Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Kjipt at vi ikke har sånn låne-shopper på nettet for Norge.

Vi kan ordne det,bare kjøp det og når du er lei etter noen dager så "låne-shopper" jeg det for halve prisen :D

Vi skulle hatt et skikkelig låne system.

Diverse 200mm f/2 (kanskje litt for dyrt), ts-e og f/1.2 objektiver på byttelån. :p Bare pålitelige folk, og 10000 i depositum eller noe.. :D

En norsk versjon av lensrentals.com hadde gjort seg ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert masse moro med tilt-shift, men jeg er usikker på hvor lenge det er gøy.

Shift har man alltids bruk for - å stå på bakken foran en bygning og ta bilder så linjene blir rette. Dessuten har objektivene typisk spesielt god kvalitet - ikke så stor største blender, men er sylskarpe på full åpning, og har fremragende geometri og (mangel på) kromafeil.. Kikk bare på bildeeksemplene på The Digital Picture.. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Er jo ikke slik at man MÅ bruke tilt/shift hele tiden heller selv om det er et TS-objektiv =)

Og da var stakkars backpacken min fyllt til randen, sliter litt med å få den lukka, at jeg ikke gikk for flipside 300 istedet for 200'n altså :\

Edit: Lurer på hva folk her synes er et tungt objektiv, ser det er flere brukererfaringer på 17-40mm som mener 500gram er tungt, selv syns jeg ikke at 600gram(100mm'n) er tungt i det hele tatt (har riktignok veldig lett kamera da, men var fortsatt supert med batterigrep også)

Endret av arthoz
Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal kjøpe meg noe nytt i USA, men kan noen kjøpe min 70-200 2.8L så det kan finansieres? :D

Du kunne ikke sagt det før jeg kjøpte min fra eBay og filkk moms-baksmell? :p

Er det noen som har god greie på Wordpress-themes og tilhørende css-filer her?

Sliter med å gjøre om bredden på themen for å passe headeren min. Argh.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal kjøpe meg noe nytt i USA, men kan noen kjøpe min 70-200 2.8L så det kan finansieres? :D

Du kunne ikke sagt det før jeg kjøpte min fra eBay og filkk moms-baksmell? :p

Er det noen som har god greie på Wordpress-themes og tilhørende css-filer her?

Sliter med å gjøre om bredden på themen for å passe headeren min. Argh.

Har null peil på hvordan wordpress fungerer, men skifte bredde på #page burde gjøre plass for deg etter en _kjapp_ titt på bloggen din

Lenke til kommentar
Ikke dumt det. Meg personlig liker Mamiya M645 langt bedre enn Hassy 500CM.

Har såvidt sett på M645, virker veldig bra. I likhet med det meste annet i den klassen. Går for Hasselblad litt fordi jeg har brukt det litt før, men mest fordi jeg har gode muligheter til å låne Hasselblad-utstyr i lettere absurde mengder.

Lenke til kommentar
Lurer på hva folk her synes er et tungt objektiv, ser det er flere brukererfaringer på 17-40mm som mener 500gram er tungt, selv syns jeg ikke at 600gram(100mm'n) er tungt i det hele tatt (har riktignok veldig lett kamera da, men var fortsatt supert med batterigrep også)

Jeg kjenner godt i lengden at min 85/1.2 på 1 kg er en påkjenning for håndleddet, men er ikke det tyngste jeg har brukt over lang tid. Når objektivet beveger seg over 2 kg sier jeg ja takk til monopod eller kortere perioder med bruk.

Lenke til kommentar
Edit: Lurer på hva folk her synes er et tungt objektiv, ser det er flere brukererfaringer på 17-40mm som mener 500gram er tungt, selv syns jeg ikke at 600gram(100mm'n) er tungt i det hele tatt (har riktignok veldig lett kamera da, men var fortsatt supert med batterigrep også)

E-3 med grep (1500gram) + 50-200 (1200 gram) er ikke tungt. Å håndholde et 300/2.8 er tungt. Å håndholde et 400/2.8 er jævla tungt.

Å bære på et 1Dmk3 med en 50/1.2L er ikke tungt.

Lenke til kommentar

Jeg kjører Snow Leopard på flere maskiner. Men om det ikke fungerer i Snow Leopard er det neppe Rosetta som er problemet; poenget er heller at de som har utviklet programvaren for JP har brukt APIer som ikke støttes i Snow Leopard – typisk de Apple i noen år har sagt at man helst skal holde seg unna. Gammelt ræl med mye legacy code er med andre ord mindre egnet på Snow Leopard.

(Og det er nå stort sett en fordel – tvinger utviklere til å lage effektive programmer i henhold til oppdaterte standarder. Gammelt skrot som halvveis går rundt er et lite mareritt.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...