Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Hva kan man kreve for bilde som går over to sider i avisen? :p

Kan alltid prøve deg på frilanssatsene om det er en riksavis, du får nesten garantert over 1000 kroner.

Er Bergensavisen, så det går kanskje som distriktsavis?

Lenke til kommentar
25mm f/2.8 og 35mm f/3.5 er ganske rimelig.

Tom

Har vurdert 25 millimeteren. Men jeg vet ikke helt om jeg har råd. Av de to, hva anbefaler du? Hvilken gir mest for pengene? Tenker at den jeg kjøper bør kunne brukes til litt forskjellig. 25 millimeteren har jo den fordelen at sammen med E-420 så blir det en veldig kompakt løsning.
Lenke til kommentar
Har vurdert 25 millimeteren. Men jeg vet ikke helt om jeg har råd. Av de to, hva anbefaler du? Hvilken gir mest for pengene? Tenker at den jeg kjøper bør kunne brukes til litt forskjellig. 25 millimeteren har jo den fordelen at sammen med E-420 så blir det en veldig kompakt løsning.

25mm er den mest allsidige. Og som du sier - meget liten sammen med E-420. Da den er f/2.8 er den også nyttig når det begynner å skumre.

35mm er skarp som juling og ekte makro. Synd den er kun f/3.5 - ellers kunne den vært fin til portrett (ved f.eks f/2)

Tom

Lenke til kommentar

Nesten rett på b. Du må ha en ekstra kabel fra PW for å kunne trigge et kamera med PW. Den har standard trådutløserkontakt og selges i to varianter - en som går direkte og en som går innom en liten sak som sender signaler til kameraet for å holde det på, samt gjør at kameraet fokuserer og måler lys før eksponering (om ønskelig).

Lenke til kommentar

Har meldt meg på 3 fester på Akam... Men det stopper på 1-3 bilder...

Skal prøve meg på denne... Nokk en gang, vi får sjå. Skal til Italia så blir nokk mykje tid til bildetaking der, og siden festen er fast brennvidde får eg testa 100mm 2.8 Macro på fullt :)

Lykke til meg selv!

Lenke til kommentar

Jeg fant et lite bilde i inspirasjonsarkivet mitt som jeg kan studere i timesvis. Dette bildet viser det beste av digitale bakstykker og den beste storformatoptikken, og hva de er i stand til. Bildet er tatt med Phase One's P65+ som rommer ikke mindre enn 60 megapiksler. Uten AA-filter gir dette muligheter for mye detaljer i bildene.

Bildet er 8964x6732 piksler (60 megapiksler) og er ca 42MB i JPG-format. Ha en hyggelig beskuelse :)

Link til bilde.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar
Hvordan er dette mulig?

"Eclipse" har nemlig blitt utstyrt med et såkalt paparazziskjold, som består av infrarøde lasere som automatisk søker etter elektroniske lyssensorer i digitalkameraer. Når disse blir oppdaget sendes det en laserstråle rett i kameraet som forhindrer at bilder kan bli tatt."

Vel - teknisk er det vel en IR-mottaker som detekterer retning for innkommende IR-stråler, og som så sender kraftig IR-lys (tipper såvidt under det synlige spekteret) i retning det kom fra. "Blender" sensoren og sikkert også ubehagelig for eventuelle øyne - tror ikke et IR-filter kan ta av for dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...