CFM Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Kanskje jeg skulle prøve meg engang.. Har jo en gammel 28mm fast fra Nikkor. Det blir i såfall på pingle nivå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hva kan man kreve for bilde som går over to sider i avisen? Kan alltid prøve deg på frilanssatsene om det er en riksavis, du får nesten garantert over 1000 kroner. Er Bergensavisen, så det går kanskje som distriktsavis? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 25mm f/2.8 og 35mm f/3.5 er ganske rimelig. Tom Har vurdert 25 millimeteren. Men jeg vet ikke helt om jeg har råd. Av de to, hva anbefaler du? Hvilken gir mest for pengene? Tenker at den jeg kjøper bør kunne brukes til litt forskjellig. 25 millimeteren har jo den fordelen at sammen med E-420 så blir det en veldig kompakt løsning. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Med to PocketWizards kan du a) fyre av en blits langt fra kamera og b) fyre av et annet kamera ved å ha én i blitsskoen på begge kamerene? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Har vurdert 25 millimeteren. Men jeg vet ikke helt om jeg har råd. Av de to, hva anbefaler du? Hvilken gir mest for pengene? Tenker at den jeg kjøper bør kunne brukes til litt forskjellig. 25 millimeteren har jo den fordelen at sammen med E-420 så blir det en veldig kompakt løsning. 25mm er den mest allsidige. Og som du sier - meget liten sammen med E-420. Da den er f/2.8 er den også nyttig når det begynner å skumre. 35mm er skarp som juling og ekte makro. Synd den er kun f/3.5 - ellers kunne den vært fin til portrett (ved f.eks f/2) Tom Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Nesten rett på b. Du må ha en ekstra kabel fra PW for å kunne trigge et kamera med PW. Den har standard trådutløserkontakt og selges i to varianter - en som går direkte og en som går innom en liten sak som sender signaler til kameraet for å holde det på, samt gjør at kameraet fokuserer og måler lys før eksponering (om ønskelig). Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 I år har jeg rett og slett tenkt å kjøre pingle i Oktoberfesten. Sliter litt med motivasjonen om dagen. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Har meldt meg på 3 fester på Akam... Men det stopper på 1-3 bilder... Skal prøve meg på denne... Nokk en gang, vi får sjå. Skal til Italia så blir nokk mykje tid til bildetaking der, og siden festen er fast brennvidde får eg testa 100mm 2.8 Macro på fullt Lykke til meg selv! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 I år har jeg rett og slett tenkt å kjøre pingle i Oktoberfesten. Sliter litt med motivasjonen om dagen. Det vurderer jeg også - er på ferie frem til 3.10 og den 4de går vel med til komme meg etter ferien. Så da blir det sein start ... Tom Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg bruker nesten kun fast uansett, så null stress for meg. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hva kan man kreve for bilde som går over to sider i avisen? Kan alltid prøve deg på frilanssatsene om det er en riksavis, du får nesten garantert over 1000 kroner. Er Bergensavisen, så det går kanskje som distriktsavis? BA er en stor regionalavis. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Ingard.. Du og dine bilder er syke! Burde starte med undervisningstimer! Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Jeg fant et lite bilde i inspirasjonsarkivet mitt som jeg kan studere i timesvis. Dette bildet viser det beste av digitale bakstykker og den beste storformatoptikken, og hva de er i stand til. Bildet er tatt med Phase One's P65+ som rommer ikke mindre enn 60 megapiksler. Uten AA-filter gir dette muligheter for mye detaljer i bildene. Bildet er 8964x6732 piksler (60 megapiksler) og er ca 42MB i JPG-format. Ha en hyggelig beskuelse Link til bilde. Endret 21. september 2009 av Shocktrauma Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Gøy å shoppe på 60mp. Tror jeg trenger digitalt mellomformat.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jøss,man kan trygt kalle det bildet der detaljrikt. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Ingard.. Du og dine bilder er syke! Burde starte med undervisningstimer! Takk, tror jeg Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hvordan er dette mulig? "Eclipse" har nemlig blitt utstyrt med et såkalt paparazziskjold, som består av infrarøde lasere som automatisk søker etter elektroniske lyssensorer i digitalkameraer. Når disse blir oppdaget sendes det en laserstråle rett i kameraet som forhindrer at bilder kan bli tatt." Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hvordan er dette mulig? "Eclipse" har nemlig blitt utstyrt med et såkalt paparazziskjold, som består av infrarøde lasere som automatisk søker etter elektroniske lyssensorer i digitalkameraer. Når disse blir oppdaget sendes det en laserstråle rett i kameraet som forhindrer at bilder kan bli tatt." Vel - teknisk er det vel en IR-mottaker som detekterer retning for innkommende IR-stråler, og som så sender kraftig IR-lys (tipper såvidt under det synlige spekteret) i retning det kom fra. "Blender" sensoren og sikkert også ubehagelig for eventuelle øyne - tror ikke et IR-filter kan ta av for dette.. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Bildet er tatt med Phase One's P65+ som rommer ikke mindre enn 60 megapiksler. Har tatt noen bilder med bakstykket selv og noe Mamiya-optikk. Fy pokker! Er dessverre bare en våt drøm for de fleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå