Nautica Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Hvis det blir den eneste eksterne blitsen får du noen begrensinger,spesielt hvis du ikke får den bort fra kameraet. Er vel bare kreativiteten som egentelig setter begrensinger. Endret 24. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Arnold: Så Oktoberfestprogrammet ditt - du lykkelige menneske. Jeg må selge noen av barna og flytte til en billigere by skjønner jeg... Det har aldri vært så spennende med et nytt objektiv før Blir spennende å prøve det ut i felten. Testbildene så langt er meget lovende Jeg har motvillig funnet ut at MF ikke er noe for meg (akk, så mange bilder ute av fokus - spesielt av barn), så jeg finansierte det med å kvitte meg med manuellparken min (35/1.4, 55/3.5 og 105/2.5). Det gikk faktisk nøyaktig opp i opp. Vurderer en oktoberfest med samme objektivet, brukte det på oktoberfesten i fjor og det var veldig morsomt. Ikke for å være stygg, men du MÅ teste objektivet ditt på fullformat! Først brukte jeg mitt på en D200 og var greit fornøyd, men det fikk ikke WOW-faktoren før jeg fikk testet det på en D700. Det føltes mye skarpere og kontrastfullt på fullformat. D300 ligger riktignok en del nivåer over D200, så differansen er kanskje ikke så stor. Egentlig likte jeg utsnittet på DX bedre, men sånn er det... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Må vende meg til kameraet, helt klart. Å velge fokuspunkt er jo jævlig mye mer tungvindt. Men fine farger da. Velge fokuspunkt er jo bare å dra joysticken dit du vil, hvertfall på mitt kamera Funker det på 5DII? Utrolig tungvindt å velge fokuspunkt gjennom skjermen på toppen i hvertfall. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Må vende meg til kameraet, helt klart. Å velge fokuspunkt er jo jævlig mye mer tungvindt. Men fine farger da. Velge fokuspunkt er jo bare å dra joysticken dit du vil, hvertfall på mitt kamera Funker det på 5DII? Utrolig tungvindt å velge fokuspunkt gjennom skjermen på toppen i hvertfall. Det funker på alle xD og xxD modellene,eller alle som har den joystikken. Eller trykke på knappen øverst til høyre og vri på hjulet. Endret 24. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Har nettopp benyttet meg av metoden med å trykke på fokuspunktknappen og vri på hjulet. Ganske kjip måte å gjøre det på. Men joysticken er en klar forbedring! Men selvfølgelig ikke like bra som multivelgeren til Nikon og 51 punkter! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Vurderer en oktoberfest med samme objektivet, brukte det på oktoberfesten i fjor og det var veldig morsomt. Ikke for å være stygg, men du MÅ teste objektivet ditt på fullformat! Først brukte jeg mitt på en D200 og var greit fornøyd, men det fikk ikke WOW-faktoren før jeg fikk testet det på en D700. Det føltes mye skarpere og kontrastfullt på fullformat. D300 ligger riktignok en del nivåer over D200, så differansen er kanskje ikke så stor. Egentlig likte jeg utsnittet på DX bedre, men sånn er det... Interessant. Det er nok bare et tidsspørsmål før det blir fullformat på meg også, men jeg venter nok til det enten dukker opp et got tilbud på bruktmarkedet, eller på at D700s/D800 kommer. Men jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til brennvidden på FF. Jeg er ikke så glad i 50 mm på crop at det gjør noe, og dette blir jo ikke så veldig langt unna. Men en boost i WOW-faktoren kan nok hjelpe på motivasjonen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ellers: Skål - det er Guinness' dag i dag!! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ellers: Skål - det er Guinness' dag i dag!! 250 års gammelt øl,nei takk Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Men selvfølgelig ikke like bra som multivelgeren til Nikon og 51 punkter! Godt du ikke heter vinglepetter da Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Husk fotokonken - denne runden er temaet "Refleks" - har fått inn et glimrende bidrag allerede.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Eksponeringslås er iallfall mye enklere etter min mening - iallfall med intuitiv. Manuelt er skikkelig intuitivt. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Dere som kjøpte rammer på IKEA etter JP tilbudet på 50x75, hvilke rammer valgte dere? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Kjøpte 70x50 er det vel. Må beskjære litt. Gjør det med en tapetkniv mens du lar den partout-bite ligge over bildet.. Så ser du hvor mye du må skjære av.. Jeg vasket glasset og lot det stå litt. Så la jeg bildet forsiktig ned på glasset og la den pappen på baksiden og skrudde igjen.. Det kan bli sånne våte flekker hvis glasset presses mot bildet. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Dere som kjøpte rammer på IKEA etter JP tilbudet på 50x75, hvilke rammer valgte dere? RIBBA 70x100 har passepartout med indre mål 49x69cm - den kan du eventuelt selv kappe til så den passer 50x75. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Eksponeringslås er iallfall mye enklere etter min mening - iallfall med intuitiv. Manuelt er skikkelig intuitivt. Hihi - for det trente øye ja. Lenke til kommentar
arela Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Dere som kjøpte rammer på IKEA etter JP tilbudet på 50x75, hvilke rammer valgte dere? Jeg kjøpte 2 75*50 og lot passepartoutet være som det var, men fant ut at det var vel så bra uten glass, så de kastet jeg! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Eksponeringslås er iallfall mye enklere etter min mening - iallfall med intuitiv. Hva er det egentlig som er enklere enn å trykke på AE-L-knappen? Endret 24. september 2009 av Anew Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Mye enklere når du bruker Tamronobjektiv med VC - Voice Control. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Eksponeringslås er iallfall mye enklere etter min mening - iallfall med intuitiv. Hva er det egentlig som er enklere enn å trykke på AE-L-knappen? Fungerte ikke likt med Canon etter det jeg husker. Men skjittau. Det er ikke noe jeg legger meg oppi - jeg er tilhenger av oppsettet til Canon, done deal. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Dere som kjøpte rammer på IKEA etter JP tilbudet på 50x75, hvilke rammer valgte dere? RIBBA 70x100 har passepartout med indre mål 49x69cm - den kan du eventuelt selv kappe til så den passer 50x75. Hvordan teipet du bildene? Både oppe og nede? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå