Nautica Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Et meget godt tips Lars Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Har blitt fasinert over nattbilder og trenger en blits eller lyssett. For actionbilder og portretter i vanskelig fotolys trengs det noe mer enn høy ISO. Har prøvd meg med bruk av arbeidslampe, men det er ikke så funksjonabelt. Er Canon Speedlite 580EX II tingen for meg? Og fungerer den på Canon EOS 1000D? Se nesten helt bakerst i manualen,der står alle produkter som passer til 1000D bla. annet 580EX. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Selv har jeg 430EXII, og synes den funker greit. Forskjellen fra 430 til 580 er vel at 580 er kraftigere, og den kan brukes som Master-blits hvis du senere vil ha et oppsett med flere blitser. I JP blekka jeg hentet meg i dag står det også at den er sprutsikker, hva nå det betyr. Jeg blir ovderrasket hvis den ikke funker på 1000D. Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Takk for svar. Må nesten vurdere å gå til innkjøp en 430EX II da. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Takk for svar. Må nesten vurdere å gå til innkjøp en 430EX II da. Skal du være litt kreativ,kommer du ikke unna denne kabelen. Endret 2. oktober 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Takk for svar. Må nesten vurdere å gå til innkjøp en 430EX II da. Skal du være litt kreativ,kommer du ikke unna denne kabelen. Eller Cybersync Endret 2. oktober 2009 av Inc Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Takk for svar. Må nesten vurdere å gå til innkjøp en 430EX II da. Du kan jo høre i en butikk også hva de anbefaler også. Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 En av de mange grunnene til at jeg vurderer å kjøpe blits er at jeg ikke trenger å ha blitsen montert på kamera i bruk. Men trengs ledninger til dette? Har sett folk knipse mens de holder blitsen i hånda. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Canon ST-E2 løser problemene dine. Radiotriggere a'la Cybersync og Pocket Wizard krever dog litt mer kunnskap, men er til gjengjeld langt mer sikre i bruk når det er lengre avstander. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Kabelen er vel den billigste løsningen for å ha blitsen av kamera. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Canon ST-E2 løser problemene dine. Radiotriggere a'la Cybersync og Pocket Wizard krever dog litt mer kunnskap, men er til gjengjeld langt mer sikre i bruk når det er lengre avstander. Vil neste si de krever mindre kunnskap. Koble de til, sette kamera i M modus med blender f etterellerannet til ettelleranet og lukker et sted mellom 1/160-1/250. Og Vòila, du har ett "perfekt" bildet Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) En av de mange grunnene til at jeg vurderer å kjøpe blits er at jeg ikke trenger å ha blitsen montert på kamera i bruk. Men trengs ledninger til dette? Har sett folk knipse mens de holder blitsen i hånda. Er ikke armene dine lengere en 2 meter fungerer kabelen fint til det også Edit: har både ST-E2 ir-triggeren og OC-E3 kabelen,bruker kun kabelen når jeg bruker blitsen handholdt. En annen ting med 430/580 EX blitsene er at du får en mer korrekt fokusmåling. Endret 2. oktober 2009 av Nautica Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Anbefaler ikke 430EX modellene. Mye humbugg med de! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Anbefaler ikke 430EX modellene. Mye humbugg med de! Første gang jeg hører det,har du noe spesifikt ? Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ser for meg at blitsen ofte vil bli plassert utenfor håndholdt rekkevidde, så ser for meg at CyberSync er det beste alternativet. Det er mulighet for å feste 580EX II på en standard tripod regner jeg med? Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Til min 430 så fulgte det med en "fot" med et hull så man kan skru den på et stativ. Så regner med det følger med 580 også. Jeg er også litt nysgjerrig på hva som kan være "humbugg" på 430, sånn at jeg kan være ekstra obs på det. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Er kjent for å være lite kompatibel med ekstra dippedutter. I mitt tilfelle er det fotoceller fra Hama og de kjente eBay-triggerne. Jeg bruker kun min 430EX i sammenheng med originalt utstyr som jeg vet er 100% kompatibelt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Sån og forstå,det er ikke selveste blitsen som er ubrukelig men at den ikke fungerer med endel 3parts utstyr. Ser for meg at blitsen ofte vil bli plassert utenfor håndholdt rekkevidde, så ser for meg at CyberSync er det beste alternativet. Det er mulighet for å feste 580EX II på en standard tripod regner jeg med? Fungerer helt greit det,men du må påberegne og bruke blitsen manuelt,kanskje like greit da og kjøpe billigere/kraftigere 3parts blitser. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Takk for svar. Må nesten vurdere å gå til innkjøp en 430EX II da. Skal du være litt kreativ,kommer du ikke unna denne kabelen. Har man lyst til å spare penger bestiller man seg denne på ebay, gjorde det og kosta såvidt over 100lappen, veldig solid og fin, eneste forskjellen er at det ikke står canon på den Endret 3. oktober 2009 av arthoz Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Fotovideo har MarkII og 24-70 til under 30k på messen sin neste uke. Det er vel et ganske godt tilbud?! ...Og jeg som hadde slått meg til ro med 5D-en min til min veldig amatørmessige bruk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå