Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Noen som gidder å spandere Flickr pro på meg!? :p Når man ikke er 18 har man ikke kontonummer på kortet.. Får vel bli stor først da...

Er vel ikke verre enn at foreldrene dine – eller en hvilken som helst annen person med Visa-kort – knotter inn de riktige tallene?

Om foreldrene dine har ålreit økonomi og et ok forhold til banken er det neppe noe stort problem å få et ordentlig Visa-kort om opphavet er villige til å gå god for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaggu brenner det nedi gata her. Prøve å presse litt gryn ut av lokalavisene, hvis ikkje kan dei berre ha det så greit. Slepp i alle fall å treffe på helvetes heroinistar på veg til jobb lenger. Jippi!

-----

Oooog DER har ein eller anna tulling gitt fra seg gratis snapshots. Hadde vore ganske OK å få kvelden til å gå i null.

Hva kan man forvente å få for slike bilder av en lokalavis?

Lenke til kommentar
Spørs på lokalavisa. Noen steder så deler de bare ut penger for det beste bildet hver måned. Og så får resten bare Flax-lodd. :roll:

Presenter deg som frilansfotograf, legg ved bilder i liten størrelse for å vise motivet, forklar at du er villig til å selge, be dem ringe deg med et tilbud.

Da har du

1) Gjort det klart at du er en frilanser

2) Gjort det klart at du vil selge, ikke gi bort

3) Vist hva du har.

Dersom de publiserer uten ditt samtykke kan du bli veldig streng.

Aak1: Det er de pålagt å gjøre.

Lenke til kommentar
Spørs på lokalavisa. Noen steder så deler de bare ut penger for det beste bildet hver måned. Og så får resten bare Flax-lodd. :roll:

Presenter deg som frilansfotograf, legg ved bilder i liten størrelse for å vise motivet, forklar at du er villig til å selge, be dem ringe deg med et tilbud.

Da har du

1) Gjort det klart at du er en frilanser

2) Gjort det klart at du vil selge, ikke gi bort

3) Vist hva du har.

Dersom de publiserer uten ditt samtykke kan du bli veldig streng.

Aak1: Det er de pålagt å gjøre.

Jeg tok bilder av den brannen som var borte på Helsfyr i Oslo for ikke lenge siden. Det var jo ikke fra åstedet, men bilder av den enorme røykskyen over byen. Bildene jeg tok vil jeg si var ganske mye bedre enn de som ble brukt i artikkelen (mobil-kamera-type) og likevel ville de ikke bruke bildene. Jeg sa bare de kunne bruke dem så lenge jeg sto oppført som fotograf. Og jeg sende mail til ap, vg og db.... men men.. det er jo meg :p

Lenke til kommentar

Oh btw.

Fant en sweet location for noen dager siden - forlatt hytte.

På noen av rommene var det strødd ut med gamle blader og sånt. Det artige var at det lå et Canon News magasin der fra '75 med den fine tittelen "Introducing the new Canon AE-1..." :D

Endret av gorpium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...