potetskrell Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Hva skal jeg gjøre med filmen når jeg har tatt mine første 36 bilder? :/ Noen som har tips til bra digitalisering. Hos JP fikk jeg vite at deres system var dårlig. Til web-bruk maks. et godt triks når du er ferdig med filmen er å bruke den lille hendelen på venstre side av kameraet til å rulle filmen tilbake. Japanphoto mener jeg scanner bilder for deg (sikkert mot et klekkelig honorar), tror oppløsningen er typ 900 x 1450. Men til webbruk funker det jo fint. Jeg bruker den lokale sjappa her på torshov (foto phono). De tar 109 kr (!) for å scanne filmen din. Da bruker de 6 mpx. Mot betaling kan de scanne i høyere oppløsning. Haha, jeg mente såklart hva jeg skulle gjøre med bildene etter jeg har tatt filmen ut av kameraet Latterlige priser da. Jeg må ha nok megapixler til utskrift. Må vel ha en scanner selv. Gidder ikke redigere bilder bare for web. Må ha mulighet til utskrift. Endret 5. oktober 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 gaaaah, jeg vil ha 5dmkii min nåååååååå. Gled deg - 24-70 blir plutselig noe helt annet - da jeg gikk over til fullframe ble den enda bredere enn 16-35 var tidligere! Jeg har hatt 5D og brukt 5Dmkii en del. Jeg gleder meg VELDIG til å bruke 50mm, 24-70 og 15mm fisheyen min. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Latterlige priser da. Jeg må ha nok megapixler til utskrift. Må vel ha en scanner selv. Gidder ikke redigere bilder bare for web. Må ha mulighet til utskrift. du har jo negativene - kan brukes til forstørrelser hos de fleste anstendige fotosjapper... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hva skal jeg gjøre med filmen når jeg har tatt mine første 36 bilder? :/ Levere den inn til fremkalling Noen som har tips til bra digitalisering. Hos JP fikk jeg vite at deres system var dårlig. Til web-bruk maks. Godt at JP er ærlige ihverrtfall. Det beste er nok å skaffe seg en passende scanner. Jeg selv bruker en Epson V500 foreløpig, og den holder nok til mitt bruk. Men en dedikert filmscanner er nok å anbefale. Tom Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Latterlige priser da. Jeg må ha nok megapixler til utskrift. Må vel ha en scanner selv. Gidder ikke redigere bilder bare for web. Må ha mulighet til utskrift. du har jo negativene - kan brukes til forstørrelser hos de fleste anstendige fotosjapper... De må ha seg en tur gjennom photoshop vettu Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 gaaaah, jeg vil ha 5dmkii min nåååååååå. Verdt å vente så lenge for pengene du sparte? Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hva skal jeg gjøre med filmen når jeg har tatt mine første 36 bilder? :/ Noen som har tips til bra digitalisering. Hos JP fikk jeg vite at deres system var dårlig. Til web-bruk maks. http://www.dwaynesphoto.com/ tar jo lang tid, men gjør god jobb med fremkalling og scanning for en rimelig penge - samler du opp en 4-6 ruller og sender dem dit (jeg brukte uregistrert brevpost), får du filer på 3089*2048. De regner for øvrig film og CD'er som de returnerer fror å være komplett amatørmessige med verdi 0... Selv brukte jeg ofte en EliteFoto-butikk i nærheten, som fremkalte og scannet til 3360*2240 for 149,- pr film - men etter at de moderniserte labutstyret, ser det ikke ut til at de får til det samme - er tilbake til 1800*1200... Modernisering kan være noe dritt . Kanske du har en fotosjappe i nærheten med muligheten - kan neppe skade å spørre noen? Det kan forøvrig virke som de scanner iht størrelser på papirkopier, og i liten grad bryr seg om pixler, så det kan være lurt å spørre om de kan scanne for større utskrifter. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hva skal jeg gjøre med filmen når jeg har tatt mine første 36 bilder? :/ Noen som har tips til bra digitalisering. Hos JP fikk jeg vite at deres system var dårlig. Til web-bruk maks. http://www.dwaynesphoto.com/ tar jo lang tid, men gjør god jobb med fremkalling og scanning for en rimelig penge - samler du opp en 4-6 ruller og sender dem dit (jeg brukte uregistrert brevpost), får du filer på 3089*2048. De regner for øvrig film og CD'er som de returnerer fror å være komplett amatørmessige med verdi 0... Selv brukte jeg ofte en EliteFoto-butikk i nærheten, som fremkalte og scannet til 3360*2240 for 149,- pr film - men etter at de moderniserte labutstyret, ser det ikke ut til at de får til det samme - er tilbake til 1800*1200... Modernisering kan være noe dritt . Kanske du har en fotosjappe i nærheten med muligheten - kan neppe skade å spørre noen? Det kan forøvrig virke som de scanner iht størrelser på papirkopier, og i liten grad bryr seg om pixler, så det kan være lurt å spørre om de kan scanne for større utskrifter. Litt usikker på hva du mente der.. Men høres jo bra ut. Så jo veldig billig ut. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Litt usikker på hva du mente der.. ... og nå ble jeg usikker på om det jeg skrev fortsatt stemmer. Ser at de har endret bestillingsskjemaet siden jeg sist bestilte (årets påskebilder), og har tatt inn noen fraser om "customs fee". Det var ikke der tidligere, tror jeg. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hvor får man de fineste utskriftene? Har et knippe bryllupsbilder som skal skrives ut i diverse størrelser som helst skal bli så bra som mulig. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kolonihaven kan anbefales. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Farvelabben har vel peiling på sånt. Var innom lokalet deres sist Oslo-tur. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 gaaaah, jeg vil ha 5dmkii min nåååååååå. Verdt å vente så lenge for pengene du sparte? Sparte? How much? From where? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kolonihaven blir sikkert fint til de litt større bildene. Hva med "masseproduksjon" av takkekortbildene? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Dagens morsomme fra våre fotograferende ender: Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Jeg trodde jeg hadde sett det meste. Men feit man med fez i olabil var ikke på listen over ting jeg trodde man kunne se. Du verden. Fra http://chrisglass.com/photos/2009/lake-festival-parade/ Ikke så stor fan av Dead Kennedys da, eller? Coverbildet til deres Frankenchrist-album: Endret 5. oktober 2009 av Anew Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) gaaaah, jeg vil ha 5dmkii min nåååååååå. Verdt å vente så lenge for pengene du sparte? Sparte? How much? From where? Jeg sparte noe rundt 7000kr på 5dmkii men har venta i rundt 6 uker ish? Husker ikke helt Endret 5. oktober 2009 av ZoDz Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Verdt det. Hvor fra, om jeg tørr spørre? Endret 5. oktober 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ikke verdt det. Hadde lett tjent inn 7000 på 6 uker hvisj eg måtte det Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jada... For da lanserer bare Canon denne og da må du nok tjene enda mer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå