Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kom nettopp hjem fra fotografering av båten som utgjør settet på Pål Jackmans nye spillefilm, som er under innspilling for tiden. Holder på å overføre bildene nå, og er veldig spent på resultatet. Tror det er en del brukbare bilder på kortet nå :thumbup:

Da kommer det vel et par blikskudd i bildekritikken da ?

 

Tom

Lenke til kommentar
Hva har man å tjene på en minnekortleser?

 

I hastighet altså.

 

Hvis man har en rask minnekortleser (f.eks Sandisk Extreme leserne) og rask maskinvare så har man sinnsykt fantastisk utrolig mye å tjene.

 

Muligens en liten overdrivelse, men raskt minnekort + rask minnekortleser + rask maskinvare = rundt 30-40MB/S

Raskt minnekort + rask maskinvare uten rask minnekortleser = what? 10-15MB/S?

 

Edit: Nå har forresten D200en min gått over 10k eksponeringer :)

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Jeg kom nettopp hjem fra fotografering av båten som utgjør settet på Pål Jackmans nye spillefilm, som er under innspilling for tiden. Holder på å overføre bildene nå, og er veldig spent på resultatet. Tror det er en del brukbare bilder på kortet nå :thumbup:

Da kommer det vel et par blikskudd i bildekritikken da ?

 

Tom

Veldig godt resultat av dagens jakt. Det ble i hvertfall 8-10 gode ut av 99 bilder. Dvs dagens første tur var lite vellykket, sett bort fra noen flotte eksempler på 105/2,5-boke.

 

Senere gikk jeg ned til den båten jeg omtaler. Det endte med de flotte bildene jeg kommer til å bidra med. Masse støy og deilige farger. Nostalgi i bøtter og spann. 28mm. Jeg har faktisk vanskelig med å velge hvilke bilder jeg skal komme med først. Jeg får tenke meg litt om, så legger jeg ut en tråd i natt, før jeg finner veien til sengen.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

"Ulykken" er selvfølgelig utrolig tragisk, men selve fotografiet er ganske interessant. Var det et tilfeldig bilde? Rask reaksjon? Mange bilder i sekundet?

 

Etter kvaliteten å dømme ser det ut som et mobilkamera (masse støy osv), men det gjør bare prestasjonen enda større i mine øyne. Mitt mobilkamera er alt annet enn raskt for å si det mildt. Eller er det bare en knallhard crop?

 

Ellers må det en temmelig rask lukkertid til for å fryse bevegelsen til alle gjenstandene som flyr hit og dit.

 

Skulle likt å høre historien bak bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...