Euklid Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Noen som gidder å spandere Flickr pro på meg!? Når man ikke er 18 har man ikke kontonummer på kortet.. Får vel bli stor først da... Er vel ikke verre enn at foreldrene dine – eller en hvilken som helst annen person med Visa-kort – knotter inn de riktige tallene? Om foreldrene dine har ålreit økonomi og et ok forhold til banken er det neppe noe stort problem å få et ordentlig Visa-kort om opphavet er villige til å gå god for deg. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Greit. Det er et Nikon-hus, men hvilket objektiv er det? Er skjermskudd fra filmen Hinter Kaifeck. Endret 20. september 2009 av gorpium Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Nikon AI-S 28-85mm f/3.5-4.5 fra 1986. EDIT: Spise mat slik at mitt eget rotehode kan fungere. Endret 20. september 2009 av Shocktrauma Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg har så lyst på Canon 200mm f/2L IS Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jaggu brenner det nedi gata her. Prøve å presse litt gryn ut av lokalavisene, hvis ikkje kan dei berre ha det så greit. Slepp i alle fall å treffe på helvetes heroinistar på veg til jobb lenger. Jippi! ----- Oooog DER har ein eller anna tulling gitt fra seg gratis snapshots. Hadde vore ganske OK å få kvelden til å gå i null. Hva kan man forvente å få for slike bilder av en lokalavis? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Spørs på lokalavisa. Noen steder så deler de bare ut penger for det beste bildet hver måned. Og så får resten bare Flax-lodd. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg fikk ikke en drit. Ikke en gang kredit, selv om jeg påpekte at det ville jeg ha. (Foto av:) Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det har man vel rett til? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Spørs på lokalavisa. Noen steder så deler de bare ut penger for det beste bildet hver måned. Og så får resten bare Flax-lodd. Presenter deg som frilansfotograf, legg ved bilder i liten størrelse for å vise motivet, forklar at du er villig til å selge, be dem ringe deg med et tilbud. Da har du 1) Gjort det klart at du er en frilanser 2) Gjort det klart at du vil selge, ikke gi bort 3) Vist hva du har. Dersom de publiserer uten ditt samtykke kan du bli veldig streng. Aak1: Det er de pålagt å gjøre. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg har så lyst på Canon 200mm f/2L IS Hvem har ikke det. Til den prisen er det ikke mange som får den. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Spørs på lokalavisa. Noen steder så deler de bare ut penger for det beste bildet hver måned. Og så får resten bare Flax-lodd. Presenter deg som frilansfotograf, legg ved bilder i liten størrelse for å vise motivet, forklar at du er villig til å selge, be dem ringe deg med et tilbud. Da har du 1) Gjort det klart at du er en frilanser 2) Gjort det klart at du vil selge, ikke gi bort 3) Vist hva du har. Dersom de publiserer uten ditt samtykke kan du bli veldig streng. Aak1: Det er de pålagt å gjøre. Jeg tok bilder av den brannen som var borte på Helsfyr i Oslo for ikke lenge siden. Det var jo ikke fra åstedet, men bilder av den enorme røykskyen over byen. Bildene jeg tok vil jeg si var ganske mye bedre enn de som ble brukt i artikkelen (mobil-kamera-type) og likevel ville de ikke bruke bildene. Jeg sa bare de kunne bruke dem så lenge jeg sto oppført som fotograf. Og jeg sende mail til ap, vg og db.... men men.. det er jo meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hva kan man kreve for bilde som går over to sider i avisen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Håll Brillan - det blir oktoberfest i år også. Tom Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Oh btw. Fant en sweet location for noen dager siden - forlatt hytte. På noen av rommene var det strødd ut med gamle blader og sånt. Det artige var at det lå et Canon News magasin der fra '75 med den fine tittelen "Introducing the new Canon AE-1..." Endret 20. september 2009 av gorpium Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Håll Brillan - det blir oktoberfest i år også. Tom Konge, da får jeg testa ut 60mm'n Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Håll Brillan - det blir oktoberfest i år også. Tom Steike, det kan jo fort bli interessant, eler snarere tvert imot kanskje? Det eneste fastobjektivet jeg har er 10mm Fisheye Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 synd jeg ikke har noe fastobjektiv. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hva kan man kreve for bilde som går over to sider i avisen? Kan alltid prøve deg på frilanssatsene om det er en riksavis, du får nesten garantert over 1000 kroner. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Håll Brillan - det blir oktoberfest i år også. Tom Steike, det kan jo fort bli interessant, eler snarere tvert imot kanskje? Det eneste fastobjektivet jeg har er 10mm Fisheye Ned i skateparken hver dag altså ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 synd jeg ikke har noe fastobjektiv. 25mm f/2.8 og 35mm f/3.5 er ganske rimelig. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå