Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart slike folk får lov til å holde i et våpen... Det skjer jo hvert bidige år!

Denne tråden er sjukt aktiv! Umulig å følge med ^^

Ille nok å være borte fra den en ukes tid ...

Tom

Hehe, vi var heldige denne gangen. Tror det kun var 15-20 sider på en ukes tid nå. Var borte i to uker i sommer og vips var det 120 sider.. :)

Fint på tur forresten?

Jeg klarte å stelle istand en skikkelig diskusjon med endel venner i Hamburg da jeg nevnte at Oktoberfesten kanskje var noe å prøve på neste år :fun:

Det var nesten enstemmig at den festivalen bare er "Scheisse". Kan vel sammenlignes litt som om en lillestrømsupporter skal bli med rbk-supporternes fotballtur :)

..for en utenforstående eller lokalkjent rundt München er nok verden en helt annen.

Lenke til kommentar
Jeg klarte å stelle istand en skikkelig diskusjon med endel venner i Hamburg da jeg nevnte at Oktoberfesten kanskje var noe å prøve på neste år :fun:

Det var nesten enstemmig at den festivalen bare er "Scheisse". Kan vel sammenlignes litt som om en lillestrømsupporter skal bli med rbk-supporternes fotballtur :)

..for en utenforstående eller lokalkjent rundt München er nok verden en helt annen.

Nah. Er litt vansklig ä si sikkert. Hva jeg for med meg her, er at det er en blanding av "se og bli sett", "grunn til flattfyll" og turistfelle. Med overprisa öl; 2 til 3 ganger hva som er vanlig her i Tyskland.

Ellers, en grunn til at dine hamburger venner fant de scheisse; Bayern har litt sänn Bergen position her. Er en del av Tyskland, men eigentlig et eget land. og det er bäde bayere og ikke bayere enig om.

Lenke til kommentar

I morgen klokka 05.00 er det opp og stå og gjøre meg klar for en hel dag med fotodokumentering! Skal dokumentere en arbeidsdag på et fiskeprosesseringsanlegg. Jeg er relativt godt forberedt, men om noen har tips angående dokumentarfotografering, så setter jeg stor pris på det.

Har forøvrig også 3 shoots med modeller jeg skal gjøre innen fredag! Mye å gjøre gitt :)

Lenke til kommentar
I morgen klokka 05.00 er det opp og stå og gjøre meg klar for en hel dag med fotodokumentering! Skal dokumentere en arbeidsdag på et fiskeprosesseringsanlegg. Jeg er relativt godt forberedt, men om noen har tips angående dokumentarfotografering, så setter jeg stor pris på det.

Har forøvrig også 3 shoots med modeller jeg skal gjøre innen fredag! Mye å gjøre gitt :)

Gleder oss til å se i BK ;=)

Lenke til kommentar
Nah. Er litt vansklig ä si sikkert. Hva jeg for med meg her, er at det er en blanding av "se og bli sett", "grunn til flattfyll" og turistfelle. Med overprisa öl; 2 til 3 ganger hva som er vanlig her i Tyskland.

Ellers, en grunn til at dine hamburger venner fant de scheisse; Bayern har litt sänn Bergen position her. Er en del av Tyskland, men eigentlig et eget land. og det er bäde bayere og ikke bayere enig om.

:D

Hehe, det var akkurat slik jeg forestilte meg det da vi satt i Hamburg å snakket om det, men valgte å droppe den tanken da noen bergensere sikkert begynner å sutre :)

Hmm.. trodde forresten ikke at øllerne der nede var så dyre, men når du sier turistfelle, så kan jeg forstå prissettingen.

Lenke til kommentar
Fint på tur forresten?

Kjempefin tur. Brukbart vær helt til vi skulle begynne kjøreturen hjem fra Moseldalen.

Oktobefesten kan fort bli "Scheisse" hvis man ikke planlegger fornuftig. Unngå helgene og unngå de teltene som er populære blandt utlendingene. Ikke bruk all tiden på teltplassen, men bruk også tid i selve byen.

Et alternativ som kan anbefales, er Cannstatter Wasen i Tyskland. Nesten ingen utlendinger, ikke på langt nær så masete. Færre telt og mindre attraksjoner; men trivelig stemning. Der kan det lønne seg å dra i helgen; da det kan være litt tynt på ukedagene. Vi havnet opp i en bier-manøver da vi var der sist ;) Og så kan dere dra på Mercedes og Porsche sine museum samtidig.

Tom

Lenke til kommentar

Angående dokumentarfotografering; send en PM eller en mail til Simon Aldra her på forumet. Han har mye konstruktivt å komme med :)

åhh.. mandag henter jeg nytt objektiv på postkontoret :D

Jeg hentet i dag :D

post-98660-1254846101_thumb.jpg

Bokeh.

Endret av OlavF
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg fryktelig lyst til å slå til på FotoVideos messetilbud på Sigma 10-20mm f/4-5.6.

Har egentlig bestemt meg for Canon EF-S 10-22mm til jul, men det brant plutselig veldig i lommeboka nå. Vil jo spare bortimot 3000 kr.

Nei, faen heller. Får holde meg i skinnet.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Nå kom jeg på det. Jeg ville ikke sette noe der p.g.a. den endringen er permanent. Hoppet over den biten for å tenke litt på det.

Pick a *permanent* alias that will appear in your Flickr web address, like "christiep" or "pickles".

This can't be changed later, so choose wisely!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...