Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Det funker sikkert Try it. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hehe I will! Funker vel å feste hodet til stativet på denne? Med gaffateip og stips selvsagt Lenke til kommentar
ET! Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=98835 Denne burde klare å holde et kamera? Tenkte å feste den utenpå bilen takler 2,5kg mente jeg å huske og vi selger den for 999,- edit: men DIY biltema er helt klart billigere ;-) Endret 4. oktober 2009 av ET! Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Trek-tech i USA lager jo noen originale duppedingser - og hvis bilen skal stå stille, kan kanskje deres WindowMount være noe å tenke på? Tror de har en eBay-basert forhandler i England, som kanskje kan gi rimeligere frakt, uten at jeg har sjekket. (OT: Jeg har for øvrig hatt den originale Trekpod'en (med korkgrep) i to-tre år selv, og den har vært med på mange turer - kvaliteten fra Trek-tech synes å være grei, bedømt ut fra den. Det eneste minuset må være at det er overambisiøst å bruke ordet tripod om hvilken som helst Trekpod, det er nok riktigst å kalle dem vandrestav, monopod og selvstående monopod i ett.) Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg takker iallfall ja til det nye kamerahuset til Phase One, 645DF, med blitssynk på 1/1600s. (sikle) Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 25% rabatt på alt av utenlandske blader på Narvesen. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Da var sugekopper for å løfte vinduer innkjøpt. Da er det bare å ta fatt med gaffateip og teipe stativstanga fast xD Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Rappa en link fra et foruminnlegg på dprevew til Outside Magazine - en del tips og betraktninger fra diverse "adventure"-fotografer der. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg takker iallfall ja til det nye kamerahuset til Phase One, 645DF, med blitssynk på 1/1600s. (sikle) Er vel ikke uvanlig med annen type lukker som ligger i objektivet elns på medium format kamera. Mener de gamle hasselbladene / mamiyane vi har liggende på jobb har det? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jupp. 1/1600 sek er nok med "leaf shutter" (bladlukker? - finnes det egentlig en norsk oversettelse?) i objektivet, og ikke med fokalplanlukker. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Det vet jeg. Fram til nå har Hasselblad hatt fortrinnet der. H3D har 1/800 synk, mens de eldre som 500 CM og Mamiya RB67/RZ67 har 1/500s 645DF er unik med den hastigheten etter det jeg har fått med meg. Har faktisk prøvd prototypen. Kameraet velger selv om den skal bruke sentrallukkeren eller bladlukkeren. Endret 5. oktober 2009 av gorpium Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) H3D har 1/800 synk, mens de eldre som 500 CM og Mamiya RB67/RZ67 har 1/500s Min gamle Yashica Lynx 1000 banker dem - bladlukker med tid 1s - 1/1000s Edit: Det beste med bladlukkerne er at de er nærmest totalt vibrasjonsfrie, og nesten ikke hørbare. En av grunnene til at jeg liker japse-rangefinderne fra 60-70-tallet så godt. Endret 5. oktober 2009 av a_aa Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Endelig! gaaaah, jeg vil ha 5dmkii min nåååååååå. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Endelig! Gratulerer - flott kamera! Det der objektivet tror jeg hadde passet godt på en E-P1 ... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Endelig! gaaaah, jeg vil ha 5dmkii min nåååååååå. Ingen som lager 5d lengre, eller? Hva skal jeg gjøre med filmen når jeg har tatt mine første 36 bilder? :/ Noen som har tips til bra digitalisering. Hos JP fikk jeg vite at deres system var dårlig. Til web-bruk maks. Endelig! Gratulerer - flott kamera! Det der objektivet tror jeg hadde passet godt på en E-P1 ... Ja, dog litt soft. Har solgt det nå, men jeg hadde et minolta 50mm f/1.2 som var langt skarpere og klarere på 1.2. Det skulle du hatt Søk ebayen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 gaaaah, jeg vil ha 5dmkii min nåååååååå. Gled deg - 24-70 blir plutselig noe helt annet - da jeg gikk over til fullframe ble den enda bredere enn 16-35 var tidligere! Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hva skal jeg gjøre med filmen når jeg har tatt mine første 36 bilder? :/ Noen som har tips til bra digitalisering. Hos JP fikk jeg vite at deres system var dårlig. Til web-bruk maks. et godt triks når du er ferdig med filmen er å bruke den lille hendelen på venstre side av kameraet til å rulle filmen tilbake. Japanphoto mener jeg scanner bilder for deg (sikkert mot et klekkelig honorar), tror oppløsningen er typ 900 x 1450. Men til webbruk funker det jo fint. Jeg bruker den lokale sjappa her på torshov (foto phono). De tar 109 kr (!) for å scanne filmen din. Da bruker de 6 mpx. Mot betaling kan de scanne i høyere oppløsning. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hva skal jeg gjøre med filmen når jeg har tatt mine første 36 bilder? :/Du laster over på PC. Da er det bare å ta 36 nye, men husk endelig å formatere den først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå