Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir jævlig med andre ord. Har bare angst mot "fake tilt-shift".. Her er det feks brukt et ekte til-shift objektiv, med en "effekt" som vanskelig kan kopieres med PS..

En ting jeg ikke forstår med fake TS-tutorials jeg har sett er at de beskriver at blur-effekten skal være gradvis kraftigere fra null-linjen og så gradvis bli kraftigere, før den så har full effekt på resten av bildet. Burde ikke effekten bli kraftigere og kraftigere, helt ut til kanten?

Nydelig TS-bilde, forresten. :)

Lenke til kommentar
Det blir jævlig med andre ord. Har bare angst mot "fake tilt-shift".. Her er det feks brukt et ekte til-shift objektiv, med en "effekt" som vanskelig kan kopieres med PS..

En ting jeg ikke forstår med fake TS-tutorials jeg har sett er at de beskriver at blur-effekten skal være gradvis kraftigere fra null-linjen og så gradvis bli kraftigere, før den så har full effekt på resten av bildet. Burde ikke effekten bli kraftigere og kraftigere, helt ut til kanten?

Nydelig TS-bilde, forresten. :)

Bare blur tror jeg ikke er nok. Men antar at det gjør noe med det i tutorialene. Man har jo det "problemet" med at ut-av-fokus sirkler blir større og større. I et normal fotografi eksisterer de jo ikke fra starten av, så det må man jo "photoshoppe inn".

Å bare blurre mer og mer skaper ikke alt det tilt-shift objektivene er kjent for.

Det stiligste jeg har sett gjort med disse er å gjør halve bildet ute av fokus og resten skarpt. Så har man feks en artikkel eller noe sånt på det som er ute av fokus. Husker jeg har lest litt om at de kunne gjøre det slik før i tida. Ser veldig bra ut.

Men i alle tilfeller så er det ekte bedre. Man kan jo tilte objektivet også. Det gleder jeg meg til. Sjekk denne:

Lenke til kommentar
Kjipt at vi ikke har sånn låne-shopper på nettet for Norge.

Vi kan ordne det,bare kjøp det og når du er lei etter noen dager så "låne-shopper" jeg det for halve prisen :D

Vi skulle hatt et skikkelig låne system.

Diverse 200mm f/2 (kanskje litt for dyrt), ts-e og f/1.2 objektiver på byttelån. :p Bare pålitelige folk, og 10000 i depositum eller noe.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...