sn0dig Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 *Sitter og trommer litt på pc pulten mens det går uhorvelig tregt å overføre 2.75GB fra kamera til macen* Forbanna mangel på minnekortleser! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg kom nettopp hjem fra fotografering av båten som utgjør settet på Pål Jackmans nye spillefilm, som er under innspilling for tiden. Holder på å overføre bildene nå, og er veldig spent på resultatet. Tror det er en del brukbare bilder på kortet nå Da kommer det vel et par blikskudd i bildekritikken da ? Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Hva har man å tjene på en minnekortleser? I hastighet altså. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hva har man å tjene på en minnekortleser? I hastighet altså. I mitt tilfelle (EOS 30D - USB 2), så er det vel snakk nedlastning på 50-75% av den tiden det tar med kamera. Og minnekortleseren min er treg. Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Hva har man å tjene på en minnekortleser? I hastighet altså. Hvis man har en rask minnekortleser (f.eks Sandisk Extreme leserne) og rask maskinvare så har man sinnsykt fantastisk utrolig mye å tjene. Muligens en liten overdrivelse, men raskt minnekort + rask minnekortleser + rask maskinvare = rundt 30-40MB/S Raskt minnekort + rask maskinvare uten rask minnekortleser = what? 10-15MB/S? Edit: Nå har forresten D200en min gått over 10k eksponeringer Endret 2. juni 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
GLN Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Med en god minnekortleser så får du utnyttet hastigheten bedre på minnekortet å leseren, en kombinasjon av delene gjør det fortere. Kan også til tider være enklere. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) https://prisguiden.no/product.php?productId=59006 kun denne som fungerer da eller? Edit: JapanPhoto hadde tilbud på kortleser og 4GBEkstreme III til en pris mellom 800-900,- Om kortleseren er brukbar kanskje de kan splitte opp pakken, skal ha kun 4GB IV og Ducati. Endret 2. juni 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
fototim Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Er det mulig, og enda viktigere; er det praktisk, å ha hele Lightroom-biblioteket på en slik hd?Jeg hadde et lignende opplegg før jeg mista laptopen på sjøen. Lightroom håndterer det helt greit. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Noen som husker hvilket program som ble anbefalt for å synkronisere to Mapper eller Harddisker? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Synctool eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 ...eller AllwaySync. Finnes vel en horde der ute. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Jeg kom nettopp hjem fra fotografering av båten som utgjør settet på Pål Jackmans nye spillefilm, som er under innspilling for tiden. Holder på å overføre bildene nå, og er veldig spent på resultatet. Tror det er en del brukbare bilder på kortet nå Da kommer det vel et par blikskudd i bildekritikken da ? Tom Veldig godt resultat av dagens jakt. Det ble i hvertfall 8-10 gode ut av 99 bilder. Dvs dagens første tur var lite vellykket, sett bort fra noen flotte eksempler på 105/2,5-boke. Senere gikk jeg ned til den båten jeg omtaler. Det endte med de flotte bildene jeg kommer til å bidra med. Masse støy og deilige farger. Nostalgi i bøtter og spann. 28mm. Jeg har faktisk vanskelig med å velge hvilke bilder jeg skal komme med først. Jeg får tenke meg litt om, så legger jeg ut en tråd i natt, før jeg finner veien til sengen. Endret 2. juni 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Et skremmende blinkskudd. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Så det i stad, utrolig skremmende. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg har en crappy minnekortleser som overfører ca 5mb sek mot 10-13 rett fra kameraet... kunne godt tenkt meg mer hatighet, men føler ikke det er verdt pengene.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Jeg har en multikortleser som spiser alt, helt super:) Og de er jo ikke så dyr, et par hundrelapper Endret 3. juni 2008 av Inc Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 For meg er det enten minnekortleser eller å bruke mer tid enn evigheten. E-400 har USB 1.1. USB 1.1, faktisk. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Et skremmende blinkskudd. Det blir neppe 21 dagers pallespikring for dette Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Et skremmende blinkskudd. Det blir neppe 21 dagers pallespikring for dette Blir vel heller 210 år ... Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 "Ulykken" er selvfølgelig utrolig tragisk, men selve fotografiet er ganske interessant. Var det et tilfeldig bilde? Rask reaksjon? Mange bilder i sekundet? Etter kvaliteten å dømme ser det ut som et mobilkamera (masse støy osv), men det gjør bare prestasjonen enda større i mine øyne. Mitt mobilkamera er alt annet enn raskt for å si det mildt. Eller er det bare en knallhard crop? Ellers må det en temmelig rask lukkertid til for å fryse bevegelsen til alle gjenstandene som flyr hit og dit. Skulle likt å høre historien bak bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå