikke har følt behov for kritikk på så voldsomt mange bilder i det siste), så om du har tid og lyst forventer jeg slakt! Nå er det sagt, så blir du ikke utestengt for å komme med krass kritikk på det jeg eventuelt legger ut, i hvert fall. :p

Problemet er at enkelte ikke tåler hard kritikk, dvs sannheten, så de tar det personlig, og da går alt rett i dass.

Trondhjems Kameraklubb var denne helga i Røros og overrakte en pris til Kolbjørn Dekkerhus. En meget sosial tur, og etter å ha truffet Kolbjørn Dekkerhus, tidenes 89-åring, kan jeg konstantere at Norge har et av guds best bevarte sønner. Mannen husker detaljer for over 60 år siden, kunne fortelle hvilken film han brukte på dèt og dèt eksakte bildet, fortalte historier fra da mine besteforeldre var fjortisser, og viste en liten samling bilder, (ca 200 bilder) fra et arkiv.

Denne mannen er det nesten en skam at jeg ikke hadde hørt om før for 2 uker siden, og jeg anbefaler alle som har interesse for fotohistorie tidlig på 1900 tallet og utover for å google han, lese om han og kose seg. Fyr'n har vunnet så mange konkuranser at det er ikke enkeltkonkuranser har medaljer for, men gullmedaljer for å få så og så mange gullmedaljer i alskens konkurranser verden over.

Neinei, men poenget er at JEG tåler slakt, og du er kanskje en av de mest effektive slakterne jeg har sett. ;)

Det høres forresten ut som en givende tur. Får google fyren i morgen. :D

Lenke til kommentar

Nå har jeg hentet 70-200 f/2.8L IS på postkontoret, og gjør meg klar til å dra på fototur. Men det ble ikke Alta Canyon, slik jeg planla. Altfor mye snø på viddene :p Derfor drar jeg en annen plass, men det er pent vær ute, så bilder blir det nok uansett.

Ha en fortsatt fin dag, alle sammen.

Lenke til kommentar
20 timer uten aktivitet? Dette er for dårlig folkens. Håper dere har vært ute og tatt masse gode bilder.
Ja, får håpe det er oktoberfesten og fotografering som er i fokus i stedet for forumaktivitet :-)

Selv har jeg ikke hatt noen dedikerte fotosessions ennå, men det kommer forhåpentligvis. Har tatt noen flere bilder som jeg ikke har redigert ennå også :-)

Lenke til kommentar

Siden dette er tråden der man tar for seg alt (utenom foto selvsagt), er det noen som vet om det kommer en ny iMac snart? Sikler på 24" men orker ikke kjøpe nå hvis det kommer ny om en måned eller to..

Må forresten le litt av applestore som skal ha 8500,- for 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM til iMac. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...